Nieuwe aanwinst

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
06-03-2011 16:07 #867251 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Nieuwe aanwinst
Misschien 9J en 15 inch :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2011 18:40 #867271 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe aanwinst
Hehe, vierkante wielen kende ik al wel. Daar reis ik gelukkig niet vaak op! Ik bedoel inderdaad luidsprekers.

Mooie lentetocht gemaakt met de 340. Alles fantastisch. Aan het einde even een dure volle tank gehaald bij de koninklijke... Thuis stap ik uit, benzinelucht, natte brandstofslang, en regelmatig druppen van onder de tank! :( Heeft de 340 een overloop in een overvolle tank of betekent dit werk?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2011 19:00 #867277 door V300 register

jazzy jeff;170437 schreef : Hehe, vierkante wielen kende ik al wel. Daar reis ik gelukkig niet vaak op! Ik bedoel inderdaad luidsprekers.

Mooie lentetocht gemaakt met de 340. Alles fantastisch. Aan het einde even een dure volle tank gehaald bij de koninklijke... Thuis stap ik uit, benzinelucht, natte brandstofslang, en regelmatig druppen van onder de tank! :( Heeft de 340 een overloop in een overvolle tank of betekent dit werk?

Er zit een overlooptankje achter het beschot in de kofferruimte (rechterzijde), en de slangetjes die daar lopen worden na verloop van tijd poreus. Je kunt ze redelijk makkelijk vervangen. Het is vervelend dat dit met zo'n beetje elke 300 gebeurt, maar het fijne ervan is dat instructies uitgebreid beschreven staan op dit forum! :D

Edit: Er lopen ook nog twee slangetjes naar de vlotter die ook poreus worden. Onder de mat in de kofferbak zit een rond klepje met 3 parkers vast, en daar kun je de slangetjes al zien lopen. Je kunt de tank loshalen en een beetje laten zakken, zodat je makkelijk kunt werken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2011 21:24 #867309 door V300 register
Dit betekent werk, achter even alle benzineslangetjes vervangen, goed te doen zelf,

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2011 15:18 #867400 door V300 register

jazzy jeff;167794 schreef : Bedankt allemaal.

Ik heb eens goed onder het luchtfilter gekeken en zag direct al dat het bij de pakkingen van de carburateur lekt. Hij moet er dus sowieso maar vanaf. Ik denk dat ik maar zo'n revisiesetje moet bestellen en stap voor stap de how-to van hier moet volgen. In het ergste geval... Krijg ik de zaak niet weer werkend in elkaar en moet ik alsnog aan een nieuwe carb.

Hoi, ik heb nog een Haynes manual over. Niet brandschoon, maar het zou je verder kunnen helpen. Geef me even een DM als je ge?nteresseerd bent. Hoef er niks voor te hebben trouwens, het idee dat hij bijdraagt aan het behoud van een 340 is genoeg.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2011 15:44 #867401 door V300 register
Echt, als je carb in orde is scheelt dat zoveel, en ik kan er over meepraten!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-03-2011 20:30 #867868 door V300 register
De schuldige was inderdaad een oud brandstofslangetje van ca 30cm. direct aan de tank. Hij was gewoon door op een punt. Even rechterachterwiel eraf en een nieuw stukje slang ertussen. Rest van de slangen komt wel als we echte knutseltemperaturen hebben.

Zag wel dat er sinds de laatste keer dat ik de bodem bekeek, olie onder de carter en de cardan is gaan hangen... Ik merk er verder (nog) niets van. Zullen waarschijnlijk lekke pakkingen zijn?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC