340 gl onderdelen

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2009 22:54 #629022 door V300 register
340 gl onderdelen is gemaakt door V300 register
heb een 340 gl van me kameraad gekocht omdat die niet meer door de keuring komt (rote chasis balken)
blok ga ik binnenkort uitbouwen incl uitlaatsysteem en kabelboom
dit komt in men zelfbouw speedbootje:D
dus als je nog wat zoekt even berichtje stuuren
anders gaat het spul toch na de sloop en das ook zonde van de nog goeie onderdelen waar ik mischien nog iemand mee blij kan maken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2009 22:58 #778412 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 340 gl onderdelen
waaa vet! doe iig mij een lol en post een paar fototjes in het offtopic showroom gedeelte als die boot varend is, of tijdens de fabricage:)

voor onderdelen verkoop of donatie e.d. kun je het beste advertenties plaatsen in dit gedeelte van de website

als ik zo vrij mag zijn, is het een cvt versie? volgens mij is dat eigenlijk rete makkelijk om te bouwen naar speedboot, prise-as achter koppelingshuis verlengen, propellor eraan en je kan onderhand al varen..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2009 23:00 #778413 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 340 gl onderdelen
Lachen, een turboboost op een speedboot d.m.v. een bergremschakelaar :humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2009 23:17 #778414 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 gl onderdelen
Is toch een soort schippers van de kamelion idee haha

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2009 23:25 #778416 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 340 gl onderdelen
Waarom zo ver van mijn werkplaats vandaan. Hoe krijg het restant bij mij?

Is de auto nog rijdbaar en kan ik de onderdelen die je nodig hebt weer terug leveren?

Met volvo groet,
Erik

Overigens is slopen bij mij makkelijk, aangezien ik een brug heb.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-05-2009 22:11 #778479 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 gl onderdelen
Volvo Penta maar dan anders :D

Op Youtube staat ook een filmpje van een crosskarretje, welke is gebouwd met onderdelen (o.a. motor) van een sloop-340.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-05-2009 12:17 #778524 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 gl onderdelen

Erik;105829 schreef : Overigens is slopen bij mij makkelijk, aangezien ik een brug heb.


Vervelende vraag, heb je dan al weer plek voor dergelijke acties? ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2009 00:14 #778576 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 gl onderdelen

Markvictor;105827 schreef : Is toch een soort schippers van de kamelion idee haha


Inderdaad, dacht ik ook onmiddelijk.
Deze serie boeken heb ik dus allemaal nog bewaard.
Als jochie vrat ik de verhalen van Hielke en Sietze, geweldig, en lag er s'nachts van wakker om toch vooral een automotor in een ouwe roeiboot te prutsen. Is er natuurlijk niet van gekomen.

Nu ook wel doen h? Wietze!

(sorry... jeugd sentiment :+)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-05-2009 18:56 #779104 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 gl onderdelen
zeker doe ik dat heb al een andere gebouwd met een 1 cil diesel erin samen met men opa ( die heeft een jachwerfje in groningen) en daar lag nog een oud maaibootje zonder motor wat ik toen kon kopen voor 75 euro (was de euro net in) na lang zoeken na een motortje 1 gekregen van een kennis
opzich ook wel leuk maar wil nu wel eens iets anders wat ook een beetje sneller kan.

vandaag het blok eruit gehaald en kabelboom in zen geheel eruit en alles gelabeld waar het zat etc
straks op men werk een frame maken waar het blok in komt

foto van de volvo al zonder blok en radiator etc>

en het blokje >


de bedoeling is om er een omkeerbar rechtstreeks achter de koppelingshuis te monteren (1:1) zodat de schroef lekker snel kan draaien

enne wat houdt cvt versie precies in ?
is geen vario maar een 4bakje

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2009 19:18 #779106 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 340 gl onderdelen
hmm...

cvt versie had voor jouw gebruik ideaal geweest, het koppelingshuis is voorzien van een droge centrifugaal plaatkoppeling. dit houd in dat de koppeling "automatisch" is. bij stationair gebeurt er niets, zodra je iets gas geeft komt de koppeling in en verrijd het voertuig.

nu heb je straks w.s. nog het probleem dat als je de koppeling aansturing van de handbak weglaat, de koppeling bij stationair niet vrijkomt en dus de schroef nog steeds staat te draaien. je kunt uiteraard een koppelingshandvat maken hiervoor, maar dat levert dus in die zin alleen maar extra werk op.

ik zie dat het een B14.4S motor betreft, in de zin van jouw project alweer jammer doordat je de extra systemen (pulsair, 4 pijpjes in de cylinderkop boven de bougies en EGR, het membraam aan het uitlaatspruitstuk met een slang die naar de carb loopt) totaal niet nodig hebt. een B14.4E zonder deze systemen had alleen maar makkelijker geweest.

let er ook op dat je de renix unit (bobinekastje) mee overzet tijdens de ombouw. de grijze draad hierin kun je evt aansluiten op een toerenteller, blauw en oranje in diezelfde 3polige stekker zijn de voeding en massa. de 2p stekker van de bdp sensor hoort er uiteraard ook nog bij en als het goed is is de 3e mogelijkheid voor een stekker afgedopt. anders even kijken welke draden hierin op een bruine draad (massa) aangesloten zijn, deze bepalen een bepaalde hoeveelheid voorontsteking.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD