Verzekeraar tegenpartij bekent schuld, auto naar de sloop

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-07-2009 09:37 #629222 door V300 register
M.b.t. tot een aanrijding op mijn oude volvo 340 vorig jaar krijg ik net bericht van de verzekeraar van de tegenpartij dat de verzekerde bij hen volledig aansprakelijk is voor de aanrijding en dat ze in afwachting zijn van mijn claim.

Echter, mijn auto is een aantal maanden geleden naar de sloop gebracht (hoofdoorzaak omdat de motor kapot was, maar ook vanwege de schade van de aanrijding, omdat ik anders wellicht een andere motor er in had laten plaatsen).

Iemand enig idee hoe ik dit het best aan kan pakken? Het enige wat ik op dit moment heb als bewijs is een bewijs van sloping en foto's van de schade.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-07-2009 09:40 #786616 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verzekeraar tegenpartij bekent schuld, auto naar de sloop
Bij deze 2 foto's.

Bijlagen:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-07-2009 10:08 #786621 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verzekeraar tegenpartij bekent schuld, auto naar de sloop
eerst en vooral is het jammer dat je auto naar de sloop is gegaan en niet door onze club gesloopt kon worden voor de onderdelen! Daar zie ik nu even als clublid een groot verlies in! Maarja, ik weet niet of de verzekering dat wel geaccepteerd had!

Je bent trouwens al de tweede die met een zelfde soort vraag aankomt. Een tijdje terug zat er iemand in identiek dezelfde situatie! Ik geloof niet dat er daar reeds een antwoord op is gevallen.

Ik heb toen de bedenking geopperd dat ik mij afvraag hoe ze jou gaan vergoeden nu de auto eigenlijk niet meer bestaat! Ik hoop dat ze een goeie expertise hebben gemaakt en aan de hand daarvan de waarde nog kunnen schatten, anders val je direct onder de marktwaarde en als we eerlijk zijn, die stelt niet veel voor!

Ik denk dat je best even gewoon contact opneemt met je verzekering en hen de vraag stelt hoe het nu verder moet, hoe ze jou gaan vergoeden nu de auto niet meer bestaat!

Ik zou zeggen, houdt ons op de hoogte, want uit zo'n zaken kunnen de anderen ook veel leren als het hen ooit overkomt!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2009 10:37 #786625 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Verzekeraar tegenpartij bekent schuld, auto naar de sloop
het komt wel vaker voor lijkt mij.

als je auto total los gereden wordt of niet meer rijdbaar is na een aanrijding, verwachten ze dan dat je het karkas thuis voor de deur neerzet in afwachting van wat de verzekeraar te melden heeft?

gewoon melden dat de auto niet meer rijdbaar was (veerpladophangpunt verbogen waardoor de veer geklemd zat en de auto gevaarlijk rijgedrag vertoonde bijvoorbeeld) en dat je hem daardoor naar de sloop gebracht heb.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2009 10:38 #786626 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Verzekeraar tegenpartij bekent schuld, auto naar de sloop
Het wegbrengen naar de sloop voordat er een uitslag is van de verzekeringsmaatschappijen is niet erg slim. Je gooit een gedeelte van het bewijsmateriaal weg. Ik ben het met Karsten eens, dat de v300 beter in eigen beheer gesloopt had kunnen worden voor de goede onderdelen. Die zijn nu ook voor eeuwig niet meer te gebruiken.

Bel idd. de verzekeringsmaatschappij.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-07-2009 10:54 #786628 door V300 register
Bedankt voor de reacties.

Wat betreft slopen door club: de auto stond in het zuiden van Frankrijk en het was redelijkerwijs niet mogelijk deze naar Nederland te krijgen.

Ik heb contact gehad met mijn verzekeringsmaatschappij en ik zal zelf een claim moeten opstellen van de kosten die ik heb moeten maken ten gevolge van het ongeval. Vervolgens is het aan de verzekeringsmaatschappij of zij dit accepteren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-07-2009 11:03 #786631 door V300 register
ja ok, je krijgt nu waarschijlijk de dagwaarde (is dat in Frankrijk ook 500 euro?) en aantoonbaar gemaakte onkosten vergoed

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2009 11:04 #786632 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Verzekeraar tegenpartij bekent schuld, auto naar de sloop
Dan is de auto total loss verklaard. Ik heb het vermoeden dat er geen taxatierapport bij de auto heeft gezeten. Hierdoor is de waarde van de auto aanzienlijk laag ingeschat.

Weet je waar hij naar toe is gegaan en of hij daar daadwerkelijk is gesloopt of voor onderdelen op een terreintje gaat. Sommige clubleden gaan naar Frankrijk en kunnen dan langs gaan als ze onderdelen nodig hebben.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-07-2009 11:30 #786637 door V300 register
Dat het allemaal in Frankrijk is gebeurd maakt het er denk ik niet gemakkelijker op en ik hoop dat je toch nog een redelijk bedrag mag terugkrijgen!

Erik, ik denk niet dat het zo makkelijk zal zijn om er nog onderdelen van te verkrijgen hoor, zelfs al is hij niet gesloopt! Fransen zijn over het algemeen niet echt tot veel bereid en al zeker niet naar een 'domme' toerist. Ik vrees dat hij reddeloos is! Jammer maar helaas! Hop naar de volgende sloper waarop we ons kunnen concentreren!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-07-2009 12:41 #786647 door V300 register
Bel taxateur Janssen uit Stein eens.
Misschien weet die raad en kan hij aan de hand van eerdere foto's
alsnog een taxatiewaarde vaststellen.
Dat kost dan wat geld, maar als je er meer door kunt vangen,
is het altijd de moeite waard.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC