Project 340 Winner, koppakking en revisie blok
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
RDW schreef : Tijdens de schorsing van uw voertuig kunt u een vrijstellling voor de motorrijtuigenbelasting van ??n dag aanvragen om de APK te laten uitvoeren. U mag dan met het geschorste voertuig van de openbare weg gebruik maken om naar de plaats van de keuring te gaan. U moet deze vrijstelling schriftelijk aanvragen bij de Belastingdienst, Centrale Administratie, Autoheffingen.
Zorg er wel voor dat u de vrijstelling tijdig aanvraagt en dat het voertuig op de bewuste dag voor Wettelijke Aansprakelijkheid (WA) verzekerd is.
Ook moet u de afspraakbevestiging voor de APK keuring meenemen. De afspraaktijd moet overeenkomen met het tijdstip dat u van de openbare weg gebruik maakt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
we hebben het hier over wat 'mag' en niet over 'waar je mee weg kunt komen' om dat even duidelijk te maken trouwens

Overigens zijn bij lang niet alle verzekeringen de voorwaarden zodanig dat je per definitie niet gedekt bent bij een verlopen APK. wel nuttig om dit even te controleren / goedkeuring te vragen aan de verzekeraar cq tussenpersoon.
- V300 register
- Verbannen
-
Een geschorst voertuig mag volgens mij met groene platen altijd over straat. Maar het keurings station waar ik normaal heen ga is dicht, met vakantie. Dus ben ik hier in de buurt gegaan, dat kan wel zonder groene platen :no_comment:Kevin;150813 schreef : Als jij een afspraak voor de APK hebt en zorgt dat je iets bij je hebt waarmee je dat kan aantonen dan mag je gewoon over straat met een geschorst voertuig. En mocht je langs een trajectcontrole rijden en achteraf een bon krijgen, dan je een kopie van je APK formulier toesturen.. (staat de datum van keuren op)
Maar hij heeft het over veel gehad dat niet goed is, maar niet over het feit dat auto geschorst is.
- V300 register
- Verbannen
-
Volgens mij ben je gewoon verzekerd, maar krijg je een aanrijding en het ligt aantoonbaar aan het feit dat je geen APK hebt dan heb je een probleem. Ook de politie die erbij aanwezig is geeft je een bekeuring uiteraard!antiekeradio;150858 schreef : Overigens zijn bij lang niet alle verzekeringen de voorwaarden zodanig dat je per definitie niet gedekt bent bij een verlopen APK. wel nuttig om dit even te controleren / goedkeuring te vragen aan de verzekeraar cq tussenpersoon.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb geen plek om te lassen, en laten doen is te duur!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
ik heb voor 150? een 340 op de kop getikt met een lekke koppakking.
heeft iemand voor mij de aanhaal momenten van de cilinderkop bouten?
ben namelijk mijn bijbel kwijt geraakt
B14.4E uit 1986
alvast enorm bedankt
- V300 register
- Verbannen
-
Stage 1: 30 NM
Stage 2: 70 NM
Stage 3(after 3mins wait): 20NM
Stage 4: Tighten a further 123 +- 2 (geen NM denk ik)
Is wat ik uit de Haynes haal,
En het werkplaats handboek zegt 'zet de kopbouten met sluitringen in de goede volgorde en in twee fasen vast met 60 NM'
- V300 register
- Verbannen
-