Volvo 343 DL Special 1977
- V300 register
- Verbannen
-
Het zou bijna t? mooi zijn als ie op beide manieren z? verstandig zou zijn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Promotie op scholen, bijvoorbeeld Anjo en een paar anderen maken rondrit en voorlichting kan al bijdragen. Misschien hebben ze thema weken technieck. Maar dit moet dan buiten de club georganiseerd worden, want ik heb ooit begrepen dat de doelstelling van deze club een "gezelligheidsclub" is.......?????
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;204441 schreef : En dan is het de kunst om mensen in je familie, je netwerk etc. enthiousiast te maken, zodat deze een Volvo of DAF kunnen aanschaffen en onderhouden.
vechten tegen de bierkaai ik doe dat al vanaf 1983... kreeg uiteindelijk alleen mijn broer in zon ding (bovengenoemde rode schicht) voornamelijk omdat zijn beide besteleenden tegelijk kaduuk gingen en zijn buurman (ex V subdealer) deze auto net te koop had staan. Dat ik al 10 jaar probleemloos rondreed met de dikke daf gaf wellicht de doorslag. Maar mijn broer vond zich er eerder ''nog niet oud genoeg voor'' jaja het eeuwige imagoprobleem van de daf. Dat ik al vanaf mijn 21e ermee rijd deed blijkbaar niet er zake en hij was notabene 10 jaar ouder!
Roll on, dikdafs!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Daartegenover staat dat veel clubauto's gewoon 'de kost moeten verdienen' (i.e. dagelijks inzetbaar moeten zijn). Als het echt een bewaarartikel wordt - en daar is toch wel sprake van bij een 77er 343 - komt er veel meer bij kijken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Go DAFjes, 300's, go!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Lui die het stelligst beweren dat ze nooooiiiittt in een daf/v300 gezien willen worden hebben er in de regel ook nooit mee gereden is mijn ervaring.
Het is inderdaad verheugend voor een ouwe dafpiloot als mezelf dat er hier tegen de verdrukking in zoveel jonge mensen enthousiast voor zijn, zelfs een deel daarvan voor de CVT. Roll on, daffers of all ages :yeah:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
bijgaand de text uit instructieboekjes MY 76 en 78.
Inderdaad wel heel apart geregeld in het eerste model:
Tevens een foto van de tweede versie die ik thuis heb liggen,
kan je goed zien dat het echt fabriekswerk is en keurig in het
oude GAT klikt. Dus evt ook zo over was te zetten door een dealer:
Als iemand voor mij een setje eerste type over heeft (dus de
5 knoppen naastelkaar) hoor ik het graag. Uiteraard moet
dat ooit-dashboard in de dikke daf zo veel mogelijk richting
P900 versleuteld worden. Het stoplichtkapje heb ik inmiddels
al succesvol afgegoten toen Alex even naar de plee was

Overigens heeft Alex zijn auto een 6 cijferige kmteller terwijl
een eerste type er 5 zou moeten hebben (zie boekje en folders).
Da's toch apart, ooit defect,vervangen en daarom zon lage stand?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
Volvo heeft die gelijk in het "tweede" bouwjaar (MY 77) vervangen door een 6-cijferige. Een kwestie van een langere "Volvo" levensduur te suggereren.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Trouwens mijn daf coupe staat inmiddels op 2,5 ton met de eerste motor dus dat kon best ondanks de teller

De hoofdingenieur heeft ooit en keer verteld op een voordrachtsavond dat de daf geconstrueerd was op 100.000 km en dat ovlov rekende met 250.000 km. Dus daar werden ze nog druk mee na 1975!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.