Aankooptips
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-01-2011 12:46 #859511
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aankooptips
Al het hele weekend op zoek naar een auto voor woon- werkverkeer voor niet veel geld. Wat is dat moeilijk zeg...
Nu maar een 360 proberen te regelen, dan kan ik legitiem posten op dit forum
Nu maar een 360 proberen te regelen, dan kan ik legitiem posten op dit forum

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2011 12:52 #859512
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Aankooptips
een 340 regelen is een stuk makkelijker Robin, daar zijn er nog ca 6x meer van. en als je er een neemt van na 87 zijn ze nog ruim e500 goedkoper ook
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-01-2011 13:01 #859513
door V300 register
Bedankt Anjo. Ik heb nu al een stuk meer gevonden inderdaad. Zijn er buiten de bekende roestplekken (wielkassen, dorpels & balk voor) nog dingen waar ik op moet letten?
Ja newbie, sorry
Ja newbie, sorry

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2011 13:09 #859515
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Aankooptips
check dit topic:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=1290
staan de meeste bekende plekken wel in woord & beeld weergegeven, technisch zijn het erg goede auto's, mits goed onderhouden. maar ook behoorlijk achterstallig onderhoud overleven de motoren makkelijk als alles even goed aangepakt wordt, is de auto ook gelijk een stuk betrouwbaarder:)
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=1290
staan de meeste bekende plekken wel in woord & beeld weergegeven, technisch zijn het erg goede auto's, mits goed onderhouden. maar ook behoorlijk achterstallig onderhoud overleven de motoren makkelijk als alles even goed aangepakt wordt, is de auto ook gelijk een stuk betrouwbaarder:)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-01-2011 13:23 #859519
door V300 register
Ik kijk al een tijdje rond hier en het lijkt er inderdaad op dat roest het grootste (en vrijwel enige) probleem is. Maar is er nog verschil in de modellen (GL, DL, enz.) en motorblokken. De 1.4 wordt het meest aangeboden, maar de 1.7 zal toch wat vlotter rijden lijkt mij. Om dan over de 2.0 in de 360 nog niet te beginnen.
(is dit trouwens wel het goede topic?
)
(is dit trouwens wel het goede topic?

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-01-2011 13:29 #859520
door V300 register
Ik heb een aantal berichten even verplaatst naar een willekeurig aanschaftips-topic. Dat jullie dezelfde voornaam hebben is toeval 
L, DL, GL e.d. hebben niets met motortype te maken. Over motortypes en bijbehorende typische probleempjes zijn ook wel topics te vinden.
Ben je op zoek naar een vario of schakel?

L, DL, GL e.d. hebben niets met motortype te maken. Over motortypes en bijbehorende typische probleempjes zijn ook wel topics te vinden.
Ben je op zoek naar een vario of schakel?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-01-2011 13:34 #859521
door V300 register
De 1.4 is kort door de bocht betrouwbaarder dan de 1.7. Een 1.4 gaat nog steeds goed mee in het dagelijks verkeer, en een Variomatic is met optrekken ontzettend snel, maar is absoluut weer niet te vergelijken met een 2-liter.
Iedereen heeft ook z'n voorkeur, ik rij het liefst Vario of 2-liter, en er zijn hier ook leden die geen kwaad woord willen horen over hun 1700.
Als je es wat topics leest over de 1.4, 1.7 en 2.0 kom je er vanzelf wel achter wat je wilt, denk ik.
Iedereen heeft ook z'n voorkeur, ik rij het liefst Vario of 2-liter, en er zijn hier ook leden die geen kwaad woord willen horen over hun 1700.
Als je es wat topics leest over de 1.4, 1.7 en 2.0 kom je er vanzelf wel achter wat je wilt, denk ik.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-01-2011 13:39 #859524
door V300 register
Prachtige naam heeft Mr. Rossum inderdaad
.
Maar ik ben op zoek naar een handgeschakelde inderdaad. Maar ik weet dus niet of de 1.4 nog wel vooruit (of dwars) wil gaan. Alleen de 1.7 kom ik bijna niet tegen en een 360 is al helemaal lastig (heb er wel 1 op het oog, maar wacht nog op een reactie van de verkoper). En als ik jullie verhalen mag geloven is de 1.4 gewoon snel genoeg voor woon- werkverkeer.
Ik rijd momenteel in een Starlet 1.3, maar die weegt 777kg, dus dat scheelt toch bijna 300kg tov een 340.

Maar ik ben op zoek naar een handgeschakelde inderdaad. Maar ik weet dus niet of de 1.4 nog wel vooruit (of dwars) wil gaan. Alleen de 1.7 kom ik bijna niet tegen en een 360 is al helemaal lastig (heb er wel 1 op het oog, maar wacht nog op een reactie van de verkoper). En als ik jullie verhalen mag geloven is de 1.4 gewoon snel genoeg voor woon- werkverkeer.
Ik rijd momenteel in een Starlet 1.3, maar die weegt 777kg, dus dat scheelt toch bijna 300kg tov een 340.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2011 13:44 #859525
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Aankooptips
Een 3 deurs handbak weegt 925 kg.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-01-2011 13:46 #859526
door V300 register
1.4 gaat prima met verkeer mee, nergens last van, met een vijfbak kun je heerlijk toeren op de snelweg. Dwars krijg je 'm ook wel met een beetje gooi en smijtwerk, doe dat dus alleen als het regent of sneeuwt. Voor woon- en werkverkeer zou ik behalve op roest ook echt op de technische staat letten en dan naast veiligheid (remmen) vooral ook ff kijken naar de carburateur, want achterstallig onderhoud levert al snel een slechtlopende/onzuinige motor op. Iedere dag al schuddend voor een stoplicht staan te wachten lijkt me geen pretje. Carburateurs zijn echter wel relatief eenvoudig te reviseren, dus mocht je daar geen afkeer van hebben, vergeet dat laatste advies.
Moderators: Mark Smeets