Autovisie-testarchief
- V300 register
- Verbannen
-
Is anders nog altijd een prima motortje hoor :yesyes: Hij heeft alleen wel regelmatige TLC nodigNiels;178370 schreef : (...)
Eerste rij-impressie Volvo 340 GL 1.7, 1986
RF-96-HS. Quote: "Na een korte opwarmperiode blijkt het om een erg soepele, zelfs pittige krachtbron te gaan die ook stationair erg stil en
trillingsvrij draait." Ja toen nog wel
(...)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Dat is nogal een verlies... :crazy2: Verder een bijzonder positief verhaal over de 360 GLE.Van die 85 kW (115 pk) fabrieksopgave hebben we er op de rollentestbank 60,4 of 82 pk kunnen meten aan de achterwielen.
Je komt zelden een wagen tegen die zo perfect is afgewerkt als deze. Alles past, alles sluit, het is werkelijk meer dan alleen maar keurig: het onderstreept een nadrukkelijk kwaliteitsimago.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
setsunakaede;178398 schreef : Is anders nog altijd een prima motortje hoor :yesyes: Hij heeft alleen wel regelmatige TLC nodig
Nou, mijn 1400tje rijdt ook lekker hoor maar dan met wat TSL.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Gekke Gerritje;178461 schreef : Nou, mijn 1400tje rijdt ook lekker hoor maar dan met wat TSL.
Tender, Sex and Love?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Niels;178455 schreef : Wat me opviel is dat je door de jaren heen veel identieke opmerkingen over de 300-serie terugleest; het gros van de 300-verhalen is geschreven door dezelfde man, namelijk de hoofdredacteur, Nico de Jong. Een van de leukste vind ik de kanttekening bij de stelling van Volvo dat de 300-serie een perfecte gewichtsverhouding heeft dankzij de transmissie achterin; dat is natuurlijk voor een goed deel waar, maar het is uiteraard een bijkomstigheid geweest van het feit dat die bak nergens anders kon hangen dan achteronder
Moet je het verhaal van de introductie van de 760GLE eens lezen! Die had namelijk nog een starre achteras, en er wordt in het artikel gezegd dat de dion as van de 343 dan veel beter was geweest voor de 760! Toch grappig om te lezen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Niels;178473 schreef : Een DeDion-as is uitermate geschikt voor auto's met de transmissie achterin, dan kun je met een starre as niet zoveel. Ik kan me zo voorstellen dat de 343 ook gewoon een starre as gekregen zou hebben als er een Transmatic c.q. handbak recht tegen de motor geplaatst had kunnen worden...
Starre as kan gewoon met transmissie achterin hoor, dan hangt hij gewoon zoals een normaal diff met steekassen met een bak ervoor ipv een cardanas.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.