show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Alex zn Volvo 343 DL 1977
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2010 22:53 #829330
door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Alex zn Volvo 343 DL 1977
Foto's van de trouwerij heb ik trouwens zelf niet eens gemaakt... hoefde niet te rijden en daar heb ik dus gretig gebruik van gemaakt... 
De 343 wordt morgen gekeurd voor een nieuwe APK.
De 343 wordt morgen gekeurd voor een nieuwe APK.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2010 17:13 #829394
door Alex (GAST)
GOEDGEKEURD!!!!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2010 20:41 #829437
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Alex zn Volvo 343 DL 1977
gefeliciteerd Alex!
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-09-2010 21:38 #849202
door Alex (GAST)
heb al enorm lang niet meer met de 343 gereden, wordt tijd voor buitenspel, maar wordt volgend jaar weer.
de vario krijgt een speciale beurt, de koppeling, en de gehele techniek wordt ff nagezien.
heb nog een vraag over het busje dat in de 'schakelstang' moet, kan iemand die maken (p.o.a.) gezien ik geen draaibank heb??
de vario krijgt een speciale beurt, de koppeling, en de gehele techniek wordt ff nagezien.
heb nog een vraag over het busje dat in de 'schakelstang' moet, kan iemand die maken (p.o.a.) gezien ik geen draaibank heb??
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-09-2010 21:54 #849204
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Alex zn Volvo 343 DL 1977
ja hoor, geen probleem!
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-09-2010 22:08 - 12-03-2025 18:33 #849206
door Alex (GAST)
stuur me ff een mail .. dank u!
AvdAkker;156698 schreef : ja hoor, geen probleem!
stuur me ff een mail .. dank u!
Laatst bewerkt 12-03-2025 18:33 door Alex (GAST). Reden: Oude informatie reeds verlopen en niet meer relevant in 2025
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2011 19:57 #884157
door Alex (GAST)
Dag Allemaal,
Gezien ik hier niet veel heb laten weten over het wel en wee van mijn DAF 77, zal ik bijdeze laten weten wat er allemaal gaande is.
Onlangs heb ik een donor 343 uit 1977 op de kop kunnen tikken en heb ik mijn Silver Grijze Volvo 340 GL van de hand gedaan.
Eentje erbij en eentje weg, dus de stand blijft gelijk.
De reden was dat ik al heel lang zocht naar de panelen voor in de kofferbak en naar een passende reserve motor/vario met diverse toebehoren,
voor mijn DAF 77, die een bruin interieur heeft. Bruine delen zijn erg schaars, maar er is ook weinig vraag naar, gezien erg weinig mensen er interesse in hebben.
Er zijn maar weinig dikke dafs met een bruin interieurtje.
Helaas zijn de stoelen en de achterbank van de donor-auto kompleet vern**kt en de kas is ook erbarmelijk slecht,
maar de kofferbakpanelen waren nog goed, wel verkleurd, maar ze zijn 100% origineel en daar gaat het mij om bij deze auto.
De hoedenplank was helaas vernield door 2 grote gaten, jammer, maar daar zoek ik nog een oplossing voor.
Ook die van de donor was met dezelfde gaten uitgevoerd, typisch...
Afijn, heb de kofferbak dus weer 98% origineel; nu nog een goede hoedenplank en een goede kofferbaktapijt en het is 100%.
Daarnaast ben ik nog bezig met de vario-troubles van de 77, verwacht een kleinigheidje, maar laat het voor de zekerheid in de toekomst bij de DCN nakijken.
Maar daar moet ik nog ff voor sparen, want een revisie lijkt mij nogal prijzig om te laten doen.
Plaatjes komen later, maar 'k dacht ik breng jullie op de hoogte over het welzijn van mijn DAF 77.
Groeten Alex.
Gezien ik hier niet veel heb laten weten over het wel en wee van mijn DAF 77, zal ik bijdeze laten weten wat er allemaal gaande is.
Onlangs heb ik een donor 343 uit 1977 op de kop kunnen tikken en heb ik mijn Silver Grijze Volvo 340 GL van de hand gedaan.
Eentje erbij en eentje weg, dus de stand blijft gelijk.
De reden was dat ik al heel lang zocht naar de panelen voor in de kofferbak en naar een passende reserve motor/vario met diverse toebehoren,
voor mijn DAF 77, die een bruin interieur heeft. Bruine delen zijn erg schaars, maar er is ook weinig vraag naar, gezien erg weinig mensen er interesse in hebben.
Er zijn maar weinig dikke dafs met een bruin interieurtje.
Helaas zijn de stoelen en de achterbank van de donor-auto kompleet vern**kt en de kas is ook erbarmelijk slecht,
maar de kofferbakpanelen waren nog goed, wel verkleurd, maar ze zijn 100% origineel en daar gaat het mij om bij deze auto.
De hoedenplank was helaas vernield door 2 grote gaten, jammer, maar daar zoek ik nog een oplossing voor.
Ook die van de donor was met dezelfde gaten uitgevoerd, typisch...
Afijn, heb de kofferbak dus weer 98% origineel; nu nog een goede hoedenplank en een goede kofferbaktapijt en het is 100%.
Daarnaast ben ik nog bezig met de vario-troubles van de 77, verwacht een kleinigheidje, maar laat het voor de zekerheid in de toekomst bij de DCN nakijken.
Maar daar moet ik nog ff voor sparen, want een revisie lijkt mij nogal prijzig om te laten doen.
Plaatjes komen later, maar 'k dacht ik breng jullie op de hoogte over het welzijn van mijn DAF 77.
Groeten Alex.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-09-2011 22:10 #884602
door Alex (GAST)
Even tussendoor, de 343 heeft alweer erg lang stilgestaan voor ik hem weer aantrapte.
Alles gekontroleerd, en even een stukje gereden.
Blijkt dus dat de wielremcilinder bij het linker voorwiel vast bleef zitten op de schijf.
Heb de remvloeistof aan het koken gehad, was net thuis, dus heb geluk gehad.
Samen met mijn vader de remmen even nagekeken en weer in orde gemaakt, er zat roest op een remzuigertje.
Volgende punt is dus remklauwrevisie, niet echt nodig, maar toch het zekere voor het onzekere.
Mag ook wel na minimaal 20 jaar.
De hoedenplank laat ik even voor wat het is, ondertussen zijn alle idee?n mooi meegenomen en ik ga er over na denken.
Aanstaande Volvo Klassieker Beurs, ga ik eens rondsnuffelen naar een originele hoedenplank.
Kans is klein dat ik die vindt, maar ach.
Heb de dames even buitengezet, weet nog niet of ik de oorspronkelijke donor nu ook moet gaan opknappen, maar ik denk niet dat dit er van zal gaan komen.
Alles gekontroleerd, en even een stukje gereden.
Blijkt dus dat de wielremcilinder bij het linker voorwiel vast bleef zitten op de schijf.
Heb de remvloeistof aan het koken gehad, was net thuis, dus heb geluk gehad.
Samen met mijn vader de remmen even nagekeken en weer in orde gemaakt, er zat roest op een remzuigertje.
Volgende punt is dus remklauwrevisie, niet echt nodig, maar toch het zekere voor het onzekere.
Mag ook wel na minimaal 20 jaar.
De hoedenplank laat ik even voor wat het is, ondertussen zijn alle idee?n mooi meegenomen en ik ga er over na denken.
Aanstaande Volvo Klassieker Beurs, ga ik eens rondsnuffelen naar een originele hoedenplank.
Kans is klein dat ik die vindt, maar ach.
Heb de dames even buitengezet, weet nog niet of ik de oorspronkelijke donor nu ook moet gaan opknappen, maar ik denk niet dat dit er van zal gaan komen.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
06-09-2011 10:38 #884612
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Alex zn Volvo 343 DL 1977
Mooi plaatje zo bij elkaar zeg!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2011 15:17 #884627
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Alex zn Volvo 343 DL 1977
Mooie kleuren en strakke auto's
Moderators: Mark Smeets