show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Eventjes voorstellen: YoGie

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2011 09:29 #631229 door V300 register
Eventjes voorstellen: YoGie is gemaakt door V300 register
Laat ik mij eerst even voorstellen:

Mijn naam is Guido en sinds 21-05 dit jaar ben ik eigenaar van een 340 DL.
Deze heb ik gevonden in Limburg. De vorige eigenaar was een man van 85 die de auto alleen gebruikte voor vakanties (vroeger) en boodschappen. Sinds 2009 is zijn rijbewijs verlopen. Sinds dien stond deze in zijn schuur, stoffig te worden. Hij vond het wel jammer dat hij zijn auto moest afstaan:( Maar hij heeft mij daarbij wel huuul:D:D blij gemaakt.

Helaas heb ik (nog) geen foto's maar deze volgen zeer spoedig.

De specs:
Het is dus een 340 DL
3 deurs, grijs
1721 cc
Handbak, 5 versnellingen
Kilometerstand: ~111.000
Bouwjaar: 1987 >volgend jaar belastingsvrij yeehaa!

Eerste indruk van de 340:
Voordat ik deze Volvo kocht had ik ruim 3 jaar een Daihatsu Charade 1.3 16v. Deze was behoorlijk pittig en deze had ook sport veren. Dus een redelijk rap bakkie met goede wegligging.
De Volvo, daar in tegen, heeft aan de voorkant super slappe schokbrekers en stuurt daardoor niet echt bagger. Misschien hoort dat (voor comfort) maar ik denk dat ze niet meer goed zijn. Achter zijn ze ook best slap. Voor de rest, tja choken he.. hetzelfde als op de motor.
De stoelen zitten wonderlijk! Echt een genot voor de bips en de rug. Zeer korte draaicirkel. En door de slappe vering kun je heel relaxt toeren.

Toekomst plannen:
-APK gereed maken:
Heeft een deuk in de rechter deur, rechter achterraam zit er niet goed in, rechter kipperlicht vd koplamp heeft een barst, dashboard verlichting doet het niet,
diff zweet/lekt. Ik heb vast een paar dingen over het hoofd gezien maar deze punten vielen mij het meest op.
-De klok doet het niet maar wil ik vervangen door een toerenteller.
-Betere wegligging (veren/schokbrekers)
-Krassen er uit poetsen (polijsten)
-Meer motorvermogen, idee?n/opties iemand?:confused:
-Reserve wiel in de kofferbak
-Als dit blok op is ga ik 'm swappen. Maar dat duurt nog wel even schat ik.

Verder hoop ik veel kennis en plezier op te doen op dit forum! :y:

Mvg,
YoGie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2011 09:51 #875308 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Eventjes voorstellen: YoGie
Welkom Guido. Mooie auto zo te horen, behalve die deur dan. Mooi ook dat deze nog wel belastingvrij word. Een 1700 heeft al veel motorvermogen. Overigens zijn er nog maar heel weinig Volvo 340 met 1700 motor. Ik heb er eentje staan, maar daarvan is de carrosserie behoorlijk slecht (onderhouden).

Als je clublid bent mag je ook mee doen aan clubactiviteiten, zoals sleuteldagen.

Voor de onderdelen kun je op de advertentiesite kijken: www.v3c.nl

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2011 13:28 #875319 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Eventjes voorstellen: YoGie
Weet je zeker dat deze belastingvrij wordt? ik zou daar even achteraan gaan..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2011 14:18 #875322 door V300 register

Joris;176301 schreef : Weet je zeker dat deze belastingvrij wordt? ik zou daar even achteraan gaan..

Schijt...

Maar ik kijk net op de website belasting.nl deze tekst staan:

Voor auto?s ouder dan 25 jaar hoeft u je geen auto belasting te betalen. Zij krijgen automatisch vrijstelling op het moment dat de auto ouder dan 25 jaar gaat worden. Deze regeling is echter in 2008 aangepast. Op 1 januari 2012 wordt de vrijstel regeling voor voertuigen van 25 jaar en ouder bevroren. Dit wil zeggen dat alle voertuigen van na 31-12-1986 niet meer in aanmerking komen om belastingvrij te rijden.
:grr3:

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2011 14:49 #875323 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Eventjes voorstellen: YoGie
Wat is datum eerste afgifte?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2011 15:18 #875325 door V300 register

Kevin;176306 schreef : Wat is datum eerste afgifte?

15-04-1987 :cry:

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
25-05-2011 16:02 #875330 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Eventjes voorstellen: YoGie
Welkom allereerst Guido!

Met een beetje geluk kan het nog zijn dat jouw 340 op de valreep in 1986 gemaakt is, de exacte productie datum is nog op te vragen, exacte info hierover is bij sommige andere clubleden wel bekend.

Alvast succes met de klussen die je er nog aan wilt gaan doen en natuurlijk veel (rij)plezier!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2011 16:08 #875334 door V300 register
Ook welkom, Guido!

Don't get your hopes up over die belastingvrijstelling, de vierde maand in 1987 is wel erg ver van die 31 december 1986. Maar een 1700 is veel minder geproduceerd en verkocht dan de 1400, dus wellicht heeft deze eventjes in de showroom gestaan....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2011 16:45 #875335 door V300 register

punkazz;176317 schreef : Ook welkom, Guido!

Don't get your hopes up over die belastingvrijstelling, de vierde maand in 1987 is wel erg ver van die 31 december 1986. Maar een 1700 is veel minder geproduceerd en verkocht dan de 1400, dus wellicht heeft deze eventjes in de showroom gestaan....

Owja das waar ook! :rolleyes:

de exacte productie datum is nog op te vragen

Hoe kan ik zoiets opvragen? RDW? Belastingdienst?
Verzekering weet dat natuurlijk niet... die vraagt dat eerder aan de klant zelf..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2011 17:45 #875338 door V300 register

YoGie;176288 schreef :
Toekomst plannen:
-Betere wegligging (veren/schokbrekers)
-Meer motorvermogen, idee?n/opties iemand?:confused:

Wat versta je onder betere wegligging? Er zijn verschillende opties met bijbehorende karakteristieken en prijzen.

Voor comfort is het een optie om de stnd. dempers te vervangen voor nieuwe stnd. dempers.

Ga je echter voor sportiviteit, dan kan ik je aanraden een set koni's te scoren. (Geel voor meer opties, ''Zacht'' tot redelijk stug, en rood voor alleen redelijk stug, niet verstelbaar.)

Voor artikel nr. en hoe of wat verwijs ik je door naar het koni topic. (te vinden met search, of in het sport gedeelte.)

Een goedkopere oplossing voor dempers kan het volgende zijn:
- Olie verwisselen van de voorste dempers. Dit heb ik zelf gedaan. 80w90(differentieel olie) erin. Ben er goed over te spreken. Alhoewel ik er geen duizenden kilometer mee hebt gemaakt. Stijfheid is goed. Vergelijkbaar met koni geel op hardste stand.

-Landrover defender voordempers, voor de achterkant van de 340. Is eigenlijk toch wel iets teveel van het goede. Redelijk overdempt. Ik heb ze zelf ook achter. Vaak is dit een low-butget oplossing wat men vaak ziet bij (beginnende) drifters.

-Meer motorvermogen? Er zijn ''talloze'' opties. 1.7 b18e/fp/ep injectie(440), 1.7 b18ft turbomotor (440), 2.0 b20f (440). De b18 serie is het zelfde als de renault f3n. De renault motoren passen dus ook. Daarnaast kan men ook kiezen voor een f7p/r van renault. Leuke blokjes.

Het vergt natuurlijk wel wat tijd, maar dan heb je ook wat(al zeg ik het zelf).

Dit is mijn ombouwtopic: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=6685

[mod]ADVERTENTIE, FOEI! :+[/mod]
De stnd. b172 aanpassen? Dit is ook een leuk idee.(idee had ik eerst ook) Er is redelijk veel winst te behalen in de heronkoppen met kopbewerking!(geld ook voor de b18's!). Leuke nokkenas erin(b18e). Zelf een leuk uitlaatspruitstuk maken(of een injectiespruitstuk pakken). Inlaatspruitstuk maken, En dubbele dellorto's erop bouwen(Of iets anders met voldoende capaciteit). Daarnaast nog een leuke uitlaat. En je bent er... Maar de vornamelijke begrenzing zit in de nokkenas van deze motor. Stnd. zijn ze ongeveer 80 pk(de b172's). Met een leuke nokkenas moet er toch al wat te winnen zijn. Alhoewel de uitlaat opdenduur(bij een bepaald vermogen) ook weer tegen gaat werken.

Btw, met een injectiemotor heb ik/je ook geen last van het choken.

Gr. Fabian

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC