Mijn eerste Volvo 340 GL Special
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Stoelverwarming is best wel fijn met deze temperaturen inderdaad, en het is een leuke binnenkomer als je 340 op verjaardagen eens ter sprake komt:
"Wat, een 340, zo'n ouwe truttenschudder?"
"Ja man, gaaf toch"
"Daar zit toch geen luxe aan man"
"Jawel hoor, elektrische ramen, centrale vergrendeling, stoelverwarming..."
"STOELVERWARMING!!1 OMG WTF"
- V300 register
- Verbannen
-
Niels;123551 schreef : Even in dit topic neuzen en je weet alles over 't wagentje; hoef ik jouw topic niet te kapen
Stoelverwarming is best wel fijn met deze temperaturen inderdaad, en het is een leuke binnenkomer als je 340 op verjaardagen eens ter sprake komt:
"Wat, een 340, zo'n ouwe truttenschudder?"
"Ja man, gaaf toch"
"Daar zit toch geen luxe aan man"
"Jawel hoor, elektrische ramen, centrale vergrendeling, stoelverwarming..."
"STOELVERWARMING!!1 OMG WTF"
Jup, ik heb inderdaad al een hoooooop mensen gesproken die zich verbaasden over het feit dat ik in zo'n oude bak ging rijden en waarom ik dat toch zo leuk vond. Heerlijk om een beetje tegengas te geven op verjaardagen waar het met name over de dure leasebakken gaat

Wat betreft de stoelverwarming. Ik heb al wat gevonden!!:
shop.conrad.nl/auto-elektronica-onderhou...rwarming/856682.html
Wie weet krijg ik dit wel werkend....update volgt
- V300 register
- Verbannen
-
conserveren van de body. Demonteer de deurpanelen, maak de naden
goed schoon en ga er met de tectyl spuitbus doorheen.
Datzelfde geldt voor de frontbalk, felsnaden motorkap en achterklep,
langs- en dwarsbalken onderzijde, verwijder de tectyldopjes, spuit alles
goed schoon, laten drogen en wederom met de tectylbus erdoorheen gaan.
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Lucluc;123681 schreef : Je kan ook een echte tectielbeurt overwegen. Kosten zijn zo'n 600 euro, maar dat bespaart je op de lange termijn geld voor laswerk.
het leuke aan zo'n proffesionele behandeling is dat ze niet beginnen aan conserveren voordat de auto ?cht roestvrij bevonden is (ivm garantie e.d.), hiervoor gaan er cameratjes door de chassisbalken heen om alles op te sporen, daarna hogedrukreiniging om de balken van binnen schoon te maken en dan pas wordt er geconserveerd. daarnaast is er de underbody coating wat een vergelijkbaar principe is. een dergelijk resultaat is door het zelf te doen dus zeg maar onhaalbaar
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;123693 schreef : (..) zo'n proffesionele behandeling (..) een dergelijk resultaat is door het zelf te doen dus zeg maar onhaalbaar
De belangrijkste plekken zelf doen zonder voorbehandelingen, is een goedkope en nog redelijk effectieve optie om het verval te vertragen. Als je blijft sparen (en ondertussen rijden) om het "ooit" een keer grondig te laten doen roest de auto ondertussen harder verder dan dat de meeste kunnen bijhouden met sparen....
De ML vloeistof die je erin spuit brengt in ieder geval geen schade toe, en wordt bij de stoomcleaner behandeling er probleemloos uit gespoeld.
Dat het beter kan is dus naar mijn idee een slechte reden om de iets minder goede behandeling dan maar helemaal niet uit te voeren!!!!
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;123729 schreef : Dat het beter kan is dus naar mijn idee een slechte reden om de iets minder goede behandeling dan maar helemaal niet uit te voeren!!!!
Dat zeg ik, gamma.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
cool,jij heb een oplopend kenteken..ik heb heb het kenteken DP-FZ-31..JasperB;123522 schreef : Beste Volvo-genoten,
Doordat ik mijn leaseauto door omstandigheden niet bij kon tellen heb ik een week geleden uit pure noodzaak een Volvo 340 GL Special uit 1991 gekocht voor de prive. Ik wilde altijd al een keer een variomatic hebben en dit leek me wel een goed moment :yesyes:
Ik heb de wagen gekocht bij een man van over de 80 die zelf niet meer mocht rijden. De auto heeft ( jaja..echt waar ) altijd binnen gestaan , is altijd onderhouden bij een Volvo-dealer en heeft maar 56.000 KM gelopen. Afgezien van twee kleine deukjes in de achterbumper ( de bekende paaltjes..) ziet hij er nog top uit.
Na aanschaf reed ik met een grijns van oor tot oor naar huis. Nooit verwacht dat een auto van 18 jaar oud zo lekker en relaxed kon rijden. Alles werkt nog prima alleen de stoelverwarming is dood. Er zal wel een draadbreuk in zitten. Weet iemand of je dit eenvoudig kunt repareren / vervangen voor een schappelijke prijs? ??? Stoelverwarming lijkt me wel lekker voor de winter.
De wagen hoeft volgens het kaartje en het onderhoudsboekje pas bij 69.000 KM weer een beurt te hebben en moet in januari voor de APK...ik ben benieuwd. Ik heb de wagen na aankoop door een garage in de buurt laten checken en zij waren verbaasd over de algehele staat van de auto....waar ik zo'n juweeltje gevonden had. Wederom een grijns van oor tot oor
Ik heb er nu ruim 1000 KM mee gereden en heb gemerkt dat rustig rijden een verbruik van 1:13.5 oplevert...als ik nog iets meer mijn best doe kan het wellicht nog iets beter....
Ik heb wat foto's bijgevoegd.
Gegroet!