Verkeerde kilometerstand

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2013 12:38 #934666 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verkeerde kilometerstand
Daar moest ik ook aan denken ja :humor:
Helaas werkt het niet zo...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2013 12:50 #934668 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Verkeerde kilometerstand

General Custom;220395 schreef : Heb ik voor de grap eens geprobeerd, maar dan ben je lang, heel lang bezig. Dan loopt de teller net zo hard als dat je 30 zou rijden...
Ik denk trouwens dat op die manier terugdraaien niet werkt. Als ik met de auto achteruitrij loopt de teller ook niet terug.

terugdraaien werkt idd niet zo. vooruit.. valt wel mee hoe lang dat duurt. als je zorgt dat alles netjes recht is uitgelijnd kun je het best vlot laten draaien.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2013 12:58 #934670 door V300 register

General Custom;220395 schreef : Heb ik voor de grap eens geprobeerd, maar dan ben je lang, heel lang bezig. Dan loopt de teller net zo hard als dat je 30 zou rijden...
Ik denk trouwens dat op die manier terugdraaien niet werkt. Als ik met de auto achteruitrij loopt de teller ook niet terug.

Moet toch wel lukken denk ik. Een pdf bestand is hier bijgesloten (tenminste als mij dat lukt) dat ik op i-net vond waarin een en ander beschreven staat. Met een boormachine aansluiten en laten draaien op een bepaalde asje levert 1000 km per 55 seconden op.

En...als je met de auto achteruitrijdt loopt de teller niet terug? Is dat echt waar? Heb je wel eens (tenminste) ca. een kilometer achteruitgereden en gekeken wat het resultaat is? Om resultaat te kunnen zien moet je denk ik flink veel meer dan enige meters achteruitrijden.

Edit: het uploaden van het pdf bestand lukt zo te zien niet. De i-net link is deze
www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&s...vm=bv.51156542,d.bGE

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2013 14:43 #934673 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Verkeerde kilometerstand
Er zijn veel meer en makkelijkere truucjes om de tellerstand te veranderen maar het lijkt me vanzelfsprekend dat we daar geen handleiding van op het forum gaan zetten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2013 14:54 #934674 door V300 register

AvdAkker;220405 schreef : Er zijn veel meer en makkelijkere truucjes om de tellerstand te veranderen maar het lijkt me vanzelfsprekend dat we daar geen handleiding van op het forum gaan zetten.

Bij het plaatsen van mijn link had ik helemaal geen snode plannen in gedachten. (Kun je nagaan wat voor maagdelijke gedachten ik heb). Het .pdf bestand dat ik op i-net vond en dat ik hier plaatste betrof een reparatie van een teller. Bij het uitvoeren van zo een exercitie kan het wel eens heel makkelijk zijn om een handleiding onder handbereik te hebben.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2013 16:49 #934677 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Verkeerde kilometerstand
het is niets persoonlijks of een directe reactie op jouw post, meer in het algemeen. tuurlijk is het vervelend als je teller kapot gaat en je een andere moet die je natuurlijk het liefste op dezelfde stand wilt hebben, maar als we de precieze uitleg hoe je dat moet doen op 't forum gaan posten dan lever je in principe de handleiding om een strafbaar feit te plegen en dat is nu niet echt wenselijk, zeker nu het best wel hot topic is bij de RDW, garages en de politiek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2013 17:33 #934681 door V300 register

AvdAkker;220409 schreef : het is niets persoonlijks of een directe reactie op jouw post, meer in het algemeen.

Dat begreep ik al wel. Korte uitleg (voor wie het interreseert) over consequenties rommelen met kilometertellers (vanaf 2014 strafbaar) is o.a. hier te vinden (publicatie apr13) www.nu.nl/economie/3408016/fraude-met-ki...-2014-strafbaar.html

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2013 12:12 #934697 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Verkeerde kilometerstand
De stand corrigeren is zo moeilijk niet maar ik ben het met Anjo eens dat het hoe ervan niet op internet moet worden gezet.

Wat mij betreft mag deze discussie op slot.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-08-2013 12:32 #934698 door V300 register
Misschien als iemand de oplossing hoe het bij een 340 gemakkelijk werkt per pb kan geven? Graag!
Inderdaad, op het forum is dat niet handig...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2013 19:11 #934745 door V300 register
Op aanwijzingen via pb is het gelukt, mijn 340 heeft nu weer een (bij benadering goede stand :groovy:

Het blijkt inderdaad betrekkelijk simpel, maar wel veel schroefwerk en opletten om niks te beschadigen :D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC