Nieuwe aanwinst

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2011 13:14 #630932 door V300 register
Nieuwe aanwinst is gemaakt door V300 register
Hallo Volvo liefhebbers!

Ik lees al een tijdje mee op het forum om wat wijzer te worden van de techniek en veelvoorkomende narigheden. Inmiddels heb ik zelf een nette 340 aangeschaft. Bj 91, weinig roest (iig geen roest op de populaire plaatsen), 1e eigenaar, maar... Veel stilstand. Ik merk aan de auto dat hij nu elk ritje beter wordt. Stilstand is ook voor onze vierwielers achteruitgang. Inmiddels heb ik zowaar een sigarettenaansteker in de Volvo! Ik heb de kokerbalkjes dik ingespoten met holle ruimtewax en wil de tectyllaag even controleren. Verder heb ik de simpele onderhoudsdingen gedaan: Bougies+kabels, verdeelkap+rotor, olie- en luchtfilterjes, olie en ik heb het co laten stellen, dat stond veel te arm (onwetende keurmeester ms?) Vandaag heb ik de poetsmachine uit de kast gehaald. Er moet maar eens een cleaner overheen!

De 340 rijdt inmiddels heerlijk, maar... Dat slechte starten ben ik van andere (oude) auto's niet gewend! In de koude dagen van de vorige week moest ik de choke vol open trekken en dan nog liep de auto pas na 3x flink starten. Nu met warmer weer (graad of 6) is het starten nog moeilijker geworden. choke vol, half, geen choke en beetje gas. Het blijft klieren. Ik moet soms ook flink lang starten (seconde of 10). Alsof de benzineleidingen leeglopen ofzo? Ik ben bereid veel te leren en ben voor sleutelen niet bang, maar heb natuurlijk niet alle kennis van een monteur: Wie heeft er een tip? :y:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2011 17:56 #861841 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Nieuwe aanwinst
Welkom hier op het forum. Als je lid wordt kun je ook naar sleuteldagen waar je technisch wordt ondersteunt.

Voor het slechte aanpakken(starten doet hij namelijk wel volgens jou verhaal) zou ik eerst eens beginnen met de carburateur te reiningen en de pakkingen te vervangen. Een reparatieset voor de carburateur kun je kopen bij BCCP

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2011 12:22 #861932 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe aanwinst
Ik was al bang voor die tip. Ik heb de howto hier op het forum al doorgenomen en weet nog niet of ik dat hier op de keukentafel zelf aandurf...

Een gereviseerd exemplaar kopen, is dat een dure hobby?

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2011 14:03 #861937 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Nieuwe aanwinst
Als je er al een kunt vinden mag dat best wat kosten...

Een tip?

Open een topic in de showroom!

:pics:

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2011 16:51 #861945 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Nieuwe aanwinst
Check de benzine slangen (ook op de tank).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-02-2011 10:47 #862342 door V300 register
Bedankt allemaal.

Ik heb eens goed onder het luchtfilter gekeken en zag direct al dat het bij de pakkingen van de carburateur lekt. Hij moet er dus sowieso maar vanaf. Ik denk dat ik maar zo'n revisiesetje moet bestellen en stap voor stap de how-to van hier moet volgen. In het ergste geval... Krijg ik de zaak niet weer werkend in elkaar en moet ik alsnog aan een nieuwe carb.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2011 16:20 #862366 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Nieuwe aanwinst

jazzy jeff;167794 schreef : In het ergste geval... Krijg ik de zaak niet weer werkend in elkaar en moet ik alsnog aan een nieuwe carb duurt het een dag langer en krijg je met hulp van hier de carb alsnog werkend.

Fixed :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-02-2011 21:03 #862389 door V300 register
zie dat je ook in Groningen woont wil best even meekijken stuur maar een pb

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2011 09:13 #862419 door V300 register
Haha, goede berichten! Ik hoop dat het setje snel komt, dan ga ik puzzelen. Mocht ik vastlopen, dan ga ik graag op je aanbod in, cryowim :y:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2011 22:20 #865474 door V300 register
Setje binnen en vanavond maar eens begonnen. Demonteren van de carb nam meer tijd in beslag dan ik vooraf had verwacht, maar uiteindelijk lag de unit smerig te zijn op de keukentafel. Met de howto's van Niels en Wouter gewapend was het wisselen van de onderdelen en het reinigen niet zo onmogelijk als ik eerder dacht. In mijn revisieset zitten alleen geen vervangende pakkingen voor tussen de carburateur en de verwarmingsplaat... :sad: Kan ik die ergens los krijgen?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC