Freek's Volvo 340 Vario!
- V300 register
- Verbannen
-
De cinquecento is de deur uit en sinds deze week staat deze lijnbus (zoals mijn vrienden hem noemen) bij ons op de oprit!
Ik heb de auto overgenomen van Danny Klomp uit Woudenberg. Het gaat om een Volvo 340 DL 1.4 liter Vario uit 1989 met +/- 140.000 km op de teller. De auto is nog helemaal hard en ik ben er erg blij mee!
Ik ga de auto zo origineel mogelijk houden maar er gaat toch het een en ander aan gebeuren. Wat er als eerste aan gaat gebeuren is de NL sticker, spatlappen en misschien de stootstrip verwijderen en de auto goed boenen. Daarna moeten er nog radio en speakers ingebouwd worden. Vervolgens komt er nog een leuk setje lichtmetaal onder.
Hier nog een paar foto's:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
De naald van de koelwater temperatuur meter ligt alleen een beetje in een onnatuurlijke houding.
Schakelt de CVT ook op en terug zoals het hoort?
Heel veel (rij) plezier met deze fraaie 340!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Lijkt het trouwens maar zo, of zit er kleurverschil aan de rechterkant tussen het voorscherm en de deuren?
- V300 register
- Verbannen
-
Voor zover ik het kan beoordelen werkt de vario vrijwel naar behoren. Dit is mijn eerste auto met een vario dus echt heel veel zinnigs kan ik er niet overzeggen. Ik heb alleen wel het idee dat hij vooral stationair en bij lage snelheden hoog in de toeren rijd. Volgens de verkoper is dit normaal, maar is dat ook zo?
Volgende week gaan we de auto ook een grote beurt geven, aangezien dat al een hele tijd niet meer is gebeurd. Misschien dat dit er invloed op heeft?
- V300 register
- Verbannen
-
Vandaag de auto op de put gehad en wat blijkt: de beschermkap van de cvt ontbreekt. Meteen contact opgenomen met de vorige eigenaar of hij daar misschien nog ergens rondslingerde maar die wist van niks. Hij kijkt voor me of hij tussen de onderdelen nog ergens een kap heeft liggen van een andere Volvo. Deze moet ik dus wel hebben! Heeft iemand er misschien nog eentje over?
Ook ben ik erachter gekomen dat de auto brandstof lekt. Als de auto 'verbruikt' terwijl hij niet loopt en er een plasje onder de auto ligt is deze diagnose niet moeilijk te maken. Volgende week als we de auto een grote beurt geven ook maar even het lek zoeken, en waarschijnlijk nieuwe brandstofslang monteren!
Gelukkig is er ook goed nieuws, vandaag heb ik ook even de EMVK gecontroleerd aan de hand van het stappenplan op deze site. Erg handig, en de EMVK werkt naar behoren!
Groet,
Freek!
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
elpee;166275 schreef : Moet je op het forum eens kijken er staat ergens een how-to voor het vervangen van brandstofslangen
Gevonden! Ideaal!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Freek van Triel;166085 schreef : Ik heb alleen wel het idee dat hij vooral stationair en bij lage snelheden hoog in de toeren rijd. Volgens de verkoper is dit normaal, maar is dat ook zo?
Stationair hoog in de toeren moet je in de carb afstelling zoeken, rijden hoog in de toeren is 'normaal'... als de koppeling opnieuw afgesteld moet worden. Hier zou ik de 1e knutseldag tijd voor inplannen, het scheelt heel veel namelijk.
Overigens goed idee, brandstofslangen vervangen... moet ik bij Lijntje ook nog. Toch eens inplannen nu ik tijd heb... zodra het weer wat warmer is. (of zodra de garage eindelijk eens is uitgemest :hmmz2:)