Marcel480 stelt zich voor!
- V300 register
- Verbannen
-
In eerste instantie wilde ik volop mee gaan lezen, maar het lijkt me toch netter om mezelf dan even te introduceren

Dat zorgt immers voor de sfeer op een forum nietwaar?!
Mijn naam is dus Marcel van der Sluijs, 20 jaar ik woon doordeweeks in Driebergen i.v.m. studie en in de weekenden bij mijn ouders in Wijchen onder de rook van Nijmegen.
Sinds augustus 2009 heeft het virus bij mij toegeslagen. Het volvo virus welteverstaan. Het begon met een Volvo 480 ES uit 1989 wit met zwarte bunmpers.
Dit vervolgde zich met een 480 voor de onderdelen naar een rode Turbo uit 88 en een 480 GT 2.0 uit 1994 die ik handelstechnisch gekocht heb.
De Rode Turbo heb ik zeer veel aan laten doen om hem er grotendeels in concoursstaat bij te hebben staan, en ik vond het dus zonde hier in de zout en pekel maanden mee gaan te rijden. Remedie: op zoek naar een winterauto.
Stiekem is achterwielaandrijving in de wintermaanden op sneeuw best wel een keer leuk, ik wordt steeds meer Volvo gek, en op mijn 480 liggen reeds de winterbandjes.
Met andere woorden: de 340 is ideaal want ik kan alles overzetten en/of het voldoet aan mijn eisen.
Gisteren opgehaald, een rode 340 DL uit 1988 met hangeschakelde 5 bak.
Kale bandjes (maakt niet uit ivm winterbanden) wat roest aan de dorpel (hangt erom of het APK afkeur is) maar verder in een hele nette staat en een geweldig netjes interieur. Kopen die handel!
Nadeel is wel dat de koppeling vervangen moet worden, en de tankdop was kwijt (lees: ductape)
Bij het garagebedrijf waar ik werkzaam ben liggen nog aardig wat oude volvo spulletjes omdat we vroeger volvo dealer geweest zijn... dus de eerste slag in een nieuwe tankdop is al geslagen.
Ook heb ik een tellerbak gevonden met alle metertjes erin (toereneller/buitentemp/econo etc.) dus ik wil ook even uitvogelen hoe gemakkelijk het is deze over te zetten (en werkend te krijgen)
Een lijstje van wat er gedaan moet worden:
- Winterbanden eronder (14" pollux (--> de 480velg) velgen)
- kokerbalkje winter klaar maken
- APKtje
Nu wat foto's! Eerst een paar van mijn 480, daarna de 340!
EN DE NIEUWE AANWINST :yummie:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Al die hebbedingetjes bij je garage klinken ook wel interessant

- V300 register
- Verbannen
-
Tellerbak plaatsen is niet zo moeilijk; als je overweg kan met een schroevendraaier en niet vies bent om onder je dash te duiken is het zo gepiept waarschijnlijk. Hoewel soms niet alles voorbedraad is, dan zul je zelf draden moeten gaan trekken. Econometer is, als het een metertje is en niet zo'n pookje, een kwestie van een vacuumslang van achter je dash naar je spruitstuk trekken. Daar aansluiten met een T-stukje, op bijv. de rembekrachtiger oid (voor de terugslagklep). Kind kan de was doen.
- V300 register
- Verbannen
-
Kan het volvo480forum waar ik moderator van ben nog wat van leren soms haha.
Ach, als je 480 rijdt dan zou het gek zijn als je vies was van een schroevendraaier haha. Ik zal komende tijd eens gaan knoeien (op een druilerige zondag ofzo)
Eerste prioriteit is de APK en even een beurtje.
Ik vroeg me dus af in hoeverre alles voorbereid is. De econometer is inderdaad niet zo'n probleem, maar bij de toerenteller bijv. zou ik het echt niet weten! Voor de buitentemperatuur moet ik dus even een sensor scoren las ik al.
De hebbedingetjes bij ons bedrijf stelt niet veel meer voor helaas. Het mooiste is reeds al eens vergeven in al die jaren, en de tellerbak vond ik het mooiste wat ik vond. Alleen nog wat plaatwerk en wat koplampen verder.....
- Mark Smeets
- Moderator
-

Toerenteller schijnt meestal voorbedraad te zijn. Dit is ??n van de latere (88), dus ik durf bijna te stellen dat de toerenteller plug&play is.
Sensor voor de buitentemp is gelijk aan die van de 480, dus kun je die mooi uit je donor scoren

Overigens welkom hier! Het forum is inderdaad zeer actief!
Mooie 480 ook! Altijd al een blauwe 2.0 GT of 1.7 tubo willen hebben, maar toen kwam er een 360 en 2 auto's met 20 zie ik toch niet zitten..

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
(...maar als 300 liefhebber zou ik liever met een 480 door de pekel raggen en de 340 daarvoor behoeden) :+
- V300 register
- Verbannen
-
nee de 480T gaat zo snel mogelijk de schorsing in. Vindt het een machtige auto en door de maanden heen helemaal aangekleed met bijna alle opties en accessoires. Heerlijk toeven dus.
De 340 vind ik leuk omdat het een lekkere ouwe lulle bak is, die heerlijk zit en best aardig rijdt (pof er verlaging onder en het stuurt volgens mij zowaar strak

Ik ga dit weekend even spelen met de klokkenset dan, leuk!
Helaas is de 480 GT geen donor. Dacht ik in eerste instantie maar toen ik hem ophaalde bleek het zon super auto te zijn dat die lichtelijk opgeknapt wordt en de verkoop weer in gaat!
@ Bodejodel: Elke auto heeft zijn charme natuurlijk. De 480 Turbo vind ik gewoon erg mooi qua uiterlijk, h??rlijke rijdersauto, en toch een rustige GT, en snelheid als je dat wilt..
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Dat weet ik wel zeker. Alleen verlagen is niet genoeg, dan heb je constant "bottom outs", er is wel iets meer voor nodig.Marcel480;160995 schreef : De 340 vind ik leuk omdat het een lekkere ouwe lulle bak is, die heerlijk zit en best aardig rijdt (pof er verlaging onder en het stuurt volgens mij zowaar strak
)
Kijk maar eens in mijn topic. (vanaf bericht # 271). Mijn 360 is een echt bochtenmonster geworden!
- V300 register
- Verbannen
-
Erg mooie 480 trouwens.
- V300 register
- Verbannen
-
Succes met je 340 iig en welkom hier!