Volvo 340 GL sedan h5 1985
- V300 register
- Verbannen
-
Bij deze zal ik me ook meteen eerst even voorstellen: Ik ben Henri, 20 jaar, studeer geneeskunde in Maastricht (in het weekend woon ik in Budel) en heb altijd al een voorliefde voor Dafjes en Volvo 300's gehad. Als kind was ik samen met de zoon van garagehouder A. Clement (te Gastel) al tussen/in/aan deze auto's te vinden.
Een paar jaar terug toen ik 18 werd moest er dan natuurlijk een Daf komen. Deze is er ook gekomen, een Daf 66 uit 1975. Hier is een 1.4 uit de 340 in komen te liggen, lpg-installatie, GLS-velgen en marathonstrepen+console met de tellertjes.
Hier rijd ik nu 2,5 jaar in rond en helaas begint m'n Dafje her en der last te krijgen van de roestduivel. Deze plekken worden zo goed en zo kwaad als het kan bijgewerkt, maar op een gegeven moment zal dit ook zijn grenzen kennen.
Over een paar jaar zal er in ieder geval voor het dagelijks vervoer een andere auto moeten komen. Dit moest dus uiteraard een Volvo 300 serie worden.
Als student zijnde is een 2.0L (volvo 360) rijden iets teveel voor de beurs, dus zou het een Volvo 340 moeten worden. Over een paar jaar moest de auto ook belastingvrij zijn (ik had 1985 als bovengrens aangehouden) en de 340 moest ook in behoorlijke goede staat zijn.
Sinds september hield ik regelmatig de verschillende advertenties in de gaten en vorige week vond ik in de buurt een 340 die voldeed aan mijn eisen. Deze is dit weekend opgehaald en gestald.
Toevallig: deze volvo is hier al eerder op het forum gezien geweest. Toen was de auto in bezit van Simon Maas:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=1...light=volvo+340+1985
Hieronder zijn foto's te vinden van de huidige staat:
De automat vergeten recht te leggen voor de foto's :halo:.
De kleur groen was niet mijn persoonlijke keuze geweest, maar het interieur is erg netjes en in het echt ziet het groen er beter uit dan op foto's.
De rubbertjes onder de koplampen ontbreken, hier had de vorige eigenaar ruitewissers ingezet. Deze waren niet aangesloten, dus had hij ze er maar weer afgehaald (en geen rubbers terug geplaats :hmmz2:).
Enkel wat roest in de onderste rand van de keinvanger kunnen vinden. Midden+achterdemper nieuw.
Extra info:
- origineel kantel-schuifdak
- achteraf ingebouwde cruise-control
- km-stand 88.4xx
De vorige eigenaar heeft er deze wieldoppen op gezet omdat de velgen lakschade zouden hebben. Ik heb geen tijd gehad om te kijken hoe deze er uit zagen, want de auto is vrijwel meteen in de stalling gegaan.
Daar blijft deze hopelijk nog wel een paar jaar staan, waarna hij de Daf af mag gaan lossen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
En een compleet GLT instrumentenpaneel!
Klokje moet rechts en waar nu het klokje zit, hoort een sigarettenaansteker.
(heb ik liggen, is te koop).
Nog even de rubberen afdichtdopjes in de strip onder de koplampen regelen.
Voordat je ermee gaat rijden, zou ik hem eerst opnieuw laten tectyleren.
Zeker bewaren voor het nageslacht, deze auto.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Tja voor die wieldoppen hebben ze hier op het forum wel verschillende andere alternatieven. Van echte glt-velgen tot het zelf spuiten/painten van de velgen. Daar is met de zoekfunctie van alles over te vinden.
- V300 register
- Verbannen
-
Automaat of schakel maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Al zal filerijden wel weer wennen worden met een schakel.Lucluc;49488 schreef : Dit is een leuke auto! Maar, aangezien je vanuit de Daf-hoek komt, waarom geen automaat?
Sigare-aansteker heb ik al eenFran?ois;49489 schreef : Mooi, mooi, mooi.
En een compleet GLT instrumentenpaneel!
Klokje moet rechts en waar nu het klokje zit, hoort een sigarettenaansteker.
(heb ik liggen, is te koop).
Nog even de rubberen afdichtdopjes in de strip onder de koplampen regelen.
Voordat je ermee gaat rijden, zou ik hem eerst opnieuw laten tectyleren.
Zeker bewaren voor het nageslacht, deze auto.

tectyleren (evt. i.c.m. bitak) gaat zeker gebeuren wanneer de auto uit de stalling komt, zou zonde zijn als ik de auto niet goed bleef verzorgen
Achter de wieldoppen zitten gelukkig nog wel de originele velgen (zie de foto's van Simon Maas), dus die zou ik nog kunnen (laten) stralen en spuiten. EHBO-vak-klepje heb ik niet op gelet (die zit toch in de kofferruimte ergens he?)Erik;49491 schreef : Welkom op het forum. Wat een prachtige auto. Ben ook wel benieuwd naar de foto's van de DAF,. Op het frontplaatje van de radio moet je zuinig zijn. Heb je ook een EHBO-vak-klepje in de auto?
Tja voor die wieldoppen hebben ze hier op het forum wel verschillende andere alternatieven. Van echte glt-velgen tot het zelf spuiten/painten van de velgen. Daar is met de zoekfunctie van alles over te vinden.
Foto van de Daf, nog zonder GLS-velgen:
- V300 register
- Verbannen
-

Als je niet rookt, zou ik lekker de sigarettenaansteker er uit laten en ook dat klokje niet verkassen. Hoef je ook niet moeilijk te doen met de startonderbreker.
- V300 register
- Verbannen
-

Maar de sigare-aansteker kan ook gebruikt worden voor tomtom enzo, dat is dan wel weer handig.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
De binnenspiegel is ook zwart, maar dat komt omdat de originele niet-gelaagde voorruit vervangen is door een gelaagd volvo 66 exemplaar.
- V300 register
- Verbannen
-