show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

En wéér een Volvo voor 't huis!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-09-2010 22:13 #845612 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic En wéér een Volvo voor 't huis!
Heb nog een leuke gadget gescoord! Zal hem hier even showen: NIEUW (in oude doos :+)

En voor de hebberige liefhebbers onder ons, NEE, deze Hella-grille is NIET te koop :halo: Ben van plan om hem op de sedan te monteren, dat wordt dan een leuke projectauto. M'n andere 340 hou ik gewoon zo origineel mogelijk, afgezien van meegespoten bumpers, een GLT-klokkensetje en een sneeuwkap.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2010 12:08 #845719 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic En wéér een Volvo voor 't huis!
Deze grilles zijn eigenlijk wel bedoeld voor het oudere type he... Dus het zal niet helemaal netjes passen. (ze staan ook iets mooier op het oudere type qua design)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-09-2010 13:19 #845721 door V300 register
Zelfs daar staan ze niet echt mooi op, vind ik. Je zou beter de lampen kunnen overzetten in een bestaande grille. Dan houd je ook het Volvo-logo op de voorkant. Niet onbelangrijk!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-09-2010 18:56 #845745 door V300 register
Kak, waarom bederven jullie m'n plezier nou... :cry3: En waarom heb ik daar zelf niet op gelet... Zijn er eigenlijk wel Hella-grilles voor het nieuwe model gemaakt? Anders probeer ik eerst zo'n nieuwe te vinden v??r ik deze sloop :+

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2010 18:59 #845746 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic En wéér een Volvo voor 't huis!
Nope... :nono:

Ondertussen was het dacht ik al wel bekend na de vele "nieuwe" die foutief met deze grilles zijn uitgerust... :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-09-2010 19:01 #845748 door V300 register
Hmm, eerder was ik nooit ge?nteresseerd in Hella-grilles, dus heb er nooit wat over gelezen :+ Maar goed, ik ga eens kijken wat de mogelijkheden zijn. Misschien zet ik inderdaad de lampen wel over, ik heb nog een oude grille die ik wel kan verbouwen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-09-2010 19:16 #845750 door V300 register
gewoon wat creatief knutselen. Volgens mij is de montage het punt niet (de zwarte beugeltjes van de koplampen af schroeven en dan past hij) dus dan hoef je alleen wat de klussen om hem netjes op de bumpers enzo aan te laten sluiten.

Ik heb overigens zelf mijn hellagrilletje geslooptaangepast door de buitenrand er af te zagen, de binnenkant uit een standaard grille te zagen en daarna de hele zooi te combineren tot hellagrille met volvo-rand. Maar das natuurlijk een beetje zonde, zeker om dat met een nieuwe te doen.

Maareh Harry, gafe vondst!:w00t:

Wat ook kan (hoef je niet je hella-grille te verzagen) is bij een autosjop aftermarket verstralers kopen (let op: Mistlichten zijn breedstralers en je pakt net wat te gemakkelijk de verkeerde) en die in je oude grilletje klussen. Even overspuiten voor de strakke look. Er is al eens iemand die dat gedaan had (tj00rd geloof ik?!?) en dat stond ook best wijs.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2010 19:32 #845753 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic En wéér een Volvo voor 't huis!

setsunakaede;155607 schreef : de zwarte beugeltjes van de koplampen af schroeven en dan past hij) dus dan hoef je alleen wat de klussen om hem netjes op de bumpers enzo aan te laten sluiten.

past ie dus niet op een auto met koplampen van na MY87:no_comment:

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
13-09-2010 23:25 #845797 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic En wéér een Volvo voor 't huis!
Voordeel van een nieuwe hella gril is dat je zelf nog de pinnetjes aan de onderkant moet afbreken, want ze zijn zo ontworpen dat hij zowel op een MK2 als 3 past (ik heb zelf ook nog een nieuwe liggen :))

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-09-2010 21:13 #845878 door V300 register

v0lv0freak;155656 schreef : Voordeel van een nieuwe hella gril is dat je zelf nog de pinnetjes aan de onderkant moet afbreken, want ze zijn zo ontworpen dat hij zowel op een MK2 als 3 past (ik heb zelf ook nog een nieuwe liggen :))

Leg uit... Past hij nou wel of niet op een nieuw model? (Lees: van na 1985)

Voor de rest, nuttige tips Diede! Alleen verstralers is ook prima, maar die ga ik dan wel ?n een grille knutselen; losse lampen voorop vind ik geen porum :f

Moderators: Mark Smeets