340 VAN?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2010 00:01 #629852 door V300 register
340 VAN? is gemaakt door V300 register
Volgens de achterkant van mijn geliefde auto heb ik een volvo 340 VAN.
Ik probeer heel hard te googlen op volvo 340 VAN maar dat ziet google als het woordje 'van', dus dat werkt niet echt.
Wel zie ik info over de 343 VAN op wikipedia: De 343 VAN was een 3/5-deurs met gesloten achterste zijruiten, een vlakke laadvloer, en een tussenschot achter de voorstoelen.
Ik geloof dat ik zelfs iets van '345 VAN' ben tegengekomen ergens.

Nou mijn vraagjes: weet iemand hier meer vanaf? Is mijn toto zeldzaam? Of hoort ie ?berhaupt niet te bestaan/zo genoemd te worden? Hoe kom ik aan meer info over de VAN (voor zover er nog iets te weten valt)? :S

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2010 00:14 #811879 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 VAN?
Als het een echte VAN is, dan is hij in ieder geval h????l erg zeldzaam, dus draag er maar goed zorg voor! Voor info moet je even wachten op andere mensen, want er zijn er die hem wel kennen!

Voldoet je auto voor de rest trouwens een beetje aan de beschrijving ivm ruiten, laadvloer enz... Als dat zo is, dan is het antwoord geloof ik wel heel erg duidelijk...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2010 02:55 #811883 door V300 register
De 345 VAN is een vroegere versie van 340 VAN, maar niet heel veel anders, want die had ook al de nieuwe snoet.

Wat gegevens die ik heb kunnen verzamelen uit foldertjes en het grote Zwitserse 300-boek:
- het wordt in NL een 'besteluitvoering' genoemd;
- laadruimte 1200 liter, in het grote boek staat 1800;
- 68 graden te openen achterdeuren!!!! ;)
- 5-deurs is er dus;
- in het boek staat ook "343 VAN", dus er is toch een 3-deurs, verkrijgbare kleuren van de 343 VAN staan ook ergens achterin in het boek: rood, blauw, wit. Interieur altijd zwart (volgens mij is er hier iets fout gegaan in het boek, p.328, check de jaartallen)
- voor diegene die veel kilometers maakte bood Volvo destijds een aantrekkelijk brandstofalternatief aan: LPG, de tank (diameter 23 cm!) kwam dan achter het stalen schot, 47 liter;
- keuze uit diesel (1.6) en benzine (1.4 ?n iig in Duitsland een 2.0) er is dus een "360 Transport", staat in Duitse folder. Wist niet dat die bestond;
- getint glas;
- geblindeerde achterramen waren waarschijnlijk een optie, niet standaard;
- naar wens ook Variomatic;
- versterkte achteras-ophanging;
- makkelijk te reinigen tapijtje achterin;
- geen achterbank dus, maar laadvloer, duh.
- aangebrachte zijkantenbescherming;
- in de Duitse folder staat een foto van een VAN (of dus "Transport") zonder stalen schot achter voorstoelen, maar met een volledige scheiding van gaas en wat staal.

Als je een echte VAN hebt, dan is die zeker heel zeldzaam. Een fotootje zou eigenlijk wel leuk zijn.

TREFWOORDEN: 340VAN VOLVO340VAN

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2010 08:16 #811884 door V300 register
Het is ook nog een MKII, dus in mijn ogen des te zeldzamer. En een oud bedrijfskenteken (beginnend met B).

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2010 08:46 #811888 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 340 VAN?
Een VAN was voor de kleine ondernemer. Er zit totaal geen luxe in maar is ontzettend praktisch.

Er zit geen achterbank in, dus voor de wet is het een tweepersoons wagen.

Het is wel een zeldzaam geval....

de vroegere 345 VAN had niet eens ramen in de achterdeuren!

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2010 09:10 #811892 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 340 VAN?
Als je clublid wordt kun je in het ledengedeelte een brochure downloaden van de Van.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2010 09:43 #811900 door V300 register
Die blauwe 345 VAN uit 1982 die laatst iemand had gekocht, die was echt super! Zeker met die dichte achterdeuren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2010 13:00 #811916 door V300 register

Lucluc;130459 schreef : Het is ook nog een MKII, dus in mijn ogen des te zeldzamer. En een oud bedrijfskenteken (beginnend met B).

Nieuwe grijs-kentekens beginnen ook met een B hoor ;) Deze heeft gewoon het juiste kenteken bij het juiste bouwjaar.

En zoals gezegd: Erg zeldzaam.

Ik ben benieuwd wat die versterkte achterasconstructie is. Zouden er standaard hulpveren onder zitten oid?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2010 13:54 #811920 door V300 register
Maar dat kenteken is wel oud, dus een oud bedrijfskenteken :D.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2010 17:26 #811936 door V300 register
Thanx voor de info allemaal! Ik heb een echte VAN ja, zoals omschreven door punkazz. Ik wilde vandaag foto's maken, maar hij was nog erg vies. Ik wil 'm eerst even mooi schoon hebben en poetsen ofzo zodat ik er extra mee kan pronken :yesyes:!
Betekent zeldzaam ook dattie wel eens geld op kan leveren?

Alvast een verhaaltje over de auto:
De auto is van mijn opa geweest; hij was bakker en destijds werd het brood nog rondgebracht bij de klant aan huis. Daarom had hij deze auto. Via mijn moeder, die hem als extra auto gebruikte (dus bijna nooit) is hij nu bij mij terecht gekomen. De km. stand is dan ook pas 54.000 km. Hij rijdt soepel, alles werkt nog, er is niks aan verbouwd en nog helemaal origineel. Hij is wit trouwens. Enige nadeel is dat er wel roestplekjes op zitten. Hij heeft veel binnen in de garage gestaan, maar denk dat je dat moeilijk tegenhoudt.
Ik snap dat dit pas tot de verbeelding gaat spreken met foto's, maar voor mooie foto's moeten jullie echt nog even wachten.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC