Meedoen aan een film? Jaren '60 - Amsterdam
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-01-2013 16:15 #632450
door V300 register
Lieve Mensen,
Ik benstudent aan de Nederlandse Film Academie in Amsterdam. Samen met mijnklasgenoten maak ik een eindexamenfilm van 24 minuten genaamd; 'MetExcuses voor het Ongemak'
Ik hoopjullie met dit berichtje enthousiast te kunnen maken voor ons project want ikheb jullie hulp hard nodig!
Ik zoeknamelijk auto?s uit de jaren ?50 en ?60 voor in onze film.
Het maaktniet uit welk merk of welke kleur. We hebben 8 auto?s nodig op woensdag 16januari en donderdag 17 januari.
Kort over de film:
Het wordteen tragikomisch moza?ek over archetypische personages in een schijnbaarperfecte jaren '60 stad. Waar iedereen gelukkig is, of in ieder geval, gelukkiggevonden wil worden. We volgen verschillende personages op de dag dat ze hunopgeplakte glimlach niet meer vol kunnen houden en inruilen voor de kwetsbaremaar oh zo schone ongemakkelijkheid.
Een filmover het ophouden van de schone schijn en hoe dit echt contact in de weg staat.
Dit alles ineen musicalachtige vorm met veel muziek en een Amerikaans aandoende jaren '60feeling. Voor deze film cre?ren we namelijk een hele eigen filmwereld dieslechts refereert aan de onze. We zijn hierbij niet periode getrouw maar spelenmet de associaties die deze periode bij het publiek naar boven brengt.Uiteraard vinden we het vooral gewoon heel erg mooi! De film wordt prachtiggestileerd zoals de Amerikaanse TV-serie Mad Men.
Het zal onzeeerste echte stap in de professionele filmwereld zijn en het begin markeren vanonze toekomstige carri?re.
We zouden hetecht fantastisch vinden als jullie dit soort auto?s hebben, of mensen weten dieons verder kunnen helpen.
Graagcontact opnemen met Merel Six
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
0619478103
Dedraaidagen zijn (tijden onder voorbehoud):
woensdag 16januari (07:00 - 18:30)
donderdag 17januari (10:00 - 00:00)
Locatie is:
HetFloradorp in Amsterdam Noord
Ter hoogtevan de Binnenhofstraat 14 - 35
Bij voorbaat hartelijk dank!
Met vriendelijke groeten,
Merel Six
Meedoen aan een film? Jaren '60 - Amsterdam is gemaakt door V300 register
Lieve Mensen,
Ik benstudent aan de Nederlandse Film Academie in Amsterdam. Samen met mijnklasgenoten maak ik een eindexamenfilm van 24 minuten genaamd; 'MetExcuses voor het Ongemak'
Ik hoopjullie met dit berichtje enthousiast te kunnen maken voor ons project want ikheb jullie hulp hard nodig!
Ik zoeknamelijk auto?s uit de jaren ?50 en ?60 voor in onze film.
Het maaktniet uit welk merk of welke kleur. We hebben 8 auto?s nodig op woensdag 16januari en donderdag 17 januari.
Kort over de film:
Het wordteen tragikomisch moza?ek over archetypische personages in een schijnbaarperfecte jaren '60 stad. Waar iedereen gelukkig is, of in ieder geval, gelukkiggevonden wil worden. We volgen verschillende personages op de dag dat ze hunopgeplakte glimlach niet meer vol kunnen houden en inruilen voor de kwetsbaremaar oh zo schone ongemakkelijkheid.
Een filmover het ophouden van de schone schijn en hoe dit echt contact in de weg staat.
Dit alles ineen musicalachtige vorm met veel muziek en een Amerikaans aandoende jaren '60feeling. Voor deze film cre?ren we namelijk een hele eigen filmwereld dieslechts refereert aan de onze. We zijn hierbij niet periode getrouw maar spelenmet de associaties die deze periode bij het publiek naar boven brengt.Uiteraard vinden we het vooral gewoon heel erg mooi! De film wordt prachtiggestileerd zoals de Amerikaanse TV-serie Mad Men.
Het zal onzeeerste echte stap in de professionele filmwereld zijn en het begin markeren vanonze toekomstige carri?re.
We zouden hetecht fantastisch vinden als jullie dit soort auto?s hebben, of mensen weten dieons verder kunnen helpen.
Graagcontact opnemen met Merel Six
0619478103
Dedraaidagen zijn (tijden onder voorbehoud):
woensdag 16januari (07:00 - 18:30)
donderdag 17januari (10:00 - 00:00)
Locatie is:
HetFloradorp in Amsterdam Noord
Ter hoogtevan de Binnenhofstraat 14 - 35
Bij voorbaat hartelijk dank!
Met vriendelijke groeten,
Merel Six
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-01-2013 16:24 #922281
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Meedoen aan een film? Jaren '60 - Amsterdam
Merel, de Volvo 300 serie is pas vanaf 76' op de markt en past dus niet helemaal in het tijdsbeeld van de jaren 50' en 60'! Je zou eens kunnen zoeken naar een Volvo Duett of Amazon
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2013 16:26 #922282
door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Meedoen aan een film? Jaren '60 - Amsterdam
Kans is klein hier, gezien dit forum gebaseerd is op jaren 70-80-90 auto's.
Wens je veel plezier en succes met de spaties!
Wens je veel plezier en succes met de spaties!
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2013 16:27 #922283
door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Meedoen aan een film? Jaren '60 - Amsterdam
Of dafclub proberen.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2013 17:23 #922284
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Meedoen aan een film? Jaren '60 - Amsterdam
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-01-2013 13:36 #922467
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Meedoen aan een film? Jaren '60 - Amsterdam
Dat wordt idd de dafclub zo te horen. Overigens lijkt mij een jaren 80 film wel iets makkelijker te maken, aangezien er dan minder aangepast moet worden aan de omgeving. Ook al zet je er auto,s neer uit de jaren 60, je ziet al snel dat het niet in de jaren 60 is opgenomen.
Neem een voorbeeld met de film het bombardement, alles klopte toen ik die jaren 40 wagens zag. Maar, er stonden dus wel mooi van die bruine paaltjes, met reflectoren die ze niet weggehaald hadden en duidelijk van nu zijn.
Overigens, Jan Smit deed het wel aardig maar je ziet er toch wel aan gelaatsuitdrukkingen aan dat het geen volwaardig acteur is.
Ow ja, als je ooit eens een echte jaren 80 film wilt gaan maken, dan moet je hier zeker terug komen. Er zijn meer dan 1,3 miljoen uit mijn hoofd volvo 340,ers gebouwd en het is een echte in Nederland gebouwde wagen. Elke oma had er vroeger onderhand wel 1...
Je kunt er zo een straat mee vol zetten als je een film in de jaren 80 wilt gaan maken, in de toekomst.
Neem een voorbeeld met de film het bombardement, alles klopte toen ik die jaren 40 wagens zag. Maar, er stonden dus wel mooi van die bruine paaltjes, met reflectoren die ze niet weggehaald hadden en duidelijk van nu zijn.
Overigens, Jan Smit deed het wel aardig maar je ziet er toch wel aan gelaatsuitdrukkingen aan dat het geen volwaardig acteur is.
Ow ja, als je ooit eens een echte jaren 80 film wilt gaan maken, dan moet je hier zeker terug komen. Er zijn meer dan 1,3 miljoen uit mijn hoofd volvo 340,ers gebouwd en het is een echte in Nederland gebouwde wagen. Elke oma had er vroeger onderhand wel 1...
Je kunt er zo een straat mee vol zetten als je een film in de jaren 80 wilt gaan maken, in de toekomst.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-01-2013 13:39 #922468
door V300 register
Mooi recensie mark

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-01-2013 14:06 #922470
door V300 register
Ik ken nog wel meer goede idee?n om bekend te worden in de film wereld. Neem het aandeel Dexia. Dat staat nu op 4 cent, en het zou me niet verbazen dat het binnenkort op 1 cent staat. Dan koop je voor 10.000 euro, 1 miljoen van die aandelen. (Moet je wel kijken of je ze in de laat de volgende dag nog terug kunt verkopen) En dan ga je gezellig als grootaandeelhouder naar de eerst volgende aandeelhouders vergadering.
Als grootaandeelhouder natuurlijk. Lange zwarte leren jas, die tot je lange larzen komt, dikke grote zonnebril met donkere glazen, dikke sigaar en hoed. Dan neem je 2 damens mee in avondjurk (die je ieder 1 aandeel geeft, zodat ze ook mee mogen naar de vergadering) en die geef je een bontjas aan van je moeder of oma.
Kom je over de hele wereld op tv, in het nieuws...
Ik twijfel er echter wel aan of dit bevoordelijk is voor je carriere... Dat zijn die idee?n van mij meestal niet zo...
Als grootaandeelhouder natuurlijk. Lange zwarte leren jas, die tot je lange larzen komt, dikke grote zonnebril met donkere glazen, dikke sigaar en hoed. Dan neem je 2 damens mee in avondjurk (die je ieder 1 aandeel geeft, zodat ze ook mee mogen naar de vergadering) en die geef je een bontjas aan van je moeder of oma.
Kom je over de hele wereld op tv, in het nieuws...
Ik twijfel er echter wel aan of dit bevoordelijk is voor je carriere... Dat zijn die idee?n van mij meestal niet zo...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-01-2013 14:57 #922473
door V300 register
Ok, nu verdien je ?cht een eigen topic. Kom maar op met die idee?n; wij vullen aan en verbeteren (of schieten ze af).
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-01-2013 15:50 #922478
door V300 register
Wat dacht je over een film, de slag om de residentie? Het verbaast me dat die er nog niet is! Hoe een verwaarloos leger, 400 vliegtuigen de lucht uitschoot. Met modern luchtafweer, maar ook met kanonen uit 1888.... Zonder terugslag, dus diegene die er achter stond, vloog soms mooi naar achter. Kun je ook een leuke film van maken, dat scoort denk ik wel. Zo,n studentje met zo,n paard en zo,n kanonen, slaat naar achter met een sigarettje in zijn mond, schiet natuurlijk raak en roept daarna Napolion! Een woede Adolf die daarna maar besluit op aanbeveling van de Luftwaffe Rotterdam maar te bombarderen omdat die niet verder wil afgaan.
En natuurlijk met historische info, dat daardoor Engeland niet goed kon worden aangevallen, omdat er te weinig toestellen waren aangezien er veel bij ons verloren waren...
Dat het aanvalsplan al binnen 1 dag op Soetsdijk lag enz enz. Is ook een mooie film. Met allemaal wraken op de snelweg, slag om de vliegvelden enz.
Dat wordt echt een hit, ik snap niet dat het er nog nooit van gekomen is. Nog meer idee?n?
En natuurlijk met historische info, dat daardoor Engeland niet goed kon worden aangevallen, omdat er te weinig toestellen waren aangezien er veel bij ons verloren waren...
Dat het aanvalsplan al binnen 1 dag op Soetsdijk lag enz enz. Is ook een mooie film. Met allemaal wraken op de snelweg, slag om de vliegvelden enz.
Dat wordt echt een hit, ik snap niet dat het er nog nooit van gekomen is. Nog meer idee?n?
Moderators: Mark Smeets