show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 DL vario uit '85

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-06-2011 12:48 #877732 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL vario uit '85
Ben met alles blij, ook al moet ik iets zelfs tappen en/of schroeven. Als dat raam maar weer gaat werken...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-06-2011 23:18 #877806 door V300 register
aan het dekseltje zit ook een blokje plastic wat die kogel nog beter op zijn plek houdt. ook vastgesmolten etc.

voor de rest is die afdekplaat echt gewoon een vlakke plaat met niks bijzonders, dus als je de gaten aftekent en boort, en de vorm grofweg uitknipt met een plaatschaar kun je zo een vervangende afdekplaat zelf maken.

en een keer schoonmaken + nieuw vet erin.. zou ook niet misstaan denk ik.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2011 08:45 #877823 door V300 register

antiekeradio;178859 schreef : aan het dekseltje zit ook een blokje plastic wat die kogel nog beter op zijn plek houdt. ook vastgesmolten etc.

voor de rest is die afdekplaat echt gewoon een vlakke plaat met niks bijzonders, dus als je de gaten aftekent en boort, en de vorm grofweg uitknipt met een plaatschaar kun je zo een vervangende afdekplaat zelf maken.

en een keer schoonmaken + nieuw vet erin.. zou ook niet misstaan denk ik.

Zo'n vermoeden had ik al, toen ik het mocht aanschouwen. Was wel 1 voordeel dat het open was, kon meteen de wieltjes helpen proberen te draaien.
Heb de vorige eigenaar al gemaild, deze is nooit achter het deurpaneel geweest. Hij heeft meteen de eigenaar voor hem gemaild, hopelijk vindt die nog iets. Anders wordt het dus nieuwe plaat maken met een plastic kogel-steun. Heb geen zin om een andere motor te gaan zoeken, want dat werkt nog.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC