Uitrollen in z'n vrij.
- André Minet
- Nieuw lid
-
Echter wordt het zelf schakelen als veel sportiever beschouwd en over het algemeen
verbruiken automaten meer brandstof dan handgeschakelde auto's en
zijn ze iets storingsgevoeliger dan een handgeschakelde auto.
Goed en regelmatig onderhoud helpt al een heleboel.
mvg
Andre
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Adaf55;234984 schreef : Tuurlijk maar dat is het al sinds de jaren zestig
Andre
Schakelt U nog? Wat ouderwets!
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

heb in t verleden met enige regelmaat in een 850 automaat gereden, rijdt prima en is best fijn, maar toch ontbreekt er iets

- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;234993 schreef : ook een beetje een gevoelskwestie h?..... ik roer ook liever zelf door de benzine hoor
heb in t verleden met enige regelmaat in een 850 automaat gereden, rijdt prima en is best fijn, maar toch ontbreekt er iets
Negen van de tien keer rij je in de hoogste versnelling, zou je dan voor die 2 keer gaan schakelen. :S
- V300 register
- Verbannen
-
Maar er zit natuurlijk wel een wereld van verschil tussen een ouderwetse mechanisch gestuurde bak en een moderne computergestuurde bak. De eerste voelt natuurlijker aan, de 2e is een stuk zuiniger.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

maar goed da's dus net wat ik zeg, beetje een gevoelskwestie. Ieder z'n smaak.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Vind het zelf ook niet heel vervelend om te schakelen trouwens, zonder daarmee direct uitspraken te willen doen over het formaat van wat dan ook

Bij de meeste automaten heb ik behoorlijk het land aan de kruipneiging (zeker als deze kunstmatig via softwaresturing ingebouwd is zoals bij DSG!) en bij variomatics met plaatkoppeling vind ik juist het niet 100% soepel aangrijpen van de koppeling irritant. Het k?n wel om soepel in te koppelen met het gaspedaal want de Renault Twingo Easy (met hydraulisch bediende koppeling, halfautomaat met conventionele handbediende 5-bak) die mijn moeder jarenlang gereden heeft deed dat echt perfect. Tikje gas, mooi soepel aangrijpen. noooo problems (tot ie stuk ging :+ )
- V300 register
- Verbannen
-