Jullie mening over aankoop 340
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-12-2010 14:51 #630811
door V300 register
Jullie mening over aankoop 340 is gemaakt door V300 register
Hallo iedereen,
Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Freek van Triel, ben een 18 jarige student en woon in Nieuw Bergen. Toen ik deze zomer mijn rijbewijs haalde heb ik een goedkoop autootje gekocht om maar vast iets te hebben: een Fiat Cinquecento Sporting. Deze auto was niet helemaal wat ik wilde maar hij was goedkoop en goed. Nu ik een half jaartje rij ben ik erachter gekomen wat voor een auto ik wel wil: een Volvo 340.
Nu heb ik een mooie wagen op het oog.. Rood, handgeschakeld, niet te veel gelopen, betaalbaar, eigenlijk precies wat ik wil.
Het gaat om deze auto: www.speurders.nl/overzicht/autos/mooie-v...by=prijs&q=volvo+340
Ik heb op het forum een beetje gezocht naar de punten waar ik op moet letten en heb gevraagd naar foto's van de voorbalk.
Daar heb ik deze foto's op terug gekregen:
http://picasaweb.google.com/freek1992/Volvo#5551273194138644210
Wat zeggen jullie? Doen? Of haal ik me dan een hoop werk en een hoop problemen op mijn hals?
Groeten Freek!
Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Freek van Triel, ben een 18 jarige student en woon in Nieuw Bergen. Toen ik deze zomer mijn rijbewijs haalde heb ik een goedkoop autootje gekocht om maar vast iets te hebben: een Fiat Cinquecento Sporting. Deze auto was niet helemaal wat ik wilde maar hij was goedkoop en goed. Nu ik een half jaartje rij ben ik erachter gekomen wat voor een auto ik wel wil: een Volvo 340.
Nu heb ik een mooie wagen op het oog.. Rood, handgeschakeld, niet te veel gelopen, betaalbaar, eigenlijk precies wat ik wil.
Het gaat om deze auto: www.speurders.nl/overzicht/autos/mooie-v...by=prijs&q=volvo+340
Ik heb op het forum een beetje gezocht naar de punten waar ik op moet letten en heb gevraagd naar foto's van de voorbalk.
Daar heb ik deze foto's op terug gekregen:
http://picasaweb.google.com/freek1992/Volvo#5551273194138644210
Wat zeggen jullie? Doen? Of haal ik me dan een hoop werk en een hoop problemen op mijn hals?
Groeten Freek!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-12-2010 14:53 #857727
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jullie mening over aankoop 340
ik snap geen reet van 't perspectief eerlijk gezegd..
Maar het ziet eruit als een gevalletje " ganz beroest jong! "
De advertentie doet het helaas niet.. kijk anders even in onze advertentierubriek, daar staan een heel groot aantal 340's die bekend zijn binnen de club, waar mensen je van alles over kunnen vertellen!
Maar het ziet eruit als een gevalletje " ganz beroest jong! "
De advertentie doet het helaas niet.. kijk anders even in onze advertentierubriek, daar staan een heel groot aantal 340's die bekend zijn binnen de club, waar mensen je van alles over kunnen vertellen!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-12-2010 15:15 #857729
door V300 register
Advertentie doet het hier wel. Voorbalk moet wel gelast worden denk ik. Je moet de auto echt zelf gezien hebben, a.d.h.v. enkele foto's kun je niet veel zeggen over een auto, tenzij je van elk deel v/d auto zulke foto's opvraagt. Op het eerste gezicht lijkt het i.i.g. de moeite waard om te gaan kijken. 600 euro is ook best netjes hoor.
Let wel, roestvrije 300's zijn er nauwelijks meer, dus verwacht altijd ergens een plekje roest.
Let wel, roestvrije 300's zijn er nauwelijks meer, dus verwacht altijd ergens een plekje roest.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-12-2010 15:39 #857736
door V300 register
Bedankt voor jullie snelle reactie's!
Gaan kijken ben ik binnenkort wel van plan.. Maar ik wilde eerst checken of het wel de moeite waard was om te gaan kijken!
Een beetje werk vind ik niet erg, maar het moet natuurlijk nog wel de moeite waard zijn.. Ik hoop in ieder geval dat ik snel een 340 heb gevonden, en ook lid van de club kan worden!
En ik weet dat het is als vloeken in de kerk, maar als jullie nog iemand weten voor een geinige Cinquecento.....
www.speurders.nl/overzicht/autos/fiat-ci...orting-77428843.html
Laat je niet afschrikken door de prijs, die kan altijd besproken worden!
Gaan kijken ben ik binnenkort wel van plan.. Maar ik wilde eerst checken of het wel de moeite waard was om te gaan kijken!
Een beetje werk vind ik niet erg, maar het moet natuurlijk nog wel de moeite waard zijn.. Ik hoop in ieder geval dat ik snel een 340 heb gevonden, en ook lid van de club kan worden!
En ik weet dat het is als vloeken in de kerk, maar als jullie nog iemand weten voor een geinige Cinquecento.....
www.speurders.nl/overzicht/autos/fiat-ci...orting-77428843.html
Laat je niet afschrikken door de prijs, die kan altijd besproken worden!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-12-2010 16:49 #857744
door V300 register
Gewoon ff goed zoeken op dit forum naar bekende roestplekken en proefrit rijden. Zo kun je bijvoorbeeld ff koppeling intrappen en bij het uitrollen luisteren of je de lagers hoort/voelt. Ik zeg maar wat.
Dat ie nog zo rood is vind ik al opvallend bijvoorbeeld. Of hij is net goed gepoetst voor de foto's (wat duidt op verstandige omgang met auto's) of hij heeft binnen gestaan (dikke plus). Ik zie wel een plekje onderaan de linkerdeur...weet niet wat dat is.
Dat ie nog zo rood is vind ik al opvallend bijvoorbeeld. Of hij is net goed gepoetst voor de foto's (wat duidt op verstandige omgang met auto's) of hij heeft binnen gestaan (dikke plus). Ik zie wel een plekje onderaan de linkerdeur...weet niet wat dat is.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2010 17:22 #857747
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Jullie mening over aankoop 340
de roest is in principe te overzien, maar ik zou een auto die op deze manier "opgelapt" is direct laten staan.
de rode verf is vers en toch is te zien dat het staal in verre staat van ontbinding is. heeft de eigenaar datzelfde grapje op meerdere plaatsen toegepast dan zit je de troep van een ander netjes te maken en kom je echt het een na het ander tegen..
dan liever een auto kopen waar gewoon een aantal onbehandelde roestgaten in zitten, dan kun je het zelf zoals het hoort oplossen. of iets meer uitgeven en een nagenoeg roestvrij exemplaar op de kop zien te tikken.
de rode verf is vers en toch is te zien dat het staal in verre staat van ontbinding is. heeft de eigenaar datzelfde grapje op meerdere plaatsen toegepast dan zit je de troep van een ander netjes te maken en kom je echt het een na het ander tegen..
dan liever een auto kopen waar gewoon een aantal onbehandelde roestgaten in zitten, dan kun je het zelf zoals het hoort oplossen. of iets meer uitgeven en een nagenoeg roestvrij exemplaar op de kop zien te tikken.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-12-2010 17:30 #857750
door V300 register
Je moet idd goed opletten dat het geen gewoonte is geworden van de eigenaar. Maar hij stuurt je wel eerlijk deze duidelijke foto's op, dus hij doet niet echt z'n best om het te verdoezelen. Kan gewoon een tijdelijke oplapsituatie zijn. Dat er ooit aan gelast moet worden lijkt me sowieso duidelijk.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-12-2010 19:48 #857755
door V300 register
De verkoper geeft ook aan dat dit een tijdelijke oplossing is. Hij heeft het een en ander met de lamelleschijf weg geslepen en hem in de loodvrije menie gezet..
Een klein beetje laswerk maakt me niet zoveel uit, dat is het risico van een oude auto kopen.. De liefde voor zo'n wagen maakt een hoop goed!
Een klein beetje laswerk maakt me niet zoveel uit, dat is het risico van een oude auto kopen.. De liefde voor zo'n wagen maakt een hoop goed!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2010 20:20 #857762
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Jullie mening over aankoop 340
Kijk dan hier eens naar. Bouwjaar 1986, dus wordt nog belastingvrij, en al het laswerk is al gedaan. Alleen nog de goede kleur aanbrengen. Zelfde prijs.
volvo300club.nl/advertenties.php?adid=3169
De verkoper is bekend met de 300-serie en is betrouwbaar (ik ken 'm). De auto heeft kort hiervoor te koop gestaan in Varsseveld (bij mij in de buurt).
De ombouw van automaat naar handbak is snel gedaan en kost niet zo gek veel. De kosten heb je er iig zo uit als de wegenbelasting eenmaal is vervallen.
volvo300club.nl/advertenties.php?adid=3169
De verkoper is bekend met de 300-serie en is betrouwbaar (ik ken 'm). De auto heeft kort hiervoor te koop gestaan in Varsseveld (bij mij in de buurt).
De ombouw van automaat naar handbak is snel gedaan en kost niet zo gek veel. De kosten heb je er iig zo uit als de wegenbelasting eenmaal is vervallen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-12-2010 20:37 #857763
door V300 register
komt zo als het goed is niet door de APK.
maar het laswerk is niet z? moeilijk. check ook de dwarsbalk bij de tank, de kriksteunen (het plaatwerk erboven vooral) en de omgeving van de bovenste schokdemper bevestiging van de voorwielophanging.
maar het laswerk is niet z? moeilijk. check ook de dwarsbalk bij de tank, de kriksteunen (het plaatwerk erboven vooral) en de omgeving van de bovenste schokdemper bevestiging van de voorwielophanging.
Moderators: Mark Smeets