Autovisie-testarchief

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2011 09:33 #877357 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Autovisie-testarchief

Niels;178370 schreef : (...)

Eerste rij-impressie Volvo 340 GL 1.7, 1986
RF-96-HS. Quote: "Na een korte opwarmperiode blijkt het om een erg soepele, zelfs pittige krachtbron te gaan die ook stationair erg stil en
trillingsvrij draait." Ja toen nog wel :)
(...)

Is anders nog altijd een prima motortje hoor :yesyes: Hij heeft alleen wel regelmatige TLC nodig :zzz:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2011 23:27 #877407 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Autovisie-testarchief

Van die 85 kW (115 pk) fabrieksopgave hebben we er op de rollentestbank 60,4 of 82 pk kunnen meten aan de achterwielen.

Dat is nogal een verlies... :crazy2: Verder een bijzonder positief verhaal over de 360 GLE.

Je komt zelden een wagen tegen die zo perfect is afgewerkt als deze. Alles past, alles sluit, het is werkelijk meer dan alleen maar keurig: het onderstreept een nadrukkelijk kwaliteitsimago.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2011 07:56 #877411 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Autovisie-testarchief
Wat me opviel is dat je door de jaren heen veel identieke opmerkingen over de 300-serie terugleest; het gros van de 300-verhalen is geschreven door dezelfde man, namelijk de hoofdredacteur, Nico de Jong. Een van de leukste vind ik de kanttekening bij de stelling van Volvo dat de 300-serie een perfecte gewichtsverhouding heeft dankzij de transmissie achterin; dat is natuurlijk voor een goed deel waar, maar het is uiteraard een bijkomstigheid geweest van het feit dat die bak nergens anders kon hangen dan achteronder :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2011 09:38 #877417 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Autovisie-testarchief

setsunakaede;178398 schreef : Is anders nog altijd een prima motortje hoor :yesyes: Hij heeft alleen wel regelmatige TLC nodig :zzz:


Nou, mijn 1400tje rijdt ook lekker hoor maar dan met wat TSL.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2011 11:04 #877421 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Autovisie-testarchief

Gekke Gerritje;178461 schreef : Nou, mijn 1400tje rijdt ook lekker hoor maar dan met wat TSL.


Tender, Sex and Love?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
17-06-2011 12:25 #877424 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Autovisie-testarchief

Niels;178455 schreef : Wat me opviel is dat je door de jaren heen veel identieke opmerkingen over de 300-serie terugleest; het gros van de 300-verhalen is geschreven door dezelfde man, namelijk de hoofdredacteur, Nico de Jong. Een van de leukste vind ik de kanttekening bij de stelling van Volvo dat de 300-serie een perfecte gewichtsverhouding heeft dankzij de transmissie achterin; dat is natuurlijk voor een goed deel waar, maar het is uiteraard een bijkomstigheid geweest van het feit dat die bak nergens anders kon hangen dan achteronder :)


Moet je het verhaal van de introductie van de 760GLE eens lezen! Die had namelijk nog een starre achteras, en er wordt in het artikel gezegd dat de dion as van de 343 dan veel beter was geweest voor de 760! Toch grappig om te lezen :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2011 13:45 #877429 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Autovisie-testarchief
Een DeDion-as is uitermate geschikt voor auto's met de transmissie achterin, dan kun je met een starre as niet zoveel. Ik kan me zo voorstellen dat de 343 ook gewoon een starre as gekregen zou hebben als er een Transmatic c.q. handbak recht tegen de motor geplaatst had kunnen worden...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2011 21:09 #877457 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Autovisie-testarchief
n?h.. de daf 66 had het al he.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-06-2011 09:43 #877482 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Autovisie-testarchief
Ja om dezelfde reden toch..? Of had die de transmissie voorin?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-06-2011 16:24 #877497 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Autovisie-testarchief

Niels;178473 schreef : Een DeDion-as is uitermate geschikt voor auto's met de transmissie achterin, dan kun je met een starre as niet zoveel. Ik kan me zo voorstellen dat de 343 ook gewoon een starre as gekregen zou hebben als er een Transmatic c.q. handbak recht tegen de motor geplaatst had kunnen worden...


Starre as kan gewoon met transmissie achterin hoor, dan hangt hij gewoon zoals een normaal diff met steekassen met een bak ervoor ipv een cardanas.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD