Welke kopen? 1.7, of 2.0?

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-05-2011 10:40 #875092 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welke kopen? 1.7, of 2.0?
Eigenlijk is de 1700 de ideale V300: zuinig, ruim voldoende vermogen, etc. Wat mij het meeste is opgevallen is dat de motor snel klimt in toeren t.o.v. een 2-liter en dat de gewichtsverdeling beter is. De motor weegt minder en daarom heb je minder last van overstuur en stuurt de auto sowieso lichter. Maar een 2-liter is ook leuk hoor! Ik ben benieuwd of er al mensen zijn met een 1700 op lpg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-05-2011 22:23 #875164 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welke kopen? 1.7, of 2.0?
Jean-Luc: Een 1700 op gas is vragen om ellende, vanwege die carburateur (of meer specifiek: de vlotter). Als je langere stukken op gas rijdt, kan de vlotterkamer droog komen te staan en gaat de vlotter stuiteren, met bijbehorende schade tot gevolg.

@topicstarter: Ik rijd nu al 4 jaar 1,7 en ik ben in de basis erg tevreden over de auto. Uiteraard zijn er wel wat puntjes, zoals de carburateur en de distributiekap. Bottomline van de 1,7 is dat als je hem goed en regelmatig onderhoudt, het een heel fijn blokje is. Je moet alleen niet denken dat het een redblock is die zonder TLC kan. Je zal hem een beetje moeten vertroetelen (regelmatig olie verversen, nieuwe bougies, nieuwe kabels, carburateur ff nalopen... Allemaal klussen die prima op een sleuteldag te doen zijn).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-05-2011 23:38 #875179 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welke kopen? 1.7, of 2.0?
2 liter is volvo , 1.7 is renault.
i rest my case

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-05-2011 09:06 #875190 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welke kopen? 1.7, of 2.0?
Tsjah... De 1,4 is ook renault.
een Volvo 3-serie is ook ontworpen als daffie.
Zo kan ik er ook nog een paar...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-05-2011 17:56 #875257 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welke kopen? 1.7, of 2.0?
Ik heb ook niks met Franse meuk, maar die 1400 van mij loopt altijd perfect :yesyes:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2011 15:06 #875324 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welke kopen? 1.7, of 2.0?
redblock is in de basis ook een oude Fordmotor...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2011 21:12 #875359 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welke kopen? 1.7, of 2.0?
Details hou je> Wat ik begrepen heb ik de gewichtsverdeling van een 1700 beter dan bij een 2l, maar ik heb geen van beide gereden. Beide handbak en daar pas ik niet fatsoenlijk in.

Als je wat extra mogelijkheden wil, ga voor de 2l (redblock) en klus er evt. later een 2.3 turbo in. :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2011 21:17 #875363 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Welke kopen? 1.7, of 2.0?
Mja, ik vind de 1700 op zich best een fijne motor (die ene keer dat ik erin gereden heb), maar je moet wel echt toeren maken om vlot vooruit te komen (wat ik niet gedaan heb; ben niet boven 2500 tpm geweest maar dat schoot niet op). Als je niet zo van herrie en doorpoken houdt maar wel met het verkeer mee wilt komen, moet je echt een 2-liter hebben.

Edit: de injectieversie van de 1700, de B18FP, welke helaas niet in de 300 is geleverd, is echt een heerlijke motor! Nu ik er regelmatig mee gereden heb (zij het korte stukjes) durf ik wel te zeggen dat die motor an sich net zo fijn is als m'n eigen 2-liter redblock.
Je zou een 1700 kunnen kopen en een 440 injectie sloper, en dan de motor overzetten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2011 21:17 #875364 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welke kopen? 1.7, of 2.0?
Ik ben helemaal fan van de redblocks.

Maar ik raad toch de 1700 aan.
Is een goede motor met een hele fijne motorkaraktiristiek. Ik vindt hem persoonlijk fijner rijden dan de 2.0 liters.
Qua verbruik is ook de 1700 een stuk beter te doen.

Kortom:
De 1700 is goedkoper te rijden en evenaart qua rij-eigenschappen de 2 liter.
Enige nadeel is die carburateur (welke je gemakkelijk kan vervangen door die van een 440)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2011 21:44 #875370 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welke kopen? 1.7, of 2.0?
Ik heb alleen maar goede ervaringen met 1700s (stuk of 3/4) ook met redblocks daar niet van (stuk of 25-30).
Om leuk mee te rijden is een 340 met 1.7 beter dan een 360. Beter gewichtsverdeling, speelser, nauwelijks langzamer. Zet er een 1.4 diff onder en je hebt een hele leuke speelauto. Eventueel een andere nokkenas (standaard nokkenas doet niets meer boven 4500rpm) en het uitlaatspruitstuk van een V400.
1700 zit best goed in elkaar, inderdaad zoals Erik aangeeft, de carburateur kan problematisch zijn.

Ik vind dat een redblock B19A/B200K (de niet injectie 2 liters) meer lawaai maakt bij hogere toeren dan een 1700. Door de waardeloze nokkenas in sommige redblocks lijken ze bij 3500rpm uit elkaar te knallen (Y/L/M nokkenas ed)


Een redblock eigenlijk een motor van Ford?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD