340 gl onderdelen

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2009 20:45 #779117 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 340 gl onderdelen
Is het tankdopje afsluitbaar trouwens? Zo een met een slotje?

Die zoek ik nog, net als de antenne (liefst met antennekabel).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-05-2009 18:12 #779209 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 gl onderdelen
beide zitten erop alleen heb ik de tank compleet overgezet in de boot incl tankdop

antenne kan ik eraf halen incl kabel

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-05-2009 18:19 #779210 door V300 register

AvdAkker;106544 schreef : hmm...

cvt versie had voor jouw gebruik ideaal geweest, het koppelingshuis is voorzien van een droge centrifugaal plaatkoppeling. dit houd in dat de koppeling "automatisch" is. bij stationair gebeurt er niets, zodra je iets gas geeft komt de koppeling in en verrijd het voertuig.

nu heb je straks w.s. nog het probleem dat als je de koppeling aansturing van de handbak weglaat, de koppeling bij stationair niet vrijkomt en dus de schroef nog steeds staat te draaien. je kunt uiteraard een koppelingshandvat maken hiervoor, maar dat levert dus in die zin alleen maar extra werk op.

ik zie dat het een B14.4S motor betreft, in de zin van jouw project alweer jammer doordat je de extra systemen (pulsair, 4 pijpjes in de cylinderkop boven de bougies en EGR, het membraam aan het uitlaatspruitstuk met een slang die naar de carb loopt) totaal niet nodig hebt. een B14.4E zonder deze systemen had alleen maar makkelijker geweest.

let er ook op dat je de renix unit (bobinekastje) mee overzet tijdens de ombouw. de grijze draad hierin kun je evt aansluiten op een toerenteller, blauw en oranje in diezelfde 3polige stekker zijn de voeding en massa. de 2p stekker van de bdp sensor hoort er uiteraard ook nog bij en als het goed is is de 3e mogelijkheid voor een stekker afgedopt. anders even kijken welke draden hierin op een bruine draad (massa) aangesloten zijn, deze bepalen een bepaalde hoeveelheid voorontsteking.

ok weet ik dat ook weer:y:

maare tussen het koppelingshuis komt nog een omkeerbak dus de koppeling zelf wordt toch niet meer bedient

ik vroeg me al af wat die gekke pijpjes waren die in de cilinderkop zitten
waarvan de slang gewoon half los zaten btw:humor:

zitten 3 kabels op de renix allemaal aangesloten heb de compleete kabelboom overgezet dus dat moet goed komen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-05-2009 19:04 #779224 door V300 register
in die pijpjes moet je een keer dieselolie gieten als de motor loopt!!

(ze komen uit in de uitlaat, dan weet je wel wat er gebeurt)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC