Ik ga een 340 kopen!!!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-01-2010 13:16 #629893 door V300 register
Ik ga een 340 kopen!!!! is gemaakt door V300 register
Hallo allemaal, ik wil me even voorstellen. Mijn naam is Gerrit en ik ga morgen kijken voor een 340 DL Vario.
Waarom een Volvo?? Heb 2x een 480 geren ??n van 86 en een supermooie en luxe GT turbo van 95. Door gezinsuitbreiding is de laatse verkocht en ik rijdt nu in een SpaceWagon 2.4 automaat van 2004, tja het is niet anders.:crazy2:

Maar het Volvo virus blijft kriebelen en wil daarom een vario van uiterlijk 85 kopen als auto erbij. Waarom een vario?? Ben nu echt verknocht aan automaat rijden aangezien mijn vrouw voor hoor gezondheid (bekken/rug) automaat rijdt en dat dit toch wel super bevalt.:y:

Nu zoek ik wat linkjes om te kijken waar ik specifiek naar moet kijken bij een 340vario omdat dit toch wel iets anders is dan een 480 in ieder geval ietje minder luxe en power. Maar dat scheelt weer boetes die ik compenseer met mijn Honda CB1300.yeehaa!

Heeft iemand tips, ik hoor het echt heel graag!!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2010 13:26 #812984 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Ik ga een 340 kopen!!!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-01-2010 18:07 #813005 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ik ga een 340 kopen!!!!
Tanx Erik, heb al flink zitten neuzen.
Zag ook ergens hoe je de vario moet testen maar net nu ik het nodig heb kan ik het niet meer vinden, weet iemand waar dit item staat???

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
25-01-2010 19:36 #813016 door Mark Smeets

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-01-2010 19:58 #813026 door V300 register
hallo,

omdat ikzelf (ook) in een aankoopproces zit had ik ook wat naar automaten gekeken. Uiteindelijke keuze wordt voor mij toch 1.7 schakel. Geen idee wat je uit wilt geven maar bij serva in amersfoort staat 3drs rode automaat met zeer weinig kms maar aan de prijs en bij buitenweg in hilversum een 5drs voor 2 mille. Dit is ff de info die ik zo voor je paraat hebt. Zodra ik de 340 heb aangekocht word ik natuurlijk ook clublid en op deze site kun je ook veel vinden. Een overkoepelende zoekmachine is gaspedaal.nl. Maar via de club weet je zeker goed verzorgd materiaal tegen te komen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-01-2010 20:52 #813038 door V300 register
Hoi Marnix,

Mooie auto's allebei maar te nieuw, het wordt een 3e auto dus ze moet wegenbelastingvrij zijn of binnenkort worden en i.i.g. een vario.
Ga morgen naar ??n kijken waar niet eens een radio inzit en een antenne op, heb ik straks weer genoeg te doen!!!!
Vind het tof om een 340 op te leuken met originele onderdelen, deed ik ook met mijn Volvo480.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-01-2010 20:54 #813039 door V300 register
Grappig, een 340 wordt al helemaal populair zoals ik het hier lees!

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2010 22:11 #813054 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Ik ga een 340 kopen!!!!

marnixt;131662 schreef : hallo,

omdat ikzelf (ook) in een aankoopproces zit had ik ook wat naar automaten gekeken. Uiteindelijke keuze wordt voor mij toch 1.7 schakel.

Uit nieuwsgierigheid:
Vanwaar die keuze? Wilde je eerst een vario? Een goede 1.7 is een fijne motor (van horen zeggen, heb zelf nog nooit in een 1.7 gereden), maar een goede vario is dat zeker ook.
Het probleem is vaak dat goed afgestelde en goed onderhouden vario's zeldzaam zijn waardoor ze op zijn minst belabberd en lawaaiig rijden. Zelfs in de club zijn er veel mensen die denken dat ze met een goed afgestelde vario rijden, totdat er iemand van de Technische Commissie naar kijkt. Dan blijkt dat het nog veel beter kan.
Het is dat er geen vario is in combinatie met een 2 liter, want dan had ik ook vario gereden!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-01-2010 22:22 #813056 door V300 register
Als het een 340 wordt, ga morgen ook voor een Golf 1.6 c automaat van 1985 kijken, wordt het altijd een vario omdat ik schakelen wel op de brommert doe en ik wil er toch wel wat meer mee gaan rijden en dan ook gas in bouwen. Ga puur voor het comfort en ken de Volvo stoelen, goed voor mijn rug en mijn vrouws bekken. Als het een 340 wordt meld ik me gelijk aan als lid van de club en laat de Vario ook zo snel mogelijk nakijken!!!

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2010 22:24 #813059 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Ik ga een 340 kopen!!!!
Dat zou ik zeker doen!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC