Voorstellen - dan toch maar eens.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-11-2012 14:00 #632390 door V300 register
Voorstellen - dan toch maar eens. is gemaakt door V300 register
Na toch al een tijd hier consumerend over het forum te surfen dan toch: een voorsteltopic.

Ik ben Rens Holmer, woonachtig in Wageningen. Al een tijdje in het bezit van een 340GL, maar met behoorlijk wat aanloopproblemen. (Zie ook het topic over "de gele" 343 van JanJoris, hij is degene van wie ik de auto kocht).

Ik studeer Biologie, en ben dus misschien niet direct het type motorhead/greasemonkey dat je verwacht, maar heb van huis uit altijd een gezonde dosis klusvaardigheid meegekregen.

Bedoeling was om met wat beperkte verbeteringen de volvo goed rijdend te krijgen en er dan goed van te genieten. Ik rijd niet veel, het hobbymatig onderhouden zou vooral ook deel van het genot zijn. Probleem is: ik krijg het beestje voorlopig nog niet aan de praat zoals ik zou willen. Natuurlijk ook door een drukke studie en veel te veel andere bezigheden: er moet gitaar gespeeld worden, er moet voor de schapen gezorgd worden, de kroeg moet bezocht worden.

Genoeg gezever, foto's!

In al haar ongepoetste glorie, daar is ze dan! 1983 geboren, +/- 110K op de teller, B14.2E motortjes, 32dir93carb (gereviseerd).
Uiteraard met de nodige roestplekken.

Dan nu wat meer stekende zaken: zoals al gezegd rijdt het beestje op het moment niet. Carb is gereviseerd, het motortje loopt nu in ieder geval. +/-800 toeren stationair, hoewel ik er nog niet een heel goed gevoel bij heb.

Onlangs de EMVK opengemaakt, de auto schakelde namelijk niet op. Rubberklepje aan de opschakelkant was inderdaad stuk. Die heb ik dus gerepareerd. Vervolgens bleek de klep uberhaupt geen signaal te krijgen, tachorelais dus gerepareerd. Dit bleek succesvol, bij gas geven komt er nu daadwerkelijk 12V op de spoel.

Blijft er nog over: er wordt nog steeds niet geschakeld! :grr3: