(Classic)verzekering

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
12-06-2013 15:59 #932420 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic (Classic)verzekering
Allemaal niet :crazy1:
Hij staat wel op het forum ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2013 17:35 #933909 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic (Classic)verzekering
Bestaat OVHV nog?
telefonisch niet bereikbaar en geen reactie op mails.

Helaas hebben de andere klassiekerverzekeringen allemaal verscherpte voorwaarden. Ik had m'n 343 verzekerd bij TVM als klassieker, gewoon op mijn eigen naam. Dat kan nu niet meer, althans je moet een auto voor dagelijks gebruik hebben.
Ik heb helemaal geen auto nodig, de 360 is puur voor de hobby. Er werd me aan de telefoon doodleuk gezegd dat ze dat niet interesseert, het is een voorwaarde waar aan moet worden voldaan.

Afgelopen week heb ik heel wat rondgebeld, maar steeds hetzelfde liedje; of ik ben te jong, of ik moet een tweede auto hebben. Wat is dat toch voor bizarre eis? Ik zit toch niet voor de kat z'n viool maandenlang aan een auto te werken? Echt niet te geloven.

Ik vrees dan ook dat ik aan een 'gewone' verzekering zal moeten, die wel even tien keer zo duur is als een klassiekerverzekering. Wat een blinde oplichters.
Nouja, het zal dan voor ongeveer een jaar zijn. Zodra ik ben afgestudeerd en een baan heb komt er toch een auto voor dagelijks gebruik.

Het enige voordeel van deze hele situatie is dat ik wel schadevrije jaren ga opbouwen. En gelukkig krijg ik bij centraal beheer een flinke korting vanwege mijn werkgever, dus dat beperkt de schade al iets.

Het ergste van alles vind ik nog dat ik straks dus GEEN allrisk verzekering met taxatiewaarde kan afsluiten. Dat is gewoon niet mogelijk. Dus als ik straks door een of andere bejaarde van de weg wordt gereden is al m'n werk naar de gallemiezen, ongeacht of 'ie getaxeerd is. Alleen maar omdat ik geen tweede auto nodig heb.
Gekker kan het niet worden...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2013 17:50 #933910 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic (Classic)verzekering
Oplossing: Ergens een goedkope auto opdoen (onderdelendonor of zo?), die verzekeren en schorsen, en de 360 als oldtimer verzekeren :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2013 18:10 #933911 door V300 register
OVHV bestaat nog. Op de polispapieren heb ik het telefooonnummer gevonden en daar naar toe gebeld. Goed, de afhandeling van de polis ging wel via een priv? e-mailadres van iemand daar, maar goed. Polis voor de 340 is een paar weken geleden gewoon nog afgesloten :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2013 18:18 #933912 door V300 register
Misschien hebben ze vakantie?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2013 20:09 #933913 door 16673-dummy
zou je mij dat nummer via pb kunnen sturen Jannick?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2013 16:07 #933950 door 16673-dummy
het heeft elkaar gekruist.
zojuist kreeg ik een mailtje terug van OVHV dat ik bij hen geen verzekering kan afsluiten, omdat ik niet over een eerste auto beschik.

dit was voor mij de spreekwoordelijke druppel; ik ga m'n 360 via een gewone verzekering afsluiten, laat de auto niet spuiten en ook niet taxeren.
Niet voordat ik ben afgestudeerd, een baan heb en een auto voor dagelijks gebruik heb.

Ik baal er behoorlijk van maar het is niet anders. Wie die eis van "tweede auto" bedacht heeft weet ik niet, maar veel klanten ermee uitsluiten doen ze op deze manier heel goed.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-07-2013 16:33 #933951 door V300 register
Scheelt het zoveel dan? Ik heb eens gekeken voor mijn oldtimerverzekering en dat maakt eigenlijk niets uit.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2013 16:40 #933952 door 16673-dummy
Ja, ik heb geen schadevrije jaren h? :)

Een beetje verzekering komt al gauw uit op 60 a 70 euro per maand, maar Centraal Beheer Achmea is het goedkoopst. Bovendien krijg ik een flinke korting vanwege mijn werkgever, dus ik heb nu een maandpremie van ruim 40 euro. Dat is nog wel te doen.
Dat is inclusief een ongevallenverzekering inzittenden, schadeverzekering inzittenden en rechtsbijstand. Nog vrij uitgebreid dus.

Wel gewoon WA, want taxatiewaarden worden niet geaccepteerd. Hoe mooi de auto ook is, voor de verzekering blijft hij de dagwaarde houden (500 euro?).

Ik moet zeggen dat de meneer die ik aan de telefoon had bijzonder vriendelijk en behulpzaam was, hij deelde mee dat ze bezig zijn om ook taxatiewaarden te accepteren. Mijn interesse hierin is als melding opgenomen in mijn dossier, zodra alle besprekingen rond zijn nemen ze contact met me op zodat ik de auto tegen taxatiewaarde kan verzekeren.

Nou, dit is dus duurder dan een klassiekerverzekering, maar niet zo duur als ik verwachtte. En mocht ik afgestudeerd zijn en een baan vinden, kan ik deze 360 eventueel ook voor woon-/werkverkeer gebruiken.

Edit: wat me opviel; de telefoon werd binnen 3 seconden opgenomen en ik had direct de juiste persoon aan de lijn. Ik werd niet ??n keer doorverbonden en hoefde geen seconde te wachten. Goede eerste indruk hoor!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-07-2013 17:24 #933956 door V300 register
Ik meen dat een taxatierapport wel degelijk invloed heeft bij WA, als de schade door een ander is veroorzaakt.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC