show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo's 1980 343 DL

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2009 20:15 #804833 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo's 1980 343 DL

AvdAkker;125729 schreef : als je een b14 guru was had je dat op de eerste foto al kunnen zien:D


Ik zat al te zoeken naar dat koelwatergat, maar dit is dus heel geen B14.1 kop?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2009 20:19 #804836 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL

AvdAkker;125538 schreef : zo net even wat info door zitten neuzen en 't enige verschil in maten etc tussen een .1E kop en een .4E kop is de compressieverhouding, 9,5 voor de .1E vs 9,25 voor de .4E, een erg klein verschil dus:) betekend dus dat ik de .4E kop ga monteren met de geharde klepzittingen zodat het torretje lekker op 95 ongelood kan lopen:D nu nog even kijken wanneer ik daar aan kan beginnen...


ghehehe;)

@ joost, idd dat was tot en met de b14.2, eigenlijk alle modellen met het oud type koelsysteem. het plaatje achterop de kop is blind en dat verraad dat ie op een b14.4e hoort; bij de vroegere modellen zat hier een voorziening voor de kvs temp zender

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
16-11-2009 20:21 #804839 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo's 1980 343 DL
het is toch logisch dat als Anjo zegt dat hij de B14.4E kop gaat monteren, dat hij niet de B14.1 kop gaat zitten poetsen :crazy1:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2009 20:47 #804845 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo's 1980 343 DL

AvdAkker;125735 schreef : ghehehe;)

@ joost, idd dat was tot en met de b14.2, eigenlijk alle modellen met het oud type koelsysteem. het plaatje achterop de kop is blind en dat verraad dat ie op een b14.4e hoort; bij de vroegere modellen zat hier een voorziening voor de kvs temp zender


B14.2 niet, mijn wagentje had die slang al niet meer (B14.2E).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2009 20:58 #804848 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
ech wel!

i29.photobucket.com/albums/c255/Volvofiel/DSCN1888_2.jpg

linksboven naast die rode draad

eigenlijk uit topic: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=3550 waar je zelfs nog een fototje gemaakt hebt van de motorcode:D, foto boven die van 't motornummer in dat topic kun je die aansluiting ook zien trouwens.

aan 't uitlaat spruitstuk kun je zowieso al zien dat dat een b14.2e is en geen .1 of .0, dit heeft al iets meer de vorm zoals de uiteindelijke b14.4 spruitstukken werden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2009 21:08 #804851 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo's 1980 343 DL
Ah!
Zit ik maar te zoeken naar goede foto's van die slang terwijl ik er zelf legio heb :woei:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-11-2009 21:29 #804853 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
Is zelfs weer een ander slangetje op die 14.2 dan op een 14.1

of: andere aansluiting op de voet van de carb dan bij een 14.1.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2009 23:00 #804858 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
ja klopt, die van de .1 is iets langer omdat die aansluiting zich halverwege de carburateurvoet bevind.

dit is trouwens wel een eenvoudig slangetje die opzich best makkelijk uit normale rechte slang te maken is (ook zonder extra 90gr bocht)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-11-2009 00:21 #804860 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
- dichte achterplaat
- draadeinden zijn een stuk langer dan bij de oude spruiten
- geen waternippel
- aan de andere kant (bij de bougies) is het ook aan de vorm van het gietwerk duidelijk te zien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2009 08:01 #804862 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo's 1980 343 DL
Aldus de B14 Guru... :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD