Volvo 360 GLT uit 1986
- V300 register
- Verbannen
-
Dus ik ben twee avonden aan het puzzelen geweest wat de juiste vorm van dit stangetje moest zijn.
En vervolgens veel priegelen op een plaats die je niet kan zien alleen voelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Maar mooi dat het weer voor elkaar is. Deze mooie auto heeft het goed voor elkaar bij jou

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Uiteindelijk zat alles er in en toen brak bij het testen een kunststof oogje af waardoor je nu de bestuurdersdeur op slot kunt doen en dichtgooien.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Het lijstje van to do dingen wordt al korter, over twee weken de APK met olie verversen. Gelijk de uitlaat goed vast laten zetten, deze rammelt als ik een bocht maak, zwaar irritant!
Begin mei twee weken met vakantie naar Bretagne (met de 850, want het hele gezin gaat mee).
Daarna: bermlampen, koplampwissers, binnenverlichting en de radio aansluiten.
En een ander kapje in de voorbumper scoren, ik ben de linkse verloren.
- V300 register
- Verbannen
-
robvalk;140530 schreef : Vanmorgen nieuwe voorbanden laten monteren, Michelin Energy 185/65-14 wat een verschil in sturen zeg.
Super fijne banden! Gaan lang mee en het stuurt goed.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Er zit wel een trilling in een van die banden (misschien meerdere), maar dat is misschien met opnieuw balanceren te verhelpen. Ik heb ze niet meer nodig omdat ik mijn ATS velgen gemonteerd heb.
- V300 register
- Verbannen
-
ook de radio werkt inmiddels, op 4 speakers.
Wel heb ik nieuwe bedrading moeten trekken voor de achterspeakers want deze bleken wel gemonteerd, maar niet bedraad te zijn.
Afgelopen zondag gelijk maar even de auto gewassen, maar dit heeft nog niet veel geholpen, vandaag heeft een vogel al weer flink z'n best zitten doen boven de auto.
- V300 register
- Verbannen
-
De auto is inmiddels gekeurd, uitlaat is vastgezet, olie en oliefilter vervangen, reactiestangen en accu vervangen en verder eigelijk niets bijzonders.
Wel merkte ik bij de garage dat de accu leeg was, met startkabels gestart en naar huis gereden, geen probleem.
Thuis de auto een paar dagen laten staan, en weer was de accu leeg!
Toch vreemd dat een nieuwe accu zo snel leeg is. 's avonds de accu maar onder de lader gezet en de volgende avond weer terug in de auto en gelijk op zoek naar de stiekeme stroomverbruiker. Toch handig zo'n amper?meter.
Na even gestructureerd zoeken bleek de verlichting in de kofferbak de boosdoener. Oorzaak: Ik heb nieuwe gasdempers gekocht omdat de oude versleten waren. Maar.... de originele gasdempers voor een kofferdeksel met spoiler zijn niet meer leverbaar, niet bij mijn gebruikelijke onderdelenboer ?n niet meer bij Volvo zelf.
Ik ben dus het internet gaan afspeuren en kwam uit bij het bedrijf Gassprings in Dronten. Dit is de Nederlandse dealer van Suspa, het merk van de originele gasdempers.
Dit bedrijf kon mij nieuwe gasdempers leveren, maar ze zijn ong. 2 cm korter als de originele. Dit is op zich geen probleem, maar ook de gascilinder is korter, waardoor de schakelaar niet meer wordt ingedrukt en het lampje dus mooi blijft branden.
Dit is inmiddels ook gefixed, de accu blijft nu netjes vol en het is weer donker in de (dichte) kofferbak.
Wat heb ik verder nog gedaan:
Een andere tellerbak gemonteerd, m'n koelvloeistoftemp meter doet het nu ook, alleen de benzinemeter blijft (ook bij een volle tank) op een kwart hangen. Gelukkig hebben we nog een dagteller.
De bermlampen zitten er nu ook onder (met plexiglas).
Vanavond wilde ik de binnenverlichting aanpakken, maar dit gaat niet lukken: ik mis in de interieurdraadboom een connector, welke aan de connector gekoppelt moet worden van de draadboom die via de A-stijl naar het lampje gaat. Bij deze interieurdraadboom gaat de bedrading van de binnenverlichting naar de grote witte connector. Het ziet er dus naar uit dat er alsnog een andere draadboom in moet. Heeft iemand deze nog liggen?
Verder ben ik nog op zoek naar de temperatuurzender voor de buitentemp meter. Heeft iemand deze ook nog voor mij over, of heeft iemand ervaring met een alternatief uit een electronicazaak?
Kom maar met reacties, tot horens,