met geschorste auto naar APK?
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
punkazz;183358 schreef : Ik had de rest niet zo goed gelezen, dit was gewoon ff een opmerking. Dat ontschorsen gaat automatisch als je vergeet te verlengen. Wat ik flauw vind is dat je niet ff een waarschuwingsbrief of mail of whatever van tevoren krijgt, net zoals voor je APK. Dat barrel van mij staat er al 2 jaar geschorst bij, dus m?t APK ontschorsen lukt niet meer.
waarom niet? de auto in mijn voorbeeld had al 10 jaar geen APK meer gehad.. toen ik zelf tevreden was met mijn sleutelwerk heb ik dus een afspraak gemaakt, er heen gereden en met geldige APK terug naar huis gereden :y:
dusseh: zet 'm op!
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-

Gelukkig kan het priv? gewoon simpel en makkelijk via internet.
- V300 register
- Verbannen
-
powerflux;183398 schreef : waarom niet? de auto in mijn voorbeeld had al 10 jaar geen APK meer gehad.. toen ik zelf tevreden was met mijn sleutelwerk heb ik dus een afspraak gemaakt, er heen gereden en met geldige APK terug naar huis gereden :y:
dusseh: zet 'm op!
hehe, ik kan dat niet. en al helemaal niet omdat ik dan de LPG-installatie weer aan de praat moet krijgen....
Wat ik zijdelings bedoelde: is het niet zo dat als je binnen een APK-geldig-jaar je auto weer ontschorst dat er nog steeds APK op zit? Of moet je 'm altijd weer laten keuren?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Kevin;183402 schreef : Ja dat schorsen is gewoon echt een heel flauw verhaal. Moeten ze gewoon automatisch verlengen. Nog vervelender is het als de voertuigen op naam van een stichting staan, dan moet je dus 2 A5 formulieren invullen en door alle bestuursleden laten tekenen voordat je een schorsing kan laten uitvoeren op het postkantoor. Dan een officieel KVK uittreksel van max. 6 maanden oud. En dan natuurlijk ook nog alle delen van het kentekenbewijs meenemen, ook overschrijvingsbewijs. En die gaan ze dan op het postkantoor stuk voor stuk doorlopen. Leuk als je dus 8 wagens komt schorsen en ruim 5 minuten per wagen bezig bent. Vinden ze op het postkantoor ook heel erg leuk
.
Gelukkig kan het priv? gewoon simpel en makkelijk via internet.
In ieder geval is het raar dat er voor museumvoertuigen geen uitzondering kan worden gemaakt of dat de termijn wat langer kan, bijv. twee of drie jaar. Uiteindelijk hoeven de auto's niet meer geschorst te worden als de APK plicht komt te vervallen. Een verzekering er op en goed onderhoud kan dan wel slim zijn als op de openbare weg verschijnen.
Met mijn personeauto's wordt ik ook helemaal simpel van dat eindeloze jaarlijkse schorsen.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-

- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
punkazz;183413 schreef : hehe, ik kan dat niet. en al helemaal niet omdat ik dan de LPG-installatie weer aan de praat moet krijgen....
Achjawel, dat kun je wel

punkazz;183413 schreef : Wat ik zijdelings bedoelde: is het niet zo dat als je binnen een APK-geldig-jaar je auto weer ontschorst dat er nog steeds APK op zit? Of moet je 'm altijd weer laten keuren?
wat Erik zei. Als je de auto keurt en vervolgens schorst, en je haalt hem weer uit de schorsing voor de APK zou verlopen, dan heb je gewoon nog APK.