VAN meer waard dan inruilpremie?
- V300 register
- Verbannen
-
1 terug naar mijn ouders en sporadisch gebruikt worden als handig vervoermiddel
2 ingeruild bij aanschaf nieuwe auto (dan gaatie dus naar de dealer, geen idee wat er dan mee gaat gebeuren..)
3 als een liefhebber hem wil redden, zou ik George dat ook wel gunnen
Punt is dat ik waarschijnlijk 1000,- terug krijg van de dealer voor het ding. Ik weet niet of iemand er dat voor over heeft. Ik ga eerst proberen zonder inruil een goede prijs voor de nieuwe auto te regelen, maar vaak zijn er goede acties voor je oude auto. Als ik er minder dan 1000,- voor krijg willen mijn ouders 'm graag weer hebben.
Wat zouden jullie aanraden? Iemand een idee of ie bij de dealer rechtstreeks naar de sloop gaat?
(Hoop dat het nog een beetje duidelijk is zo)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik zou 'm aan je ouders teruggeven en een korting bedingen op je nieuwe auto. Daar zit altijd een marge in.
Je kunt natuurlijk proberen om hem particulier te verkopen voor 1000 euro... misschien lukt dat wel.
- V300 register
- Verbannen
-
Er zijn een paar mogelijkheden die naar mijn inzien bij de dealer kunnen gebeuren:
A) De dealer zet de auto in Nederland te koop, dan komt de Volvo waarschijnlijk terecht bij iemand die goedkoop wil dieselen.

C) De dealer zet de auto in Nederland te koop, en er komt een liefhebber op af (de kans op iemand die goedkoop wil dieselen is wel een stuk groter).
Gezien de inruilprijs van ?1000 lijkt me in elk geval niet dat de auto wordt gesloopt. De markt voor onderdelen van de Volvo 340 diesel is dusdanig klein dat dat niet loont...
Als ik jou was zou ik de auto verkopen aan een liefhebber, en anders aan je ouders.
Vaak schijnt het trouwens zo te zijn dat als je je oude auto particulier verkoopt, je bij elkaar meer overhoud dan bij inruilen. Je hebt zelf namelijk de winstmarge die de dealer anders maakt op je oude auto, ?n je krijgt altijd nog korting op de nieuwe auto.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
General Custom;183367 schreef : Gezien de inruilprijs van ?1000 lijkt me in elk geval niet dat de auto wordt gesloopt. De markt voor onderdelen van de Volvo 340 diesel is dusdanig klein dat dat niet loont...
Denken dat de dealer 1000 euro geeft voor een 340 uit '84, is een illusie. De dealer geeft er 250 voor en de resterende 750 is marge op de te verkopen auto.
Een merkdealer doet zo'n auto trouwens direct door naar de "handel". Zo'n wagen is voor merkdealers zelf helemaal niet interessant.
- V300 register
- Verbannen
-
Joost heeft natuurlijk gelijk met wat ie zegt.
- V300 register
- Verbannen
-
Het beste als je een eerlijke inruilprijs wilt is wat je al zegt: Eerst een prijs afspreken en duidelijk een opbouw op papier laten zetten en goed onderhandelen ZONDER inruil. Dus opbouwen: (bij nieuwe auto):
net.catalogusprijs, opties, BTW, BPM, korting = bepaald bedrag.
Daarna kun je zeggen: Als ik mijn V300 ook nog bij jullie afzet, hoe wordt de prijs dan? Het verschil daarin wordt je uiteindelijke inruil.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Mijn nog behoorlijk mooie 965 was toen de vorige eigenaar hem wilde inruilen net 1100 waard bij aanschaf van een Pug 107...
Als je ouders hem voor iets minder dan die 1000,- van je willen overnemen zou ik dat direct doen. Die 900 korting krijg je dan ook nog wel van de dealer... Dan is hij nog bij dat hij geen energie meer in dat "barrel" hoeft te steken. Dubbele winst!
- Mark Smeets
- Moderator
-
off-topic, maar hoe kun je van een 960 naat een 107 gaan.... je auto wordt 3 keer zo klein, net als de motorinhoud.... 20 jaar jonger, maar ook 20 keer slechter :S
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Was als zakelijke, bijtellingsvriendelijke (15+ jaar) auto in gebruik. Die regeling is kort aangepast naar 25+. Na veel protest van kleine en beginnende ondernemers is dit weer teruggedraaid. De eigenaar van mijn auto had toen al een C8 gekocht, want de volle bijtelling betalen over de nieuwprijs van een 960 (FL 125.000,-) is een beetje jammer. Daarna was hij dus overbodig en is hij alleen voor de wekelijkse boodschappen (500m) gebruikt. Daar is hij wel heel duur voor en dus kwam er een ?chte boodschappenauto.v0lv0freak;183381 schreef : Een 107 kost ook bijna niks, dus die marge is veel kleiner.
off-topic, maar hoe kun je van een 960 naat een 107 gaan.... je auto wordt 3 keer zo klein, net als de motorinhoud.... 20 jaar jonger, maar ook 20 keer slechter :S