eerste start variomatic

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2009 22:02 #787451 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic eerste start variomatic
idd wouter; maar het is in principe vrij simpel.

in het primaire heb je de inkomende as, draaiend op motortoerental. daarna een tandwielstelsel voor P-R-N-D en een hierbij horend uitgaand gefixeerd tandwielstelsel voor de primaire schijven, hier vind al een kleine reductie plaats. vervolgens heb je in feite versnelling 1,2,3,4,5 door de riemen, alleen zijn de versnellingen en overbrengingen door de riemen eindeloos. dan kom je bij de secundaire poelies en in het secundaire; hier vind weer een reductie plaats richting het differentieel en vervolgens weer een IN het differentieel waarbij het diff zelf ervoor zorgt dat een bocht nemen comfortabel verloopt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD