Verzekeraar tegenpartij bekent schuld, auto naar de sloop

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-07-2009 13:45 #786655 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verzekeraar tegenpartij bekent schuld, auto naar de sloop

Dendorssers;111813 schreef : Erik, ik denk niet dat het zo makkelijk zal zijn om er nog onderdelen van te verkrijgen hoor, zelfs al is hij niet gesloopt! Fransen zijn over het algemeen niet echt tot veel bereid en al zeker niet naar een 'domme' toerist. Ik vrees dat hij reddeloos is!

In nederland trekt de ARN sloper ook het vel over je oren als je enkele nuttige onderdeeltjes eraf komt halen als er al een sticker op zit...
dan heb ik het dus over Renix, carburateur, EMVK etc.

als je die allemaal koopt aan demontageprijzen, heb je van de delen van 1 auto genoeg geld uitgegeven waar je ook 2 slopers zonder ARN-sticker van had kunnen redden.

m.a.w. het niet zo hulpvaardig en prijsvriendelijk opereren van autodemontagebedrijven is geen Franse ziekte.

Overigens heb ik in de jaren 90 (destijds dus nog als passagier) diverse hele hulpvaardige Fransozen meegemaakt. Allicht scheelde het dat we met een stukje Franse trots (BX, XM) onderweg waren maar ze deden echt wel moeite om ons te helpen, al die keren dat we met autoproblemen kampten.

1 keer was er een Duitser die de weg langs de camping te smal vond, en daardoor stug op het midden bleef rijden. Pa week uit en kwam met het rechter voorwiel in een greppeltje terecht, dat eindigde helaas onverwacht met een onder onkruid verborgen muurtje. bats; Gevolg was een halve cm dikke straal LHM olie die uit het stuurhuis kwam lopen.

gelift naar een garage om een aantal liters van die olie te halen; daarna gauw het reservoir volgekapt en met dollemans snelheid naar die garage gereden (omdat het zo hard eruit kwam lopen kon je maar 5 minuten rijden op een paar liter olie, en het is 1 groot systeem dus alles kapt ermee als je geen oliedruk meer hebt)

bij de garage wisten ze een adres waar we voor schappelijke prijs een stuurhuis vandaan konden halen, en de andere dag reden we weer op normale snelheid terug naar de camping.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-07-2009 13:51 #786657 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verzekeraar tegenpartij bekent schuld, auto naar de sloop
In Frankrijk een keer de uitlaat laten lassen voor omgerekend 15 gulden. Heeft het nog bijna 2 jaar volgehouden! Gewoon in een buurtgarage.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2009 18:55 #786668 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Verzekeraar tegenpartij bekent schuld, auto naar de sloop
Tja, wij rijden altijd met een Toyota in Frankrijk, dus wij hebben geen enkele ervaring met Franse garages :D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC