weer van terug! vraag voor volvo kopen.....
- V300 register
- Verbannen
-
ik sta hier mischien nog wel bekend met mijn grijze volvo 360 GL met het kapote dakje??
maargoed ik zou graag wat info willen hebben over het kopen van een volvo uit het buiteland.(duitsland dus)hihi
mijn moeder heeft nu een rode volvo 340DL uit 1987 en hij is erg veroest.
nu wil zij wel weer een volvo 340/360 hebben.
maar in nederland zijn ze al bijna niet meer te vinden.
Eisen lijst.
handschakeld
super nette staat
Echt GEEN! roest
dus ja een 340 of 360 maakt niet uit als hij maar in goede staat is.
ook de motor en alles wat beweegt en doet moet goed zijn.
dat is ??n
Nu wil ik persoonlijk weten hoe het zit met inporteren????
wat kost dat presies?
en wat moet ik betalen voor de platen?
en de apk hoe zit dat dan weer zit dat er meteen bij ofzo??
ik wil er heel graag alles van weten namelijk.
hey mensen alvast bedank voor het lezen he hihi
groeten michael havik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Volvo Nerd;133493 schreef : Eisen lijst.
Echt GEEN! roest
:wtf2: 100% onaangetast? ... ik wens je heul veul succes!
:hmmz: de enige zonder roest zijn collector items en die zijn: of niet te koop of gruwelijk duur en al helemaal niet voor dagelijks gebruik.
Overigens herken ik je eerder van die vreemde test-rit-boete actie , dan van het leien dakje :humor:
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
2. Invoerkosten 100 euro
3. Kentekenplaten tegen de 30 euro
4. BPM afhankelijk van bouwjaar
5. Roestvrij? Dan ga je ?f flink betalen ?f naar Zuid-Europa of Noord-Scandinavi?.
Als je het mij vraagt, is het goedkoper de 340 van je moeder te restaureren.
- V300 register
- Verbannen
-

Los daarvan is het algemene punt van Jeroen en Joost wel valide: 100% roestvrij zijn er nog maar een paar van ter wereld: die staan in de volvo- en daf musea, en bij RonaldR voor de deur.
Als je echt nog een tijd lang wil genieten van een 300-serie, zal je inderdaad dikke pecunia's moeten uittrekken voor restauratie.
Roestarme modellen zijn echter nog wel te vinden, inderdaad vooral in het buitenland. Kijk vooral ook in Scandinavie. Het is een flink eind weg, maar daar komen nog vrij geregeld mooie exemplaren bovendrijven.
- V300 register
- Verbannen
-
Invoeren -> zie www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/invoeren/Volvo Nerd;133493 schreef : Nu wil ik persoonlijk weten hoe het zit met inporteren????
wat kost dat presies?
en wat moet ik betalen voor de platen?
en de apk hoe zit dat dan weer zit dat er meteen bij ofzo??
Mijn advies:
1. met trailer halen en in NL niet op straat achterlaten (risico's aan verbonden). Wil je dat wel? Dan direct over de grens naar de RDW, op naam laten zetten, BPM afhandelen en keuren. Anders:
2. later in NL een eendagskenteken aanvragen + verzekering afsluiten (al dan niet voor meer dan 1 dag, hoeft maar 1 dag).
3. de afgesproken dag met je zelfgemaakte kentekenplaten naar de RDW rijden en daar alleen op naam laten zetten en BPM afhandelen (kosten zie website), kan ook m?t APK, mits je zeker weet dat de auto door de (strenge) keuring van de RDW komt, anders zonde geld.
4. zelfde dag vanuit RDW naar APK-garage op dat eendagskenteken.
5. APK? De weg op.
edit: oja, import/export-platen enzo daar snap ik niks van, daarom zou ik 'm gewoon met trailer halen. In veel landen is het lastig erachter te komen hoe dat zit met die platen, behalve Duitsland, dat is redelijk bekend hoe dat zit dacht ik.
- Mark Smeets
- Moderator
-
punkazz;133512 schreef : edit: oja, import/export-platen enzo daar snap ik niks van, daarom zou ik 'm gewoon met trailer halen. In veel landen is het lastig erachter te komen hoe dat zit met die platen, behalve Duitsland, dat is redelijk bekend hoe dat zit dacht ik.
Op de autorai heb ik daar bij de stand van de RDW naar gevraagd, en die zeiden dat je dat in het land moet regelen waar je de auto haalt. Maar probleem is dat je hem dan wel bij je eigen maatschappij moet verzekeren, en veel maatschappijen verzekeren geen auto op buitenlands kenteken. Makkelijkste manier blijft dus idd op een trailer halen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Overigens is ophalen met een trailer sowieso het best; je weet niet hoe de wagen zich houdt op de weg.
Je hebt na het invoeren nog ruim de tijd om de wagen APK te laten keuren. Ik heb er zelf welgeteld 17 dagen over gedaan. Ik geloof dat je officieel twee of drie weken hebt.
Je moet er dan uiteraard NIET mee gaan rijden!!
Daarbij geldt: op de openbare weg = verzekeren.
Op een trailer is 'ie lading = niet verzekeren.
Ohja, het belangrijkste van alles: zorg dat het papierwerk in orde is. Als je een auto uit een ander land haalt zonder de benodigde papieren (in Duitsland geloof ik de Fahrzeugbrief?) heb je een groot probleem.
Als je er aan twijfelt, vraag dan gewoon of de eigenaar er een nieuwe keuring op kan doen (als 'ie uit Frankrijk, Belgi? of Duitsland komt bijvoorbeeld, daar hebben ze keuringen). Als daar moeilijk over gedaan wordt weet je genoeg. Of stuur een mail aan de lokale autoriteiten.
Zo serieus genoeg?
- V300 register
- Verbannen
-
www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/invo...derland_invoeren.htm
Deze site's zijn veel beter om je te informeren, maar ik neem aan dat je dat zelf ook al had bedacht?
en qua roest, laten we eerlijk zijn, koop dan een nieuwere volvo... en een droge uit Spanje gaat hier in no-time roesten mits je niet direct een totale behandeling geeft.
Ben benieuwd hoever dit project gaat komen...
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb dit persoonlijk getest en het klopt, bijna de volle twee maanden heeft mijn auto - niet geschorst zonder APK - doorgebracht zonder een boete te krijgen (wel in een stalling). Na invoering is dit dus veel korter. Als de auto geschorst is mag hij logischerwijs sowieso niet meer op de openbare weg staan, ook al is ie verzekerd. Ligt er dus aan waar je woont (achteraf of in de stad) of je het risico op een boete wilt nemen.
Meer hierover vanaf deze post in dat topic .
- V300 register
- Verbannen
-
helaas wel wat krassen maar damm! die volvo is echt super hard en altijd willen starten na drie of vier weken stil te hebben gestaan!
maarja ik wil mijn auto niet aan mijn moeder geven HIHI!
ik denk dat ik gewoon een leuk 340 in nederland moet zoeken als ik het zo hoor.
wie o wie heeft ideen? let wel ik onderhoud dan haar nieuwe aanwinst(mocht die komen) wel erg goed, ben liefhebber he
oke dan moet hij maar twee dingen zijn:
vrijwel roestvrij hier en daar een plekje alle jammer dan.
en handgeschakeld! dat wil zij echt een automaat is niks voor haar.
dus heeft iemand een idee laat het mij horen. dan redden wij er weer ??n! hihi