Freek's Volvo 340 Vario!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Freek van Triel;167087 schreef : Degene die serieuze interesse heeft in de spatlappen mag ze hebben voor noppes! Het liefste zou ik een mooi setje Volvo lichtmetaal eronder leggen, maar honingraat of cup velgjes zou ik ook niet verkeerd vinden. In ieder geval niks extreem fouts!
Hoi Freek. Ik lees dat je serieus bezig bent. Chappeau daarvoor. Zou je het leuk vinden om van de club lid te worden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
De druk die ik in slang A blaas loopt langzaam weg, slang B houdt hem vast. Dit zou moeten betekenen dat de membranen in ieder geval in orde zijn. Misschien ergens een lek in de slang?
- V300 register
- Verbannen
-
Met een vacu?mlek heb je eerder dat het toerental altijd onregelmatig is (toeren gaan stationair op en neer), tenzij je er met een deo-spuitbus of whatever bij spuit, dan opeens constantere toeren (hoger). Het kan wel zo zijn dat de boel is afgesteld met een vacu?mlek, waardoor hij af en toe omhoog lijkt te schieten, terwijl dat de (te hoge) afstelling is. Maar met deze carburateurs kan het van alles zijn. Wellicht helpt het vervangen van de ontsteking ook wel, vonkt ie (altijd) goed?
(edit: met 'zonder dat je iets doet' nam ik aan dat je stationair bedoelde)
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Tachorelais heb ik nog niet nagekeken maar ik heb wel even naar de emvk geluisterd bij stationair lopen. De emvk klikt soms spontaan en dan schiet het toerental in een keer omhoog. Zou het tachorelais dan toch de boosdoener zijn?
Ik probeer zoveel mogelijk zelf te doen aan de auto maar ik heb het idee dat dit iets te moeilijk gaat worden voor een leek als ik. Dus welke hobbyist heeft zin en tijd om deze Volvo liefhebber met 2 linker handen te helpen? In de avonden heb ik beschikking tot een put en een hoop gereedschap, en natuurlijk staat er een vergoeding tegenover!

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
is op zich te doen zonder riemen demontage etc..
wel zou ik nog een keer de moeite moeten doen om alle maten van de betreffende keerringen op te nemen zodat iedereen deze vervolgens gewoon van een papiertje kan gaan bestellen bij een revisiebedrijf oid..
misschien een idee voor de technotip!?