Volvo 340 DL vario uit '85
- V300 register
- Verbannen
-
Helaas heeft de auto een kleine lijst van "extra's", maar we hopen er voorlopig mee vooruit te kunnen. Het is de bedoeling dat mij vrouw gaat kijken of een vario-/automaat voldoende is voor haar om te kunnen blijven rijden. Of dat er een volledig aangepaste auto moet komen.
Gisteren ging mijn vrouw kijken in Oss voor een Suzuki Swift uit '95. Helaas was deze al verkocht en 2 dorpen verder stond een 340 te koop. Dus ik haar erop af gestuurd. Ze was redelijk te spreken over de auto. Ik gaf haar een richtprijs als tegenbod onder de vraagprijs. Gelukkig was mijn schoonvader mee, dus ik had er wel vertrouwen dat ze geen "gatenkaas" zou kopen. Thuis gekomen na mijn werk, stond er dus weer een 340 voor de deur. Gisteren meteen de olie en koelvloeistof gechecked, alles was voldoende maar de koelvloeistof is bruin. Heb nog een volle kan staan, dus zodra het een beetje afkoeld buiten (is nu rond de 25 graden), zal ik de koelvloeistof aftappen verversen.
Het is dus een 5-deurs DL met variomaat, trekhaak, schuifdak, centrale vergrendeling, GLT-spoiler. Motorblok is een B14.4E, dus genoeg pk.
In het APK rapport staat een klein lijstje van aandachtspunten:
- 1 band met profiel tussen 1,6 en 2,5mm (welke staat er niet bij, dus effe allemaal na laten kijken)
- 1 schokdemper die lekkage vertoont
- "roestschade aanwezig, grootte van 1,5 t/m 2,0 E of meer dan 15% dikteafname" (wat die grootte betekent, ik weet het niet)
- stuur of fuseekogel met slijtagespeling kleiner of gelijk aan 1,0mm
- zichtbare mech. delen van het remsysteem vertonen verregaande slijtage
- airbag- en/of gordelspansysteem functioneert niet naar behoren
Dan zijn er nog enkele kleine punten die ik zelf wel wil aanpassen:
- klein gaatje in de uitlaat, komende week ook even laten nakijken en/of vervangen
- slot linker achterportier doet het niet goed. De centrale deurvergrendeling doet het niet op deze deur en van binnenuit van slot halen gaat ook niet goed
- gordels op de achterbank, nu moet 1 van ons achterin terwijl mijn zoontje van 2 op de voorstoel zit
- cilinderslot is uit de tankdop, ligt los in de auto
- schuifdak en achterklep rubbers vervangen
- gasdrukveren achterklep vervangen
- hoedeplank plaatsen, zit er nu geen in
- kilometerstand en dagteller nakijken, lopen niet op (snelheidsmeter doet het wel :wtf2:)
- en de vario met toebehoren nakijken (is allemaal nieuw voormij, dus moet eerst even het forum afstruinen voor tips&tricks)
Heb nog geen foto's... komen zodra de auto een keer gewassen is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Gefeliciteerd met de aankoop.
- V300 register
- Verbannen
-
"veel rijplezier"
- V300 register
- Verbannen
-
Nou, zilver... Het is lichtblauw met een zilver dak! Beetje verkleurd.joop240;173945 schreef : Is dat de zilver kleurige uit nistelr. zag er op een afstand best goed uit.
Yep, is uit Nistelrode.
- V300 register
- Verbannen
-
modelontwikkeling;174084 schreef : Aan het eind van het jaar (Volvo Nieuws voor modeljaar 1986) krijgt de 300-serie haar laatste update:
- nieuwe special versies van 340 Winner en 340 DL (alleen voor de Nederlandsde markt!). Een Special heeft standaard de volgende extra's: exclusieve striping, sleutel met verlichting, koplampwissers en -sproeiers, tijdklok (Winner), centrale portiervergrendeling en een afsluitbare tankdop.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

Succes met de oplapacties.
- V300 register
- Verbannen
-
Sorry Jan, nog helemaal geen tijd voor gehad. Komend weekend misschien even proberen, maar pin me er niet op vast.huysmans;175470 schreef : Het begint tijd te worden voor wat foto's hier.