300's en caravan's
- V300 register
- Verbannen
-
Wegens het verkrijgen van een lease-auto (zonder prive gebruik) gaat de daily Honda Civic wellicht het veld ruimen. Alleen..., die trok altijd de caravan (licht dingetje, Predom N126 van 500 kg). Nu is mijn vraag dan ook, is een 343 met B14.4 mans genoeg om met een caravan te rijden? Beladen en wel zal het ding zo'n 650 kg wegen schat ik. Of is het wellicht verstandig eens te kijken naar een 360 o.i.d.?
Punt 2; hoe kom ik aan een trekhaak? Zijn die nog nieuw te krijgen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Trekhaken zijn met een beetje zoeken nog wel nieuw te krijgen maar dan betaal je vaak de hoofdprijs, via bijv marktplaats of de advertentierubriek maak je waarschijnlijk meer kans op een tweedehands trekhaak voor een redelijke prijs.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
En ik heb zelf een v70 met succes gesleept aan mijn 340. Maar hij mag op het kenteken 900KG geremd trekken :+
Kortom, het gaat zeker. Met een 360 kun je het echter met het gemak doen alsof er niks aan hangt.
Trekhaken kun je bij meerdere clubleden 2e hands krijgen. Je kunt hiervoor een advertentie plaatsen. Met een middag tot een dag heb je hem er zeker onder zitten. Als alle gaten al geboord waren, dan met een paar uurtjes al.
- V300 register
- Verbannen
-
Haha, dat ken ik. Op een festivalterrein ook een keer zoiets achter de Panda gehad :crazy1:powerflux;208469 schreef : Ik ken verhalen van mensen met routineus >1200 KG aan hun 343..
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Onze voorzitter is ook vaker met zijn kleine caravan op pad geweest naar Engeland, geen centje pijn voor zover mij bekend.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Een goede CVT nieuwe neus moet toch wel 1:13 kunnen halen neem ik aan? Rij zelf nu 1:13,5 ongeveer gemiddels met de 343, maar dat zal met een caravan wel aardig oplopen denk ik..
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Die vakantie zijn we nog de galibier op geweest, zonder caravan. daarbij had ik door de hoogte wel wat moeite om de motor na een tussenstop weer aan de praat te krijgen. 2600 m is ook flink hoog natuurlijk

- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Wouter;208496 schreef : Deze caravan werd door een 340 vario zonder problemen de Col de Lauteret over gesleurd. We reden toen zelfs verschillende mensen voorbij die met kokende motor in de berm stonden te wachten tot ie weer wat was afgekoeld... 340je ging zoemend de berg op. Veel toeren maakt ie vanzelf wel, maar om niet volgas te hoeven geven om nog wat terug te schakelen had ik er een 'caravan schakelaar' in gemaakt.
Die vakantie zijn we nog de galibier op geweest, zonder caravan. daarbij had ik door de hoogte wel wat moeite om de motor na een tussenstop weer aan de praat te krijgen. 2600 m is ook flink hoog natuurlijkMaar zolang de motor loopt blijft ie ook lopen.
ik neem aan: "om de koppeling te sparen" :halo:
maar goed, zoals je ziet kan een 340 het allemaal wel