Eindelijk... de BBB webstek
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
Na lang wikken en wegen en heel wat gezwoeg (nog nooit eerder een website gebouwd) heb ik eindelijk iets op het internet gezet wat moet doorgaan voor de Beta versie van :w00t:mijn eigenste webstek.:w00t:
Ga eens kijken op www.born-built-beauties.eu en zeg me wat je denkt.
Ik sta open voor alle suggesties, maakt niet uit hoe klein of groot,.....of lullig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Net even snel gekeken, ziet er mooi uit hoor.
Wel zag ik dat de foto's op de homepage wat traag laden (ik gebruik Firefox)
Morgen nog eens wat verder rondstruinen :yesyes:
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb ook het stuk 'geschiedenis' gelezen, mooi verhaal!
- V300 register
- Verbannen
-
Een tweede tip, ik moet nu twee keer klikken (kies taal, en ga verder met deze taal) om op de zogenaamde mainpage te komen. Ik zou dit als landing page gebruiken, en bijvoorbeeld bovenaan drie vlaggetjes waarmee je de taal kan veranderen van de huidige pagina. (een afbeeling kan ook hyperlinken dus met html en frames wat je denk ik gebruikt is dat te doen. Dit heb je al maar dan dus met die tussenpagina die mijns inziens overbodig is)
Dus ik zou een hoofdpagina maken waar je meteen weet waar je aan toe bent, zonder teveel poespas, en zoals je nu hebt bv een menu aan de zijkant naar de relevante subpagina''s.
Omdat die knoppen onderaan de pagina staan, hoe meer tekst, hoe lager het staat. Volgens mij kan je zo'n menu ook laten 'meescrollen' met de gebruiker, anders zou ik hem vlak onder de rest van het menu links in beeld zetten, met een kleine ruimte ertussen bijvoorbeeld om de scheiding aan te geven.volvofiel 2;206361 schreef : wat mij direct opvalt is op de homepage, dat de 'contact' knoppen in de linkerbalk buiten beeld vallen (moet naar onderen scrollen). Misschien is de pagina wat minder 'lang' te maken, zodat alles in een keer in beeld komt?
Verder, goed bezig

- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
Vermilion;206366 schreef : Een tweede tip, ik moet nu twee keer klikken (kies taal, en ga verder met deze taal) om op de zogenaamde mainpage te komen. Ik zou dit als landing page gebruiken, en bijvoorbeeld bovenaan drie vlaggetjes waarmee je de taal kan veranderen van de huidige pagina.
Je bent mij voor, deze tip had ik ook! Veel 300 rijders zijn oudere mensen, en dan is het niet handig als je 2 keer moet klikken (en dus moet zoeken) om bij de onderdelen terecht te komen. Het handigste is het om op de hoofdpagina meteen alle links bij elkaar te hebben. Daar draait de site tenslotte om.
Voor de rest, keep up the good work!
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
v0lv0freak;206380 schreef : Je bent mij voor, deze tip had ik ook! Veel 300 rijders zijn oudere mensen, en dan is het niet handig als je 2 keer moet klikken (en dus moet zoeken) om bij de onderdelen terecht te komen. Het handigste is het om op de hoofdpagina meteen alle links bij elkaar te hebben. Daar draait de site tenslotte om.
Voor de rest, keep up the good work!
Maar onderaan de homepage staat een rechtstreekse link naar de (welliswaar engelstalige) onderdelen catalogus. Het is de derde lijn onder de taalkeuze.
- V300 register
- Verbannen
-
Je moet nu iets te vaak doorklikken voor je op de eigenlijke pagina zit. Het is een chronologische/lineaire website-opbouw wat goed bedoeld is, maar eigenlijk wil de bezoeker meteen de belangrijkste informatie zien/aan kunnen klikken. Als je nu diep in een pagina zit en je klikt op de home, moet je weer opnieuw doorklikken (of teruggaan). Eigenlijk is de regel: op de home moet je naar alle belangrijke info kunnen doorklikken. Daarnaast: hou menu's zoveel mogelijk hetzelfde, zowel in positie als inhoudelijk. Je wordt afgeleid/verward als er opeens een menu-kopje bijkomt.
Aangezien de catalogus een belangrijk onderdeel is van de website, zou ik die wat prominenter maken. Waarom staat bijv. 'onderdelenboeken etc.' wel meteen aangegeven in het menu bovenaan?
Het bewegende plaatje op de home is wat mij betreft storend/traag (beetje vreemd script ook)
In het menu zit kleurverschil, maar dat is alleen storend voor een kniesoor als ik.
Verder vraag ik me af of ik de pagina wel zie zoals hij hoort te zijn? Klopt het dat de achtergrondkleur van het inhoudelijke deel van de pagina's wit is en alleen de menu's groen/blauwig?
Doe zo voort zeg ik wel! Want een beetje internetter browst er met gemak doorheen.