show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Project 340 Winner, koppakking en revisie blok

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2010 00:34 #841165 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Project 340 Winner, koppakking en revisie blok
Een geschorst voertuig komt niet door de APK? Ik weet toch zeker van wel. Heb het al de nodige keren laten doen.

RDW schreef : Tijdens de schorsing van uw voertuig kunt u een vrijstellling voor de motorrijtuigenbelasting van ??n dag aanvragen om de APK te laten uitvoeren. U mag dan met het geschorste voertuig van de openbare weg gebruik maken om naar de plaats van de keuring te gaan. U moet deze vrijstelling schriftelijk aanvragen bij de Belastingdienst, Centrale Administratie, Autoheffingen.

Zorg er wel voor dat u de vrijstelling tijdig aanvraagt en dat het voertuig op de bewuste dag voor Wettelijke Aansprakelijkheid (WA) verzekerd is.

Ook moet u de afspraakbevestiging voor de APK keuring meenemen. De afspraaktijd moet overeenkomen met het tijdstip dat u van de openbare weg gebruik maakt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2010 09:32 #841169 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Project 340 Winner, koppakking en revisie blok
Mijn 345 is toch echt geschorst door de keuring gekomen, Wouter.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-07-2010 12:55 #841180 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project 340 Winner, koppakking en revisie blok
alleen mag je met een geschorste auto niet op de weg komen. dus om een geschorste auto door de keuring te krijgen moet je een speciale ontheffing aanvragen, of de auto op een ambulance van en naar de garage doen.

we hebben het hier over wat 'mag' en niet over 'waar je mee weg kunt komen' om dat even duidelijk te maken trouwens :)

Overigens zijn bij lang niet alle verzekeringen de voorwaarden zodanig dat je per definitie niet gedekt bent bij een verlopen APK. wel nuttig om dit even te controleren / goedkeuring te vragen aan de verzekeraar cq tussenpersoon.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-07-2010 13:30 #841182 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project 340 Winner, koppakking en revisie blok

Kevin;150813 schreef : Als jij een afspraak voor de APK hebt en zorgt dat je iets bij je hebt waarmee je dat kan aantonen dan mag je gewoon over straat met een geschorst voertuig. En mocht je langs een trajectcontrole rijden en achteraf een bon krijgen, dan je een kopie van je APK formulier toesturen.. (staat de datum van keuren op)

Een geschorst voertuig mag volgens mij met groene platen altijd over straat. Maar het keurings station waar ik normaal heen ga is dicht, met vakantie. Dus ben ik hier in de buurt gegaan, dat kan wel zonder groene platen :no_comment:
Maar hij heeft het over veel gehad dat niet goed is, maar niet over het feit dat auto geschorst is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-07-2010 13:39 #841183 door V300 register

antiekeradio;150858 schreef : Overigens zijn bij lang niet alle verzekeringen de voorwaarden zodanig dat je per definitie niet gedekt bent bij een verlopen APK. wel nuttig om dit even te controleren / goedkeuring te vragen aan de verzekeraar cq tussenpersoon.

Volgens mij ben je gewoon verzekerd, maar krijg je een aanrijding en het ligt aantoonbaar aan het feit dat je geen APK hebt dan heb je een probleem. Ook de politie die erbij aanwezig is geeft je een bekeuring uiteraard!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-07-2010 13:46 #841184 door V300 register
Maar heeft er iemand zin dit project af te maken? Motorisch is die goed, op CO na. Zit nu nog wat laswerk aan en als dat klaar is heb je een hele mooie Volvo!
Ik heb geen plek om te lassen, en laten doen is te duur!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2010 18:50 #844054 door V300 register
Ik heb er 1 bij :-)

Bijlagen:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-11-2010 10:17 #852511 door V300 register
even een klein vraagje met betrekking tot dit topic..
ik heb voor 150? een 340 op de kop getikt met een lekke koppakking.
heeft iemand voor mij de aanhaal momenten van de cilinderkop bouten?
ben namelijk mijn bijbel kwijt geraakt

B14.4E uit 1986

alvast enorm bedankt

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-11-2010 11:43 #852515 door V300 register
Cylinder head bolts:
Stage 1: 30 NM
Stage 2: 70 NM
Stage 3(after 3mins wait): 20NM
Stage 4: Tighten a further 123 +- 2 (geen NM denk ik)

Is wat ik uit de Haynes haal,

En het werkplaats handboek zegt 'zet de kopbouten met sluitringen in de goede volgorde en in twee fasen vast met 60 NM'

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-11-2010 12:01 #852518 door V300 register
Ik zou het werkplaatshandboek aanhouden in deze :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC