show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2011 19:50 #869594 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
ik maak ze met een plaatje, 4mm dik staal incl opstaande randen op de goede plekken voor wat extra stevigheid. draagarm + reactiestang blijven origineel, stuurkogelbev stukje naar buiten. daarnaast een geschroefde adaptor tussen de binnenste en buitenste stuurkogel. daar moet dus wel eerst een stukje vanaf geslepen worden + nieuw draad op snijden, maar dat is een koud kunstje. de hele opstelling is dan wel altijd plug & play, wel zo makkelijk mocht je een draagarmpje krom rijden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2011 20:02 #869595 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Dat was mijn constructie in eerste instantie ook maar het leek me te zwak om het alleen maar met een paar bouten vast te zetten vandaar dus dat ik de verlenging vastgelast heb aan de originele draagarm.

Als je al eens draagarm krom rijdt dan is er meestal zoveel kapot dat n half uurtje voor de nieuwe draagarm ook niet ter zake doet,toch?:D:D:D

En eerlijk is eerlijk,ik moet roeien met de riemen (en een chronisch gebrek aan tyd) die ik tegenwoordig ter beschikking heb:cry3:.Om de constructie zoals jij m beschrijft te maken ontbreken me momenteel helaas de mogelijkheden.:sad:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2011 20:05 #869597 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart

Bart Manders;172826 schreef : ....ik moet roeien met de riemen....

Ja ja ik weet t,ik heb 'n handschakelbak ,geen automaat :lol:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2011 20:05 #869598 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
heb je er haast mee?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2011 20:08 #869599 door V300 register
Nee dat niet maar het was iets wat ik al een hele tyd in mn dikke kop had zitten en dat moet er dan een keer uit he.Ik neem aan dat je dat gevoel wel kent.
Maar zo kunnen we starks wel vergelijken (al dan niet onder het rustgevende genot van ................hahahaha)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2011 21:43 #869619 door V300 register
De verbreders die Jens en ik Buijs style hebben gemaakt waren met wat 8mm plaat en een haakse slijper zo klaar. Geen spannend gereedschap voor nodig.
Nadeel/bijkomstigheid van een verbreed subframe is dat je wel de reactiearmen moet verlengen. Als je de fuseebevestiging alleen naar buiten verplaatst heb je daar geen last van.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2011 12:04 #874969 door V300 register
Om de een of andere reden staan mn GB's niet op de nieuwe grijze muis :hmmz2:.

Deze dus.

Geen idee hoe t kan,vond ze op de oude muis wel mooi maar op de nieuwe staan ze niet.Misschien komt het door de kleur van de auto,hoe dan ook dat wordt m dus niet :nono:.

Gelukkig had ik de 440 velgen nog .

"Loop" ik op marktplaats tegen 'n setje Ronal's aan en een week later nog zo'n set alles bij elkaar voor 8 tientjes!:yeah:

Een set is voorbehandeld en daar moet 1 velg van gericht worden.De 2e set is nix aan gedaan maar die zijn wel allemaal recht.
set 1

set2

Ondertussen had de hond zoiets van:"waar is ie nou weer mee bezig"

Heb de 4 beste bij elkaar gezocht en toen maar weer aan de gang.

resultaat

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2011 12:17 #874970 door V300 register
Volgende week fff naar de bandenboer.Laat de banden van de GB's omleggen op de Ronals en ik moet nog 4 centreeringen hebben.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-05-2011 11:10 #875688 door V300 register
Vandaag de bandjes om laten leggen.

Best geslaagd al zeg ik t zelf.

Volgende week n paar dagen vrij,dan ga ik t onderstel aanpakken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-05-2011 16:19 #875695 door V300 register
Yeah! ziet ersupernice uit...

Op deze auto staan banden met een hoge wang (op vette velgen) echt goed!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC