- Berichten: 4
Roestige 360 - wel of niet doen?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-04-2013 11:59 #632581
door 16673-dummy
Roestige 360 - wel of niet doen? is gemaakt door 16673-dummy
Afgelopen weekend ben ik op een bijzondere 360 gestuit.
Ik kon er verder niet bijkomen, heb vandaag gebeld naar het bedrijf en de auto mag voor weinig geld weg.
Er is enkele jaren terug een gereviseerde kop op gezet (d-riem geknapt...), gezien de kilometerstand van 60.000 is het interieur en de techniek verder prima.
Echter, rondom de veerpoten aan de voorzijde zit flinke roest (als in: doorgerot). De bekende plek dus. Verder zit er zo hier en daar nog een plekje.
Nu heb ik inmiddels zelf een lasapparaat en ben begonnen met lassen, maar ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn van de andere klussers hier?
Is het vervangen va het plaatwerk rondom de veerpoten lastig, moeilijk, ... etc.?
Of valt het mee en is het een kwestie van even doorbijten?
Ik ga komend weekend de wagen eens van dichtbij bekijken, maar als er hier iemand is die zegt "niet aan beginnen" kan ik me de kilometers besparen natuurlijk.
Ohja, de wagen staat al zeker 6 jaar stil en heeft een jaar of 3 niet meer gereden. Maar de kleur, het interieur en de bouwdatum maken het tot een bijzonder exemplaar. De buitenkant is echter totaal groen van de algen...
Dus ja, ik houd rekening met flink onderhoud, maar daar zit ik nog niet eens zo over in.
Ik kon er verder niet bijkomen, heb vandaag gebeld naar het bedrijf en de auto mag voor weinig geld weg.
Er is enkele jaren terug een gereviseerde kop op gezet (d-riem geknapt...), gezien de kilometerstand van 60.000 is het interieur en de techniek verder prima.
Echter, rondom de veerpoten aan de voorzijde zit flinke roest (als in: doorgerot). De bekende plek dus. Verder zit er zo hier en daar nog een plekje.
Nu heb ik inmiddels zelf een lasapparaat en ben begonnen met lassen, maar ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn van de andere klussers hier?
Is het vervangen va het plaatwerk rondom de veerpoten lastig, moeilijk, ... etc.?
Of valt het mee en is het een kwestie van even doorbijten?
Ik ga komend weekend de wagen eens van dichtbij bekijken, maar als er hier iemand is die zegt "niet aan beginnen" kan ik me de kilometers besparen natuurlijk.
Ohja, de wagen staat al zeker 6 jaar stil en heeft een jaar of 3 niet meer gereden. Maar de kleur, het interieur en de bouwdatum maken het tot een bijzonder exemplaar. De buitenkant is echter totaal groen van de algen...
Dus ja, ik houd rekening met flink onderhoud, maar daar zit ik nog niet eens zo over in.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-04-2013 12:11 #926244
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Roestige 360 - wel of niet doen?
Ik denk dat de plek rond de veerpoten wel een goede graadmeter is voor de algehele staat van de carosserie. Als ie daar eenmaal doorgerot is, dan is ie dat waarschijnlijk elders ook wel. Denk aan balk boven versnellingsbak, binnenschermen voorzijde, kriksteunen, ophangpunten bladveren, etc. Maar, het is een zeldzame auto en het is natuurlijk te repareren. Is een gezonde uitdaging. En wellicht valt het allemaal mee.
Ik had bij m'n blauwe een gaatje bij de veerpoot en uiteindelijk zit daar een hele grote plaat in gelast. Soms denk ik wel eens: wat je op het eerste oog ziet is maar 10% van wat er werkelijk aan roest zit.
Ik had bij m'n blauwe een gaatje bij de veerpoot en uiteindelijk zit daar een hele grote plaat in gelast. Soms denk ik wel eens: wat je op het eerste oog ziet is maar 10% van wat er werkelijk aan roest zit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-04-2013 12:12 #926245
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Roestige 360 - wel of niet doen?
6 jaar stil is echt lang. die auto is door-en-door vochtig. maar heb je wellicht foto's? Soms valt het enorm mee en is het inderdaad de moeite waard.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 7
02-04-2013 12:27 #926246
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Roestige 360 - wel of niet doen?
Het is zowieso goed om iets met deze auto te doen. Heel veel onderdelen zijn inmiddels schaars. Als ie gesloopt moet worden, dan kan dat door iemand gebeuren die er veel ervaring mee heeft, zodat heel veel onderdelen bewaard blijven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
02-04-2013 12:39 #926251
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Roestige 360 - wel of niet doen?
Tja, ik heb al eerder een auto gekocht die lang heeft stilgestaan (10 jaar) dus ik weet wel wat ik kan verwachten.
De wagen die ik op het oog heb, heeft dus een net gereviseerde cilinderkop. Het was een hobbyprojectje van de garagehouder. Is wel een Volvo-specialist trouwens.
Ik ben best bereid om de handen uit de mouwen te steken, maar ik ben dus ook vooral benieuwd naar de ervaringen van anderen met het lassen rondom de veerpoten.
Met vocht lijkt het mee te vallen; interieur is nog prachtig, evenals de deurpanelen. Foto's heb ik helaas niet. Maar we hebben het hier niet over een doorsnee 13-in-een-dozijn exemplaar.
De wagen die ik op het oog heb, heeft dus een net gereviseerde cilinderkop. Het was een hobbyprojectje van de garagehouder. Is wel een Volvo-specialist trouwens.
Ik ben best bereid om de handen uit de mouwen te steken, maar ik ben dus ook vooral benieuwd naar de ervaringen van anderen met het lassen rondom de veerpoten.
Met vocht lijkt het mee te vallen; interieur is nog prachtig, evenals de deurpanelen. Foto's heb ik helaas niet. Maar we hebben het hier niet over een doorsnee 13-in-een-dozijn exemplaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-04-2013 12:48 #926253
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Roestige 360 - wel of niet doen?
Of je hem nu wel of niet koopt, ik ben h??l benieuwd naar foto's 
Wat is het voor iets? GLE/GLT? Of nog specialer?

Wat is het voor iets? GLE/GLT? Of nog specialer?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
02-04-2013 13:00 #926256
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Roestige 360 - wel of niet doen?
met 'speciaal' bedoel ik niet een of andere luxe, opgevoerde wagen.
Het gaat om een GLS sedan, een van de allereerste. Origineel NL. Het bedrijf heeft hem alleen nog staan voor de onderdelen, maar wellicht kan ik hem nieuw leven inblazen.
Maar daar gaat het niet om in dit topic
Het gaat om een GLS sedan, een van de allereerste. Origineel NL. Het bedrijf heeft hem alleen nog staan voor de onderdelen, maar wellicht kan ik hem nieuw leven inblazen.
Maar daar gaat het niet om in dit topic

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 7
03-04-2013 10:40 #926300
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Roestige 360 - wel of niet doen?
Een GLS, sedan.....daar zijn er volgens mij maar heel weinig van over....?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
06-04-2013 14:41 #926456
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Roestige 360 - wel of niet doen?
Nou, vanmorgen wezen kijken.
De motorkap ging open... en mijn eerste gedachte was: "is dat alles?"
Aan de telefoon werd gedaan alsof je de hand erdoor kun steken, maar dat bleek niet het geval.
Aan beide zijden is het echter al wel in dusdanige mate verroest dat je naar buiten kunt kijken. De vinger kun je erdoor steken, maar meer niet.
Goed te repareren dus!
Nog wel een gemeen gat in de dorpel linksvoor en dan zal de kriksteun vast ook werk hebben. Verder wat kleine plekjes hier en daar (bruine plekken, nog geen gaten). Portier linksachter was wel slecht, maar a la, da's gewoon uitwisselbaar.
Al met al was de indruk 'redbaar'. Ik ga even heel hard nadenken, want er zit ook een net gereviseerde cilinderkop op. Heeft wel al zeker 5, misschien al wel 10 jaar niet meer gelopen. Heb door de vulopening in het kleppendeksel gekeken en ik zag geen gekke dingen of roest op de nokkenas of klepstelplaatjes. Nog even het antwoord van Anjo afwachten en dan beslis ik
Ohja, die auto is GROEN man, echt niet te geloven. Het mos groeit erop. Maar geen vogelpoep! Alleen algen. De auto heeft ook redelijk beschut gestaan. Ook geen schimmel in het interieur.
De motorkap ging open... en mijn eerste gedachte was: "is dat alles?"
Aan de telefoon werd gedaan alsof je de hand erdoor kun steken, maar dat bleek niet het geval.
Aan beide zijden is het echter al wel in dusdanige mate verroest dat je naar buiten kunt kijken. De vinger kun je erdoor steken, maar meer niet.
Goed te repareren dus!
Nog wel een gemeen gat in de dorpel linksvoor en dan zal de kriksteun vast ook werk hebben. Verder wat kleine plekjes hier en daar (bruine plekken, nog geen gaten). Portier linksachter was wel slecht, maar a la, da's gewoon uitwisselbaar.
Al met al was de indruk 'redbaar'. Ik ga even heel hard nadenken, want er zit ook een net gereviseerde cilinderkop op. Heeft wel al zeker 5, misschien al wel 10 jaar niet meer gelopen. Heb door de vulopening in het kleppendeksel gekeken en ik zag geen gekke dingen of roest op de nokkenas of klepstelplaatjes. Nog even het antwoord van Anjo afwachten en dan beslis ik

Ohja, die auto is GROEN man, echt niet te geloven. Het mos groeit erop. Maar geen vogelpoep! Alleen algen. De auto heeft ook redelijk beschut gestaan. Ook geen schimmel in het interieur.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-04-2013 15:46 #926458
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Roestige 360 - wel of niet doen?
Ik heb ook een groene auto, en dan bedoel ik niet dat ie elektrisch is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets