Succes-story: weer een 340 langer op de weg!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-10-2009 20:26 #802375 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Succes-story: weer een 340 langer op de weg!!
Leuk, al jullie reacties! Ik ga aan de slag met het aanschaffen van die spullen en dan ben ik benieuwd hoe ver ik kom! :) Ik ga denk ik een vriend van me die ook een 340 heeft gehad, vragen om mee te kijken, dan moet het waarschijnlijk best gaan lukken. Ik laat het nog even weten!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-11-2009 13:19 #808388 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Succes-story: weer een 340 langer op de weg!!
Ik had de spullen inderdaad via Daf Hobby besteld, had ik een vorige keer goede ervaring mee en het is erg fijn voor niet-techneuten als ik. Ik hoef alleen maar te zeggen dat ik de spullen voor een 340DL wil en dan weet ik zeker dat ik de juiste spullen krijg toegestuurd. :)
Vorig weekend samen met die vriend die ook een 340 heeft gehad de verdeelkap, bougieskabels en rotor vervangen. Dat lukte prima met zijn ervaring. Maar die bougies kreeg hij niet voor elkaar? De bougiessleutel die ik bij Halfords had gehaald leek niet te passen, terwijl dat een universele is. Ik dacht dat de bougies dan misschien toch afwijkend zouden zijn, maar ik lees nu dat Steven ook aangeeft dat het met een standaards Halfords-sleutel moet lukken. Hmmm, nog maar eens proberen dan en anders maar even bij de Kwikfit vragen of ze ze willen vervangen voor me.

Nog iets anders: sinds dat weekend deed ineens de halve verlichting op m'n dashbord niet meer. Benzine-meter en helft van kilometerteller wel, maar andere helft en temperatuur-meter niet meer. Na een flinke klap op het dashboard brandt de verlichting weer, dus blijkbaar contactje los, al heb ik het idee dat de verlichting zwakker is dan ervoor. Nu zag ik ook dat de lampjes van alles onder mijn radio niet meer brandt, dus aansteker, pook, bergversnelling, elektrische ramen en stoelverwaming. Het lijkt me niet dat dit met het klussen te maken kan hebben, want we hebben verder niks losgehaald. Maar weten jullie wat dit kan zijn? Volgens mij is het ook geen zekering toch, als al deze dingen tegelijk uitvallen? Hoor het graag als jullie een idee hebben!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-11-2009 15:07 #808390 door V300 register
Dat zou te maken kunnen hebben met een geoxideerde stekker in de zekeringkast. De zekeringkasten zijn namelijk kwalitatief niet de beste.

Er zijn mensen die hier veel meer over kunnen vertellen dan ik, maar volgens mij is het een kwestie van de hoofdcontacten achter de zekeringenkast schoonmaken.

Je kunt hier de zoekfunctie eens voor gebruiken, er zullen vast wel topics over lopen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-11-2009 00:01 #808495 door V300 register
Er zijn overigens twee standaardsleutels voor bougies in de automaterialenzaak, nl 16 en 21 millimeter.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-11-2009 02:07 #808498 door V300 register

Rebecca;126843 schreef : De bougiessleutel die ik bij Halfords had gehaald leek niet te passen, terwijl dat een universele is. Ik dacht dat de bougies dan misschien toch afwijkend zouden zijn, maar ik lees nu dat Steven ook aangeeft dat het met een standaards Halfords-sleutel moet lukken. Hmmm, nog maar eens proberen dan en anders maar even bij de Kwikfit vragen of ze ze willen vervangen voor me.

Moet toch kunnen lukken denk ik. Ik weet nog dat ik ook liep te prutsen met mijn bougiesleutel. Hij zat bij mij in elkaar geklikt ofzo, waardoor je 'm niet helemaal over de bougie krijgt, even uittrekken en dan zou het moeten lukken...Ik weet niet heel zeker of ik 'm bij Halfords heb gekocht trouwens.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC