(Classic)verzekering

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2013 17:35 #933957 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic (Classic)verzekering
nee daar heb ik specifiek naar gevraagd; bij schade wordt altijd de dagwaarde aangehouden en niet de taxatiewaarde.
Taxaties worden momenteel nog niet geaccepteerd; de auto wordt verzekerd o.b.v. de dagwaarde.

Maar het meest frustrerend vind ik nog dat het voor mij dus geheel onmogelijk is om de 360 all-risk te verzekeren o.b.v. een taxatiewaarde.
Als er eentje achterop rijdt krijg je dus 500 euro oid. Dat steekt me wel, na al die uren en euro's die ik er al in heb zitten.

Daarom laat ik voorlopig ook nog niets spuiten; bij een beetje schade zou ik alles dan weer 'kwijt' zijn. Nog minimaal een jaar wachten dus, ik ga er nu niet al teveel geld in steken :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-07-2013 18:14 #933959 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic (Classic)verzekering
Er is hoop, want de uitkering bij total-loss is de dagwaarde: de waarde van een auto in vergelijkbare staat. Je moet van dat geld dus in alle redelijkheid een vergelijkbare auto terug kunnen kopen.
Iemand die ik ken heeft dat met een gerestaureerde minicooper aan de hand gehad, en met succes aangevochten. In plaats van ?500 kreeg hij een kleine ?5000 uitgekeerd. Hij heeft met dat geld toen zijn eigen mini weer opgeknapt.

Natuurlijk zegt de verzekering dit niet, want die willen er altijd zo goedkoop mogelijk vanaf komen. Logisch, want daar ligt hun winst. Maar dan hoeven wij het daar natuurlijk nog niet mee eens te zijn ;)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2013 18:38 #933962 door 16673-dummy
haha, ja, dream on.
Dan krijg je 1000 euro o.i.d., scheelt maar een paar honderd euro met de dagwaarde

de taxatiewaarde ligt veel hoger en is voor mij veel interessanter, maar dat is nu dus helaas niet mogelijk

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-07-2013 18:57 #933963 door V300 register
Dan geloof je het niet, en probeer je het niet... Zal mij een spreekwoordelijke worst wezen Joost, je doet er mee wat je wilt.
Ik weet wel, als het bij mij zo ver zou komen, dan komt er geld op tafel ;)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2013 18:59 #933964 door 16673-dummy
bovenstaande is waargebeurd hoor Bart, zuig ik niet uit m'n duim en het is ook geen "ongeloof"

Ik heb mijn lesje wel geleerd toen die BMW achterop mijn 345 klapte. Waarom dacht je dat 'ie meteen daarna getaxeerd werd?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-07-2013 19:03 #933966 door V300 register
Wat ik vertel is ??k waargebeurd Joost... Verhaal uit eerste hand. Maar jou 345 was toen misschien niet gerestaureerd/in absolute nieuwstaat?

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2013 20:23 #933970 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic (Classic)verzekering

volvofiel;219642 schreef : het heeft elkaar gekruist.
zojuist kreeg ik een mailtje terug van OVHV dat ik bij hen geen verzekering kan afsluiten, omdat ik niet over een eerste auto beschik.

dit was voor mij de spreekwoordelijke druppel; ik ga m'n 360 via een gewone verzekering afsluiten, laat de auto niet spuiten en ook niet taxeren.
Niet voordat ik ben afgestudeerd, een baan heb en een auto voor dagelijks gebruik heb.

Ik baal er behoorlijk van maar het is niet anders. Wie die eis van "tweede auto" bedacht heeft weet ik niet, maar veel klanten ermee uitsluiten doen ze op deze manier heel goed.

wat totaal bizar. recent nog gedaan, geen problemen. had je mail van Wim?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-07-2013 20:46 #933973 door V300 register
Voor wat betreft verzekeren tegen taxatiewaarde: er is een belangrijk verschil of jouw verzekeraar aan jou tegen taxatiewaarde moet uitkeren omdat jij zelf je auto in de poeier rijdt of dat de verzekeraar van de tegenpartij moet uitkeren omdat een ander jouw auto in de poeier rijdt. Ik kan me voorstellen dat een verzekeraar in het eerste geval niet zal willen verzekeren omdat het risico (jonge bestuurder, geen schadevrije jaren opgebouwd) daarvoor te groot is.

In het tweede geval is het wel degelijk mogelijk om meer dan de dagwaarde te claimen bij een schade, en dan is een taxatierapport een handig hulpmiddel. Wat dat betreft heeft Generaal C. gelijk. Kevin heeft mij ook ooit een dergelijk verhaal verteld waar iemand met een in zeer goede staat verkerende 240 na lang vijven en zessen meer dan die schamele 500 piek kreeg uitgekeerd omdat men kon aantonen dat een 240 in vergelijkbare staat minstens een bepaald bedrag moest kosten - en dat is de vervangingswaarde.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-07-2013 20:50 #933976 door V300 register
Even aangaande de andere discussie die hier loopt: ik kan me wel een beetje indenken waarom het zo moeilijk wordt om een oldtimerverzekering af te sluiten op basis van "enige auto". Waarschijnlijk zullen de redenen van de verzekeraars wel in het verlengde liggen van de redenen voor het afschaffen van de vrijstelling van de motorrijtuigenbelasting. Wat dat betreft heeft Fran?ois (zie een paar posts geleden) gewoon gelijk.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2013 20:50 #933977 door 16673-dummy
Niels, ik weet dat er mensen zijn met ervaringen.
Mijn ervaring is echter dat ik na veel vijven en zessen 700 kreeg i.p.v. 500, en de taxatiewaarde deed er niet toe. Het was een "total loss" dus ik mocht zelf bijlappen.

We kunnen hier lang of kort over discussi?ren, maar ik wil gewoon niet het risico nemen om nu nog eens 2000 euro te investeren om een maand later na een schade nog 750 te krijgen. Echt, ik ga de gok niet wagen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC