Autovisie-testarchief
- V300 register
- Verbannen
-
Test Volvo 343 DL aut., 1976
60-JP-72. Ik vermoed dat het gezien het vroege tijdstip van de test (medio april) om een pre-productieauto gaat. Let op de '343(?) 1400'-sticker op het kleppendeksel. Zat dat ook op de serieauto's?
50.000 km-duurtest 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , eindverslag Volvo 343 DL aut., 1977
55-RN-51, ch.no. HC340885. Auto was in onderhoud bij Volvo-dealer Hisset in Amersfoort.
Test Volvo 343 L, 1978
64-XN-34. Eerste test van een handbak-343, opvallend genoeg de kaalste versie.
Multitest met Volvo 345 DL, 1980
FH-51-ZF. Helaas is dit alleen deel 1 van dit zeskamp; deel 2 was niet te traceren.
Eerste rij-impressie Volvo 345 GLS, 1980
GD-26-ZG. De 345 GLS was buitensporig veel duurder dan de andere 'S'-versies vanwege de BVB, een voorloper van de BPM.
Test Volvo 343 GLS, 1981
GY-35-JX. Eerste test van de 'nieuwe neus'. Voor de fotografie is er nog een oude neus geleend, ook een GLS, kenteken GF-03-ST.
Eerste rij-impressie Volvo 360 GLT, 1982
JB-42-XN. Introductie van de 360-lijn.
Voorstelling Volvo 340/360 Sedan, 1983
Geen idee waarom dit ertussen staat: er is geen sprake van een rij-impressie.
Test Volvo 360 GLE, 1983
JZ-21-HG.
50.000 km-duurtest 1 , 2 , 3 , 4 , eindverslag Volvo 360 GLS Sedan, 1984
KK-49-JZ. Inclusief reportage van de productie van de auto in het eerste verslag. Duurtest bij 40.000 km be?indigd vanwege aanzienlijke schade bij een aanrijding.
Eerste rij-impressie Volvo 340 GL Diesel Sedan, 1984
LF-17-LZ.
Test Volvo 340 DL Diesel, 1984
LJ-98-FB. Let op de sjieke radio... en de tijdens het fotograferen door de warmte opgelopen meter van de koelvloeistoftemperatuur

Eerste rij-impressie Volvo 340 GL 1.7, 1986
RF-96-HS. Quote: "Na een korte opwarmperiode blijkt het om een erg soepele, zelfs pittige krachtbron te gaan die ook stationair erg stil en
trillingsvrij draait." Ja toen nog wel

Introductie modeljaar 1986, met o.a. Volvo 360 GLT, 1985
Kort verhaaltje over de wijzigingen aan de 300-, 200- en 700-serie.
Multitest met Volvo 340 DL 1.4 Sedan, 1987
SF-23-BY. Zeskamp met basisuitvoeringen (crisisuitvoeringen?) van modale sedans. Opvallend: ondanks de vele kritiekpunten wordt de 340 toch nog tweede in het puntenklassement, net achter de veel jongere Regata en net voor de kale maar goede Opel Kadett. De Austin Montego, toch ook een zeer recente auto, wordt laatste. 1987 was overigens het laatste jaar dat de Austin-badge nog werd gebruikt. Officieel heette de auto daarna alleen 'Montego' (en werd via de Rover-dealers verkocht)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Lekker weer wat leesvoer over de door ons zo geliefde auto's, heerlijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
ee n detail om aan te geven hoeveel minutieze voorbereiding aan een nieuwe auto voorafgaat, en waarom sommige wagens zo duur zijn: de bekleding (heel prettig zittende stof) is uitgetest op weerstand tegen alle standaard vlekkenmiddelen (water , ammoniak, wasbenzine, ether, tri) maar ook op verwijderbaarheid van bij voorbeeld chocola, olie en Coca Cola!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
AvdAkker;178379 schreef : aaah, goeie stapauto dus. kun je zonder problemen je maten in laten kotsen:D
Haha maat van mij gaf een andere reactie...
aah dan kun je ook zonder probleme n***** in de auto
Blijft natuurlijk een goeie stapauto dan


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;178383 schreef : ...maar als je een dag later ook de s** niet meer ruikt is het echt een topauto!
Shizzle? :yeah:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.