Nieuw hier met mijn 360

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2013 17:35 #935266 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Nieuw hier met mijn 360
Welkom, maar dit op een openbaar forum zetten is wel erg dom.
Op alle onderdelen van die auto staat een productiedatum. Bij een verkeerscontrole met een wat oudere agent ben je echt de sjaak, ze hebben zelf nog met 360's gereden en een beeeetje agent gaat echt vragen stellen als 'ie je papieren ziet.
Als ze dan wat onderzoek gaan doen en zien dat de productiedata van alle onderdelen overeenkomt, maar afwijkt van de datum eerste toelating is het echt einde verhaal voor de auto.
Strikt gezien is het geen omkatten (tenzij de auto gestolen is...), maar als de datum eerste toelating van 1987 of later was, maak je je schuldig aan belastingontduiking en dat is een misdrijf. En dan kom je niet weg met een simpel 'dat wist ik niet' want de rechter zal geheid antwoorden met 'caveat emptor'.

Dat je hier letterlijk op het forum zet dat je w??t dat het niet klopt, maar nooit de moeite hebt genomen om het uit te zoeken (sterker nog; ondanks alle vage toestanden heb je de auto toch gekocht, terwijl je wist dat het niet in de haak is) en er vanuit gaat dat je nooit betrapt zult worden, zal niet bepaald in je voordeel uitpakken. En terecht.

Bij mij in de buurt rijdt een 240 Super Polar rond uit begin jaren '90, duidelijk herkenbaar. Er zit een kenteken op van 1976. Je maakt mij niet wijs "dat je dat niet wist". Van de weg af halen die auto's.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-09-2013 17:56 #935267 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw hier met mijn 360
Nouja, als je aan kunt tonen dat het een omgebouwde 343 is, en 2/3e deel van deze auto is ook daadwerkelijk van een Volvo 343, lijkt het me niet zo'n probleem. Je mag immers best een 343 verpakken in 360-look, ook mag je een ander motorblok in een 343 leggen, ?n je mag een ander interieur monteren.

Echter, denk ik dat je nu niet meer aan de 2/3e regel voldoet (logisch, als enkel het schutbord van een 343 komt). Wil je niet door de mand vallen, dan zou je dus je auto uiterlijk en/of motorisch om moeten bouwen naar 343-specificaties.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2013 18:33 #935268 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Nieuw hier met mijn 360
maar dan had sowieso alles aangetoond moeten worden d.m.v. officiele papieren en had het geheel ter keuring aangeboden moeten worden bij de RDW (incl. een uitgebreide voorkeuring).

dat is niet gebeurd, en daarom zal het van het oorspronkelijke bouwjaar afhangen of je je daadwerkelijk schuldig hebt gemaakt aan belastingontduiking

Het is sowieso niet legaal, dus in overtreding ben je in ieder geval. Komende apk zal ook leuk worden als je LPG niet op je kenteken hebt staan (de OVI van RDW geeft iig aan dat benzine de enige brandstof is waar de auto op loopt).

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC