show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Even voorstellen

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2010 21:50 #833679 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Even voorstellen

jaapieooo;145579 schreef : Done! ;D

Aanmeldingsmail is zojuist naar je verzonden :) Na ontvangst van de contributie zal je account geactiveerd worden zodat je bij de documentatie kan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-05-2010 09:11 #833905 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen
Koppakking vervangen voor een 1.4'tje is goed te doen eigenlijk... Gewoon even op de haynes wachten en je kan starten. Ik heb het laatst ook gedaan, dus mss kan je al even kijken wat je te wachten staat! Ik heb er redelijk wat foto's van gemaakt, dus je kan je alvast inwerken!

Ik heb trouwens mijn kop laten vlakken, want deze was wat krom! Kleppen heb ik niet opnieuw laten slijpen, ik achtte dat niet nodig, maar dat is natuurlijk situatie afhankelijk!
Het verhaal kan je helemaal HIER lezen! Ik heb inmiddels de motor weer lopende gehad, maar vorig weekend heb ik hem terug uit elkaar gehaald (niet kop opnieuw natuurlijk), want ik zat met een lek in hetuitlaattraject (downpipe), nu moet ik enkel de radiator (welke ik dit weekend gesoldeerd heb) terugplaatsen en alles weer opvullen!

Kijk ook goed wat in eerste instantie de oorzaak is geweest van de lekke koppakkingen. Bij mij was dat de nippel van de radiator rechts bovenaan (als je vooraan tegen de auto kijkt), die heeft de neiging los te scheuren van de radiator. Ik heb het nu voor de 2de keer voor met 'n 340. Mijn vorige heb ik zelf herstelt op de manier die je hier op het forum ook kan vinden (solderen radiator) en deze doet het nog steeds perfect!

Veel succes!

PS ik wou dat mijn rode 340 er zo uitzag als de jouwe, de mijne is jammer genoeg heel wat meer gehavend uit de strijd gekomen! Snel oplappen die hap en lekker mee gaan rijden!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-05-2010 13:36 #833928 door V300 register
Hoi Karsten,

ik heb inderdaad een stuk ervan gelezen en wilde het verder gaan lezen als ik aan mijn auto ga beginnen. Inderdaad is de oorzaak ervan vinden zeker zo belangrijk, maar vaak kun je dat alleen als de motor draait. Dus vandaar dat ik met koppakking ga beginnen. Ik heb een paar weekjes de tijd, dan moet de auto naar de APK, dan is het alweer een jaar geleden dat hij dat gehad heeft ( en nog geen 500 kilomter... :-) )

Zodra ik ermee begin zal ik een nieuw topic aanmaken zodat jullie kunnen hoe het vorderd.

In mijn tweede cursus hebben we een DAF gedaan met Renault blok erin, lijkt best veel op deze, zou maar zo een B14 kunnen zijn, maar dan niet zoals ik heb een S. Als dat zo is dan ken ik al veel delen want de cursus is niet zo lang geleden geweest.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-05-2010 13:56 #833931 door V300 register
In een 340 zit sowieso een Renault B14 serie, afhankelijk van welke uitvoering kunnen er hier en daar wat verschillen inzitten, maar als je al een renault van een Daf gedaan hebt, dan is dit eigenlijk gewoon bijna identiek!

Verder heb ik de auto nooit gestart toen ik hem kreeg, oliepeil stond 5 cm boven normaal niveau, dus al het water zat daarin. Ook rook het koelwater naar uitlaatgassen en waren er sporen van overkoken van radiator en koelvloeistofreservoir. Het was mij dus heel snel duidelijk dat het probleem de koppakking was. (tevens had de eigenaar dat ook netjes verteld bij aankoop!)
Ik heb op dat moment beslist dat het niet verstandig was om te proberen starten en ben direct begonnen met de demontage. Stel dat er water in de cilinders zat en je probeert te starten, dan boren de drijfstangen zichzelf binnen de korste keren door je blok...

Het project heeft lange tijd weer stil gelegen qua tijdsgebrek, maar nu ga ik er echt weer tegenaan!
Ik heb trouwens nog veel meer foto's, dus als je interesse hebt, dan zip ik ze wel even en mail ik ze je door...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-05-2010 14:10 #833932 door V300 register
Ik heb de auto gekocht van een auto monteur en ook mij is verteld wat er aan de han was. Hij heeft hem heel even laten lopen toen ik er was en toen begon meteen het koelvloeistof rerservoir raar te doen.
Dus meteen weer uit. De autotransport man heeft hem rijden op en rijdend van de ambulance gehaald.
Toen ik wilde starten leek het of hij verzoop en er kwam (volgens mij) allemaal water uit de uitlaat.

Ik maak graag gebruik van je foto's. Mijn mailadres staat in mijn profiel. Of mocht je picasa gebruiken kunnen we ze daar delen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2010 20:57 #834751 door V300 register
Als het goed is gaat het andere project vrijdag door de APK en dan kan die weg. Dan is er tijd voor de Volvo. Ik had hem als advertentie geplaatst, maar toch maar snel verwijderd. Biedingen van 100 euro op een auto in deze staat... Dan hoef ik ook niet bang te zijn iets te verprutsen. In verhouding ben ik dan goedkoper dan wanneer ik een sloper zou kopen om daar mee te klooien.
Dus als het goed is beginnen we vrijdag of zaterdag met demonteren. Zou er een topic over bijhouden en een foto reportage maken.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2010 22:28 #834772 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Even voorstellen
Voor info kun jij mij pben ik woon in Hengelo(een kleine steunpunt) en heb diverse info voor handen. In overleg ook nog wel andere dingen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC