Ik wilde me even voorstellen (en meteen een vraag erbij)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-05-2010 13:17 #630295
door V300 register
Ik wilde me even voorstellen (en meteen een vraag erbij) is gemaakt door V300 register
Ik ben Jens, 22 jaar en ik rijdt rond in een Volvo 340 uit '84.
Ik heb me aangemeld hier, omdat ik toch graag zelf wil leren om dingen te repareren en daarbij meteen andere 300 gekken te leren kennen.
En hopelijk kan ik nog ergens onderdelen goedkoop op te kop tikken.:crazy1:
Onlangs heb ik een probleem gekregen met de snelheidsmeter/kilometerteller, die werkt namelijk niet meer. Ik gelooft zelf dat het ligt aan de kabel, aangezien het wel vaker is voorgekomen, maar toen loste het zich van zichzelf eigenlijk op. Ik ben niet zo geweldig in de autotechniek, maar kleine dingen lukt me nog wel.
Als iemand idee?n heeft en/of suggesties, zou ik het graag willen horen.
Ik heb me aangemeld hier, omdat ik toch graag zelf wil leren om dingen te repareren en daarbij meteen andere 300 gekken te leren kennen.
En hopelijk kan ik nog ergens onderdelen goedkoop op te kop tikken.:crazy1:
Onlangs heb ik een probleem gekregen met de snelheidsmeter/kilometerteller, die werkt namelijk niet meer. Ik gelooft zelf dat het ligt aan de kabel, aangezien het wel vaker is voorgekomen, maar toen loste het zich van zichzelf eigenlijk op. Ik ben niet zo geweldig in de autotechniek, maar kleine dingen lukt me nog wel.
Als iemand idee?n heeft en/of suggesties, zou ik het graag willen horen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-05-2010 13:22 #833924
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ik wilde me even voorstellen (en meteen een vraag erbij)
Welkom hier!
Wat ik had was dat de kabel niet meer goed in het wiel zat. Kijk even bij het linker voorwiel of daar een pinnetje uit die metalen dop steekt, en of daar een draadje omheen zit om hem op zijn plaats te houden. Is dit het geval dan is het denk ik de kabel die kaput is
Wat ik had was dat de kabel niet meer goed in het wiel zat. Kijk even bij het linker voorwiel of daar een pinnetje uit die metalen dop steekt, en of daar een draadje omheen zit om hem op zijn plaats te houden. Is dit het geval dan is het denk ik de kabel die kaput is
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-05-2010 13:30 #833927
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Ik wilde me even voorstellen (en meteen een vraag erbij)
Aan het andere uiteinde achter de tellerbak kan de kabel ook nog zijn losgekomen. Zit normaal vast met een plastic ding om de kabel heen. Door de jaren heen is die dan verdroogd en laat je kabel op den duur los.
Kabels kan je nieuw bestellen op www.dafhobby.nl let wel even op het type wat je nodig hebt. Er zijn wat verschillen!
Kabels kan je nieuw bestellen op www.dafhobby.nl let wel even op het type wat je nodig hebt. Er zijn wat verschillen!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-06-2010 12:42 #834066
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ik wilde me even voorstellen (en meteen een vraag erbij)
Dank jullie wel voor de tips. Ik zal er eens naar kijken, die site ziet er wel goed uit trouwens. Ik was al op zoek naar zoiets. Ik zal jullie vertellen hoe het afloopt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-06-2010 14:57 #835128
door V300 register
Nou, er is in de tussentijd veel gebeurt. Nadat ik dit bericht heb achtergelaten, begon de auto een raar geluid te maken bij het schakelen.
Toen heb ik hem maar naar de garage gebracht en ik heb hem net terug gekregen.
Het lager zou aan vervanging toe zijn, maar om dat te repareren, zouden ze alles moeten vervangen. Dat zou me flink wat geld kosten, 300 euro minimaal, zou eerder oplopen naar 500 euro zei hij.
Aangezien het al zo'n oude bak is en er nogal wat aan mis is, heb ik dus besloten om hem weg te doen en een nieuwe auto te halen(tegen wil en dank).
Geen goede afloop dus, maar ik zou nog vertellen hoe het zou gaan, dus vandaar.
Toen heb ik hem maar naar de garage gebracht en ik heb hem net terug gekregen.
Het lager zou aan vervanging toe zijn, maar om dat te repareren, zouden ze alles moeten vervangen. Dat zou me flink wat geld kosten, 300 euro minimaal, zou eerder oplopen naar 500 euro zei hij.
Aangezien het al zo'n oude bak is en er nogal wat aan mis is, heb ik dus besloten om hem weg te doen en een nieuwe auto te halen(tegen wil en dank).
Geen goede afloop dus, maar ik zou nog vertellen hoe het zou gaan, dus vandaar.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2010 15:03 #835131
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Ik wilde me even voorstellen (en meteen een vraag erbij)
nou, je geeft het wel heeeeeel erg snel op zeg!!!!!!!!!!
is het een automaat of handbak? geef eens een iets uitgebreidere omschrijving van je problem..
een auto rijden is overigens nooit gratis, of je moet van een kleine oncomfortabele jappaner houden, die krengen gaan nauwelijks kapot; maar als er wat aan scheelt kan je hem inderdaad WEL bijna direct afschrijven.
is het een automaat of handbak? geef eens een iets uitgebreidere omschrijving van je problem..
een auto rijden is overigens nooit gratis, of je moet van een kleine oncomfortabele jappaner houden, die krengen gaan nauwelijks kapot; maar als er wat aan scheelt kan je hem inderdaad WEL bijna direct afschrijven.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-06-2010 15:04 #835132
door V300 register
Welk lager, hebben ze dat gezegd? Ik wist niet dat er een lager was in het schakel systeem. Maar garages proberen je altijd af te zetten. Waarschijnlijk ben je nog geen 50e kwijt als je het zelf zou doen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-06-2010 15:12 #835137
door V300 register
Vind het ook maar een beetje vaag, klinkt als een garage met een gevalletje: "geen zin om aan die oude bak te werken!" Het ik laatst al veel vast moeten stellen helaas!
Vind het wel erg jammer dat je het zo snel opgeeft terwijl je mss voor 100 euro het probleem zo kan laten oplossen!
Vind het wel erg jammer dat je het zo snel opgeeft terwijl je mss voor 100 euro het probleem zo kan laten oplossen!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-06-2010 15:22 #835141
door V300 register
Nou, ik heb maar weinig plek om te werken, dus het wordt al lastig. Daarbij weet ik ook niet heel veel van autotechniek.
Maar om de vragen te beantwoorden, het is een handbak. Lager is van uitlaat(Het midden ergens), die zakt meer en meer naar de grond. Tenminste, van wat ik begreep. Ze zeiden dat het lager zelf niet het probleem was, maar dat alles in zijn geheel zou moeten worden vervangen en dat dat wel kan aantikken.
Ik geloof ook niet dat deze garage me wilt afzetten, er is altijd 1 vaste monteur die me helpt en er ook veel meer plezier aanheeft om mijn auto weer op de weg te helpen. Daarbij zijn ze ook eerlijk geweest over de kosten. Ik ben al vaker bij hun geweest, maar ze hebben in mijn ogen in ieder geval altijd wel goed gehandeld.
En het is niet alleen dit, er is ook aardig wat roest, de kilometerteller/snelheidsmeter werkt niet meer.
Deze auto is van mijn moeder geweest en over de jaren is er al flink wat van afgevallen. Daarom had mijn moeder hem ook weggedaan uiteindelijk.
Ik heb er nog 4 jaar mee gereden. Ze heeft ons nog gediend, maar het is denk ik echt uit. : /
Als iemand er naar wilt kijken in de buurt van Heerlen, leef je uit. Jullie zullen er waarschijnlijk meer vanaf weten dan ik.
Maar om de vragen te beantwoorden, het is een handbak. Lager is van uitlaat(Het midden ergens), die zakt meer en meer naar de grond. Tenminste, van wat ik begreep. Ze zeiden dat het lager zelf niet het probleem was, maar dat alles in zijn geheel zou moeten worden vervangen en dat dat wel kan aantikken.
Ik geloof ook niet dat deze garage me wilt afzetten, er is altijd 1 vaste monteur die me helpt en er ook veel meer plezier aanheeft om mijn auto weer op de weg te helpen. Daarbij zijn ze ook eerlijk geweest over de kosten. Ik ben al vaker bij hun geweest, maar ze hebben in mijn ogen in ieder geval altijd wel goed gehandeld.
En het is niet alleen dit, er is ook aardig wat roest, de kilometerteller/snelheidsmeter werkt niet meer.
Deze auto is van mijn moeder geweest en over de jaren is er al flink wat van afgevallen. Daarom had mijn moeder hem ook weggedaan uiteindelijk.
Ik heb er nog 4 jaar mee gereden. Ze heeft ons nog gediend, maar het is denk ik echt uit. : /
Als iemand er naar wilt kijken in de buurt van Heerlen, leef je uit. Jullie zullen er waarschijnlijk meer vanaf weten dan ik.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-06-2010 15:48 #835153
door V300 register
Heren experts... sinds wanneer heeft een uitlaat een lager?
Moderators: Mark Smeets