Eventjes voorstellen: YoGie
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Je kunt het ook in het chassisnummer zien:
XLB34311HC213515. De H is modeljaar 1986 die kunnen nog belasting vrij worden. Staat er daar een I, J, K of L die worden waarschijnlijk niet belastingvrij
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Kijk, daar heb ik wat aan!elpee;176323 schreef : Bij volvo Nederland kun je opvragen naar de productiegegevens van je volvo aan de hand van het chassisnummer.
Je kunt het ook in het chassisnummer zien:
XLB34311HC213515. De H is modeljaar 1986 die kunnen nog belasting vrij worden. Staat er daar een I, J, K of L die worden waarschijnlijk niet belastingvrij
Ik ga zo meteen kijken.
Hartelijk dank Steunpunt van het oosten!
- V300 register
- Verbannen
-
Mooi! Gelijk allemaal mooie info waar ik wat aan heb.Wessem340;176321 schreef : Wat versta je onder betere wegligging?
(...)
Btw, met een injectiemotor heb ik/je ook geen last van het choken.
Gr. Fabian
Dat scheelt weer een heel forum doorspitten (wat ik toch wel ga doen in de loop van tijd).
Voorlopig maak ik de auto apk- approved. Daarna ga ik kijken naar het verbeteren van de wegligging/motor.
Dank voor de info!
Groeten YoGie
- V300 register
- Verbannen
-
Natuurlijk vergeet ik ook nog de polyurethaan bussen die je in de ophangingsdelen kan aan brengen. Te bestellen bij:
performance-parts.nl/
Daarnaast zijn banden/velgen ook heel belangrijk. De stnd. formaat banden zijn niet je van het. 14 of 15 inchers met voldoende breedte zijn wel fijn. (Ook al rij ik zelf ook met stnd. banden nog rond.)
En gelukkig heeft de volvo 340 geen rare steek ofwat. Dus een divers scala aan velgen is beschikbaar. Voor ieder wat wils. Daarnaast heeft de volvo 340 ook ??n van de kleinste naafdiameters. Wel rekening houden met de et waarde btw.
Daarnaast zijn verse normale delen ook belangrijk zoals:
-Stuurkogels
-Fuseekogels
-Topmount lagering, veerpoot.
Bij flinke slijtage geeft dit extra speling. En je wilt net de strakheid/directheid hebben bij het sturen.
Succes met de apk-keuring.
Gr. Fabian
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
De rode dempers zijn wel gewoon verstelbaar, maar dempen alleen op de uitgaande slag. Ze voelen dus veel minder comfortabel aan terwijl ze ook nog eens minder goed dempen... Altijd voor geel gaan voor die paar extra euro's... Mijn auto is beschikbaar voor proefritjes... pas op... verslavingsgevaar... :+Wessem340;176321 schreef : Ga je echter voor sportiviteit, dan kan ik je aanraden een set koni's te scoren. (Geel voor meer opties, ''Zacht'' tot redelijk stug, en rood voor alleen redelijk stug, niet verstelbaar.)
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;176447 schreef : De rode dempers zijn wel gewoon verstelbaar, maar dempen alleen op de uitgaande slag. Ze voelen dus veel minder comfortabel aan terwijl ze ook nog eens minder goed dempen... Altijd voor geel gaan voor die paar extra euro's... Mijn auto is beschikbaar voor proefritjes... pas op... verslavingsgevaar... :+
Oh ok, ik was altijd in de veronderstelling dat het niet verstelbaar was. Dit geld voor alle rode koni's? (Ook andere auto's)
Gr. Fabian
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-

Leuke vangst overigens en m.b.t. het wegenbelasting vrij worden, ik zou niet raar opkijken als dieregel ooit weer wordt aangepast en gelijkgetrokken met omliggende landen (30 jaar), helemaal nu de 'schone auto subsidie' weer op de schop gaat. Niets zo veranderlijk als de Nederlandse wetgeving.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ook d?t is niet waar... :+huysmans;176493 schreef : Inderdaad, het grote verschil tussen rood en geel is verder dat rood gedemonteerd moet worden voor het verstellen, geel kan gemonteerd versteld worden. (Vandaar dat iedereen denkt dat rood niet verstelbaar is
)
Bij een V300 en vele andere auto's moeten alle Koni's gewoon gedemonteerd worden voor het verstellen...
- V300 register
- Verbannen
-