show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

de 340 GLE Millionaire van Wouter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2010 21:38 #858579 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic de 340 GLE Millionaire van Wouter
1 op 11

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2010 22:40 #858678 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic de 340 GLE Millionaire van Wouter
Ik dacht dat ze zo zuinig waren? :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-12-2010 23:05 #858685 door V300 register
Mm, ik zit met dit weer ook maar op 1 op 11, anders is het rond de 1 op 14 geloof ik... Zou het nog wel wat beter willen krijgen, maar weet nu even niet goed waar ik nog moet sleutelen dan!
Eerst maar nog is een onderhoudje doen, olielekje oplossen en wat andere kleine randzaken oplossen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-12-2010 10:31 #858713 door V300 register

Bodejodel;163997 schreef : Ik dacht dat ze zo zuinig waren? :+

op 20 ritjes van 7 kilometer plus 2 van 100 mag ie best op dat gemiddelde verbruik uitkomen; zeker in deze koude tijd wordt de choke ijverig gebruikt.

wel irritant trouwens, met een beetje choke loopt het stationair toerental meteen al flink omhoog (1500 ofzo) maar als je door te koppelen het toerental weer laat dalen richting 1100 of lager valt de trekkracht compleet weg en moet je de koppeling helemaal intrappen of meer choke geven om hem niet te laten afslaan (gebeurt soms toch wel). Pas bij de choke uitgetrokken tot 2000 rpm in de N heeft ie voldoende kracht bij lagere toeren tijdens inkoppelen. Nadeel wat je dan weer hebt is dat ie in de 3 gewoon 50 gaat rijden zonder gas :f

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-12-2010 14:05 #858742 door V300 register
Daarom rij ik vario ?f injectie :+

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2010 14:21 #858744 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic de 340 GLE Millionaire van Wouter
Ja Wouter, dat wordt dus een 2-liter als volgende winterauto :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-12-2010 15:07 #858749 door V300 register
Tja, mijn 2-liter blijft ruim 1 op 10 lopen op lpg....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-12-2010 17:42 #858759 door V300 register

Dutchie;164062 schreef : Daarom rij ik vario ?f injectie :+

Ach, dat zeg je maar zo... Een 1.7 is echt een heerlijke motor, bij 50km/h staat hij gewoon in 4de bij 1500 toeren, je kan de motor amper horen!
Verder is het een vinnig motortje met genoeg overschot in vermogen...
Vario heeft wat, een 2-liter heeft wat en de 1.7 moet wat mij betreft zeker niet onderdoen!

Verder is het rijden met shoke altijd een beetje raar, ook bij mij, maar dat is kwestie van gewoonte om ermee te leren omgaan! Ik zou hem echt niet meer kwijt willen en hoop dat als ik er ooit vanaf moet, hij echt bij een liefhebber zou komen! Als ik die niet vind, dan gaat hij de stalling in en mss restaureer ik hem dan ook nog wel eens... Voorlopig vind ik het een heerlijke dagelijkse auto!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-12-2010 11:26 #858848 door V300 register
Bij de vario laat ik de choke gelijk zakken tot ongeveer 1200 en dan rijdt ze goed weg zonder te schokken en loopt het torretje mooi rond en zo gauw ik Leerdam uit ben kan de choke in en loopt ze mooi rond, stationair ongeveer 800 toertjes. Laatste ritje had ik 1 op 11,3. Vraag me af wat dat gaat worden als het weer wat warmer is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2011 17:36 #860459 door V300 register
zoo, vandaag weer eens een ouderwetsch dagje sleutelen besteed aan de GLE.

gedaan:

- achterste steunen en motorrubbers gedemonteerd, (1 rechtgemaakt) en met juiste moeren en ringen terug gemonteerd.

- uitlaat einddemper wat 'verbouwd' dwz steun eronder en aan gaan hangen op tactische plaats om de pasvorm te verbeteren; en de aansluiting vanaf de tussenpijp opnieuw losgemaakt en gereinigd, zodat de pijp weer helemaal in elkaar kon schuiven. hangt nu van voor tot achter netjes vrij zonder op spanning te staan. lekkage bij verbinding is ook dicht.

- bout van het koppelingshuis terug gemonteerd, was niet goed vastgezet (of de ring vergeten) bij koppeling vervanging. deze had ik een paar dagen terug nog van de straat opgeraapt nadat ik wat hoorde rammelen tijdens het rijden

- koppelingskabel wat strakker gesteld. ben er niet helemaal happy mee, want het pedaal zit nu aan de hoge kant. moet nog een stukje terug dus eigenlijk.

- handremkabel losgehaald en langs de correcte route met het geleidingsblokje terug gelegd. Hij liep bovenlangs tussen het subframe waar de versnellingsbak aan hangt, is niet goed want dan schuurt de kabel.
Koppelstuk boven de bak moest compleet uit elkaar en met veel teveel gehannes om het weer in elkaar te krijgen. altijd erg fijn, sleutelen aan handremkabels (NOT)

- rem rechtsachter voorzien van correcte veer voor het terugtrekken van de remvoering. Dit was een vervangende veer van verkeerd model. De remcylinder had ik schoongemaakt (toen ik de auto kocht zat alles muurvast) maar bleek toch te lekken. Dus vervangen en de zaak weer ontlucht; helemaal goed nu. De voeringen waren gelukkig droog gebleven dus die konden weer terug. Anders had ik de andere kant ook moeten gaan doen.

- motor afschermplaat gemonteerd. Slechts 1 tiewrapje nodig gehad, kap die er nu onder zit is zeer netjes en compleet.

- ophangbout van de dynamo anders in elkaar gezet, zit een hele rare constructie aan waarbij het lijkt of er nog rubber tussen zou moeten. heb er een rubber ring tussen gezet maar deze lijkt niet het goede model te zijn. Nog een beetje vaag dus, ik zou het liefst een hele andere dynamo met een gewone steun erop zetten :)

- kapje zekeringkast vervangen door een zeer net exemplaar

- linker achterlichtunit vervangen door een exemplaar die nog w?l het plastic pootje had voor de 3e bevestiging. Hopelijk lekt het nu niet meer in de kofferbak!!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC