APK-discussie topic
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
punkazz;173925 schreef : Omtrent de snelheidsmeter, ik heb het ff opgezocht via wetten.nl.
correct. 2x apk gehaald in 2010 met een defecte snelheidsmeter - 2 verschillende keuringsstations.
- hij moet er zijn
- hij moet verlicht zijn
- hij hoeft niet te werken/correct te werken
heul nederlands ja. je moet immers wel in staat zijn om midden in de nacht naar je niet werkende meter te kijken :crazy1:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
De snelheid geeft hij wel aan, maar de teller loopt niet op.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
menneke76;174100 schreef : Hoe zit met de kilometer-teller?
De snelheid geeft hij wel aan, maar de teller loopt niet op.
de NAP gegevens zullen dan niet meer kloppen met de realiteit (uiteraard..), en bij een oldtimer-verzekering met kilometerbeperking speel je 'vals' mochten ze komen controleren. maar zolang de stand niet terugloopt zal niemand er iets van zeggen. hoogstens merkt de keurmeester op dat je wel heel weinig rijdt.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
wetten.overheid.nl/BWBR0025798/Hoofdstuk5/Afdeling2/ (ik kon het ook niet onder voertuigidentificatie en meetmiddelen vinden)
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Nou,... wie kan aantonen dat ik in een seizoen/jaar meer zou hebben afgelegd dan -laten we een belachelijk kleine toename nemen- 100 km? En wie teveel kilometers denkt te gaan afleggen kan halverwege het verzekeringsjaar de stand al naar eigen inzicht 'terug'draaien. Voor de verzekering is ie immers nog steeds vooruit gegaan. Ik heb dit nooit zo goed begrepen....(de handhaving van die kilometrages)
Alleen een lagere kilometerstand dan 't vorige meetpunt is onmogelijk en na een ongeval dezelfde kilometerstand als 't vorige meetpunt.
- V300 register
- Verbannen
-