APK-discussie topic
- V300 register
- Verbannen
-
Gekke Gerritje;173872 schreef : Trouwens van die snelheidskabel is maar gedeeltelijk waar, als de keurmeester gaat rijden om wat voor reden dan ook moet hij wel de snelheid af kunnen lezen, desnoods van gps.
Ik weet niet hoe dat zit, ik had een niet werkende, maar wel mn gps erin zitten. De keurmeester vroeg het even bij iemand en die zei dat het niet uitmaakte en toen had hij zoiets van het zal wel :wtf2: en heeft er verder niks mee gedaan :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Keurmeesters maken tegenwoordig geen proefritten meer dus ze kunnen het simpelweg niet controleren.
- V300 register
- Verbannen
-

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Markvictor;173916 schreef : Die van mij doet dat ook, maar die heeft geen remtestbank. Dus gewoon met zo,n remvertragingsmeter in de auto. Dat mag dus ook...
Klopt, op de rembank mag je max 15% verschil hebben links en rechts, zonder remmenbank moet de wagen getest worden op rechtuit blijven rijden bij vol remmen. (en dan kan prima met meer dan 15% verschil)
volvofiel;173898 schreef : Snelheidsmeter hoeft niet te werken maar moet er wel in zitten.
Keurmeesters maken tegenwoordig geen proefritten meer dus ze kunnen het simpelweg niet controleren.
Volgens de APK is er 1 meter in de hele wagen die het moet doen en in het donker af te lezen moet zijn en dat is je snelheidsmeter. Een fietscomputertje met een zaklampje mag, maar je moet in het donker kunnen bepalen hoe hard je gaat.
Gekke Gerritje;173921 schreef : Ze rijden wel degelijk met een keuring als daar aanleiding voor is, denk bijv. aan bepaalde aandachtspunten bij een vorige keuring.
Dat os als ze geen remmenbank hebben, dan zijn ze verplicht die ronde te maken om de remmen te testen. Als ze het niet doen en bij een steekproef blijkt er iets tijdens de rit niet in orde te zijn krijgen ze strafpunten. (geen flauw idee hoe het zit)
Overigens dient een wagen die op de weg staan ten alle tijden aan de apk eisen te voldoen. Het papiertje is alleen maar een bewijs dat je er ergens in de laatste 12 maanden aan voldaan hebt.
Maar dit lijkt me een verhaal voor een apk topic, niet hier. Doet me er aan denken, Lijntje moet ook weer en de ruitensproeier wil niet meer nadat de aanjager vervangen is. (pompje doet niets meer)
- V300 register
- Verbannen
-
Lekker Nederlands is het weer:
De eis is:
[Auto's] moeten zijn voorzien van een goed werkende snelheidsmeter, die ook bij nacht voor de bestuurder goed afleesbaar is.
Maar:
Visuele controle. De werking en afleesbaarheid wordt niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.
Oftewel, ze kijken, maar het heeft geen invloed op de APK.
- V300 register
- Verbannen
-
[mod]Alle onduidelijkheden over de APK e.d.[/mod]
- V300 register
- Verbannen
-