Voorstellen - dan toch maar eens.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Komt de volgende grap: met proefrondjes rijden gisteren stil komen te staan. Gelukkig ergens op een achterafweg, want de auto reed nergens meer heen. Wel een draaiende motor, geen beweging in te krijgen verder.
Opgekrikt, beschermplaat van de vario er onderuit. Zat er aan ??n kant een riem, aan de andere kant geen. En die ene riem was klem komen te zitten. Met veel moeite los kunnen wrikken en toen op een slakkengangetje naar huis.
Komt de vraag: er liggen twee varioriemen achterin, die lagen erin toen ik de auto kocht. Is er een manier om te zien of die nog een beetje houdbaar zijn?
En wie zou er in godsnaam maar ??n riem onder monteren?
- V300 register
- Verbannen
-
Rens340;211331 schreef :
Komt de vraag: er liggen twee varioriemen achterin, die lagen erin toen ik de auto kocht. Is er een manier om te zien of die nog een beetje houdbaar zijn?
En wie zou er in godsnaam maar ??n riem onder monteren?
Als er uit de 'tanden' van de riemen stukken zijn en/ of de riemen vertonen scheuren zijn ze voor gebruik niet geschikt meer. Zou het iets zijn om een foto van de riemen te plaatsen? Dat klem komen te zitten van die ene riem, hoe zag dat er uit? Hoe heeft dat kunnen gebeuren? En die riem zal zich hebben bevonden op de linker helft van de variomatic? Dat er op de andere kant geen riem zat kan misschien iets te maken hebben met angst dat de moer van de secundaire er af kan lopen, althans als dat 'geen riem hebben geplaatst' de rechter variomatic betreft. Op het forum staan hier en daar, meen ik, wel enige plaatjes van vario-riemen in afgedankte toestand. Ik weet niet zo een-twee-drie waar, maar ze moeten er wel zijn, dacht ik. Als je die gevonden hebt kun je zien hoe zulke riemen er uit kunnen zien dus.
- V300 register
- Verbannen
-
Mijn vermoeden is dat de rechter op een bepaald moment geknapt is. De vorige eigenaar zal twee riemen op de kop getikt hebben met het plan die er in te bouwen, maar is hier niet meer aan toe gekomen. Voornaamste reden om dit te denken is een flinke groef in de beschermkap aan de kant waar een riem mist.
Het goede nieuws is dat ik op dit moment de auto op assteunen heb en de riemen probeer te vervangen. De twee in de kofferbak hadden namelijk geen noemenswaardige scheuren, dus dat proberen we dan eerst maar!
EDIT: Gelukt! Nu weer twee riemen eronder, en hij rijdt weer. Riem die eronder zat had enkele grote scheuren en deuken, waarschijnlijk van het vastlopen.
- V300 register
- Verbannen
-
Uiteraard met de trouwe bruinrode bolide. Dat is het ondertussen namelijk wel aan het worden! We tikten op de terugweg met vier man in de auto toch nog wel even de 135km/h aan. En het verbruik lag ook niet verkeerd, ik schat ergens in de buurt van de 1/14.
Uiteraard met een sfeerfoto erbij, eieren met spek en koffie op de primus. Het goede leven!
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Wees er zuinig op!
Zoek je nog zo'n hoekje voor je zijraampje?
Heb dat geloof ik nog ergens zien slingeren...
Als ik het vindt, mag je het hebben!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Verder moeten de rubbers bij de achterramen vervangen worden. De zwarte randen onder de ramen zijn al helemaal bol komen te staan van vocht uit het verleden...
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Tips over hoe dit aan te pakken zijn natuurlijk welkom.
En misschien is het een idee om dit topic naar de showroom te verplaatsen, aangezien het toch wel over het project gaat dat dit aan het worden is?
Mega update: Ik zou morgen voor de APK gaan. Net wilde de auto niet meer starten. Hopjesvla bij de olievuldop en olie langs het blok. Terwijl ik er vanmiddag nog in gereden heb. Hij moet voor de 30e gekeurd zijn, dus ik ga de wagen nu schorsen. En ik ben knap chagrijnig.